IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

36% от българите планират да закупят автомобил до 2 години

Това показва национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната.

36% от българите планират да закупят автомобил до 2 години


Всеки трети по-заможен българин планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това показва проучване на “Мото-Пфое”, вносител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover, проведено от агенция “Прагматика” чрез национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната на възраст от 20 до 60 години.

Спрямо последното проучване, проведено през 2008 г., данните са на почти същото равнище, коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването.


„От този дял 24% посочват, че най-вероятно ще изберат нов автомобил, спрямо 35% през 2008 г. Още 18% обаче планират да купят малко употребяван автомобил – до 3 години. 30% пък от планиращите да купят кола възнамеряват автомобилът да е на възраст между 3 и 5 години. Така се оказва, че над 40% от планиращите да купят кола, ще изберат нов автомобил или малко употребяван.

Анализът показва още, че жените продължават да налагат мнението си, когато семейството планира за закупи автомобил. Сред факторите, които в най-голяма степен влияят при избора на автомобил, са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила.

От по-малко значение са имиджът на марката, дизайнът и гаранционните и лизингови условия.

Профилът на евентуалния клиент показва още, че 81,8% от потенциалните купувачи на автомобили в следващите 2 години ползват интернет всеки ден, а 86,1% гледат телевизия всеки ден. Освен това 95% от участниците в проучването са заявили, че в момента имат автомобил, като за 96% от тях автомобилът е личен, а за 4% - служебен. 9% пък имат два автомобила.

На база на тези резултати “Мото-Пфое” очаква по-добра година от 2011 г., обяви Димо Николов, управител на компанията.

През 2011 г. дружеството е продало 1851 нови автомобила Ford (1717 през 2010 г., ръст от 8%), 206 Volvo (170 през 2010 г., ръст от 21%), 19 Jaguar (9 през 2010 г.) и 140 броя Land Rover (68 през 2010 г.).

Fiesta е най-продаваният автомобил в България за миналата година и лидер в сегмента си с 800 продадени броя.

По данни на КАТ за новорегистрирани автомобили лидер е Volkswagen с 1860 новорегистрирани коли, плътно следван от Ford с 1851 нови автомобила.

Според Костадинов се очаква в скоро време именно КАТ да започне да предоставя детайлирана статистика за пазара и дяловете на марките, след като през октомври браншовият съюз  „Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България” (ААП) престана да предоставя статистически данни заради „изкривяване на пазара“.

Неофициално тогава стана ясно, че някои от големите вносители декларират реекспорт като директни продажби.

„Реекспорт винаги е имало – по различни причини, например по-изгодни валутни курсове в дадена страна. Той служи понякога и за разчистване на складовете и реализиране на макар и малки печалби. По различни данни около 5% от продажбите на коли в Европа са реекспорт. Но той не трябва да се таксува като продажба в страната“, допълва Костадинов.

Oще икономически новини за България четете в Investor.bg

0 от 500
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Всички роми казват че ..." ХА,ХА,КАЗАНЛЪШКИЯ ***,ВИРТУАЛНИЯ АУДИ-ФЕН,ПАК СЕ ИЗДАДЕ,ЧЕ Е ***,ХА,ХА,ХА,.. ПО-*** ОТ НЕГО НЯМА!
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    до Анонимен ( преди 13 години )
    Момче невежо,на линка ти четем,че ти си бягал,ха,ха,много си ***!
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    M ДААА ( преди 13 години )
    Аз пък планирам да изкупя VIP местата до парното дето са, на трамвай Номер 22:)))
  • #15
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Миризливия пак е влязъл в делириум за някакъв хипотетичен любовник който го *** лошо пак някакви хипотетични хора обединяващи някакъв образ. Мозъчната му атрофия е тотална. Аз единственото което знам за миризливия е че е много страхлив и бяга *** от страх:http://***.automedia.bg/news/article_9523_cp1.html
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    НЕ Е ФИЕСТА, А КЛОЗЕСТА!!!!
  • #13
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Миризма пак ли се *** бе? Ко стана сега никой не купува Хюндай в България, защото хората искали качествен и здрав автомобил ха ха. Май Хюндай е синоним на *** и евтиния. И то не само в България. Като погледнем и класациите за надеждност в Германия, Хюндай и киа яко са превзели дъното. На третата година дори не можели годишния преглед да минат според ТЮФ. Ха ха ха хаааааа от това по-скапана барака здраве му кажи ха ха. И миризлив вземи смени килотите, че *** пак са преляли ха ха хааааа.
  • #12
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    КАКВО И30, АКЦЕНТ Е СТО ПЪТИ ПО-ГОТИН МОДЕЛ, ГОВОРЯ ТОЯ ОТ 2003-ТА.
  • #11
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ха ха Миризлив то няма толкова скъп и30 бе ха ха хаа май от фирмата на баща ти са го излъгали, че кара скъпа кола, но по вероятно е големия миризливков да го е било срам да каже че кара най-евтината кола и те излъгал за цената. за 33000лв. тамън 2 Хюндай и30 ще си вземеш. Страхлив нали за това ти се подиграват братчедите ти от Айтос. Всички роми казват че си най-миризливия *** в махалата. И миризлив, не забравяй че този и30 вече е толкова стар че вероятно не е в движение, така че шшшт.
  • #10
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    доше, казах ти и30 - не някое мондео. и30 струва 16 хил лева чистак нов. Айде пак да смятаме!
  • #9
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    И къде са тия Сузукита? Защо ги няма по пътищата като са по-добри? Вярно, че Фиеста, Фабия, 207 и много други, могат да се регистрират като товарни, та затова и по-високи продажби. Обаче и това е част от играта. Сузуки бих си взел за разнообразие, но не бих го предпочел дори пред Поло и Корса. Спортно окачване на Фиеста струва 300 лева. Според За рулем е доста по-стабилно от конвенционалното:http://***.zr.ru/a/17125/А ето и едно интересно сравнение отново от руснаците Фиеста, 207, Swift и Мазда 2http://***.zr.ru/a/320142/