IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

36% от българите планират да закупят автомобил до 2 години

Това показва национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната.

36% от българите планират да закупят автомобил до 2 години


Всеки трети по-заможен българин планира покупката на автомобил в рамките на близките 1-2 години. Това показва проучване на “Мото-Пфое”, вносител на марките Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover, проведено от агенция “Прагматика” чрез национално допитване до 1 000 души с доход два пъти или повече над средния за страната на възраст от 20 до 60 години.

Спрямо последното проучване, проведено през 2008 г., данните са на почти същото равнище, коментира Александър Костадинов, директор маркетинг и продажби на компанията по време на официалното представяне на резултатите от проучването.


„От този дял 24% посочват, че най-вероятно ще изберат нов автомобил, спрямо 35% през 2008 г. Още 18% обаче планират да купят малко употребяван автомобил – до 3 години. 30% пък от планиращите да купят кола възнамеряват автомобилът да е на възраст между 3 и 5 години. Така се оказва, че над 40% от планиращите да купят кола, ще изберат нов автомобил или малко употребяван.

Анализът показва още, че жените продължават да налагат мнението си, когато семейството планира за закупи автомобил. Сред факторите, които в най-голяма степен влияят при избора на автомобил, са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила.

От по-малко значение са имиджът на марката, дизайнът и гаранционните и лизингови условия.

Профилът на евентуалния клиент показва още, че 81,8% от потенциалните купувачи на автомобили в следващите 2 години ползват интернет всеки ден, а 86,1% гледат телевизия всеки ден. Освен това 95% от участниците в проучването са заявили, че в момента имат автомобил, като за 96% от тях автомобилът е личен, а за 4% - служебен. 9% пък имат два автомобила.

На база на тези резултати “Мото-Пфое” очаква по-добра година от 2011 г., обяви Димо Николов, управител на компанията.

През 2011 г. дружеството е продало 1851 нови автомобила Ford (1717 през 2010 г., ръст от 8%), 206 Volvo (170 през 2010 г., ръст от 21%), 19 Jaguar (9 през 2010 г.) и 140 броя Land Rover (68 през 2010 г.).

Fiesta е най-продаваният автомобил в България за миналата година и лидер в сегмента си с 800 продадени броя.

По данни на КАТ за новорегистрирани автомобили лидер е Volkswagen с 1860 новорегистрирани коли, плътно следван от Ford с 1851 нови автомобила.

Според Костадинов се очаква в скоро време именно КАТ да започне да предоставя детайлирана статистика за пазара и дяловете на марките, след като през октомври браншовият съюз  „Асоциация на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България” (ААП) престана да предоставя статистически данни заради „изкривяване на пазара“.

Неофициално тогава стана ясно, че някои от големите вносители декларират реекспорт като директни продажби.

„Реекспорт винаги е имало – по различни причини, например по-изгодни валутни курсове в дадена страна. Той служи понякога и за разчистване на складовете и реализиране на макар и малки печалби. По различни данни около 5% от продажбите на коли в Европа са реекспорт. Но той не трябва да се таксува като продажба в страната“, допълва Костадинов.

Oще икономически новини за България четете в Investor.bg

0 от 500
  • #8
    6 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доше, не знам от къде реши че карам ауди 80 но ме кефиш. Айде понеже я дъвчим тази 80-ка от есента да я сменим с нещо подобно, изненадай ме с твоите знания за стари коли. Но поне за разлика от теб двете ми коли са купени последните 4 години и струват заедно колкото десет нови и30, за които мечтаеш. Айде сега да те видим добър ли си по математика!
  • #7
    5 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доше, къде коментираш драги циганино, ти влизаш в категорията с доход под 1/5 от средния за страната. При теб няма да има нов автомобил докато не продеш коня за салам или не ви подарят апартамент от социалните..
  • #6
    5 rate up comment 5 rate down comment
    A3 ( преди 13 години )
    Suzukito ne e tolkova izgodno,no naistina e stra6na ma6ina.Po-skoro e w stila na Mini-malka imidjova kola,dokato Fiestata e po-semeina.Bih izbral Fiesta dizel 90 konq,ako imah semeistwo i Swift Sport eto prosto za kef...
  • #5
    7 rate up comment 7 rate down comment
    бъчваря ( преди 13 години )
    Отново Фиеста на 1-во място. Моята е една от 800-те за миналата година. Когато вземах предната, продадените бяха над 1000 през 2006 година, но тогава се продаваха един път и половина повече автомобили отколкото през миналата година. Чудя се, къде е изгодното Сузуки, дето биело Фиеста отвсякъде. Ако някой има информация, да казва на момента, че няма да чакам дълго.
  • #4
    22 rate up comment 4 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Всеки трети по-заможен - като се вземе предвид колко са по-заможните и от тях се вземат 36% ще се окаже, че 3% от българите(които сме далеч от 100-те процента население в (***) могат да си позволят нов автомобил.Изобщо к'во е това смешно проучване.ДА Отидат в северозападна България да интервюират 1000 човека да видим колко от тях ще имат планове за нов автомобил.Ба и тъпите журналисти.
  • #3
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Първо място по-продажби ФВ, второ Форд, защо? Нали Хюндай дават 5г. гаранция? Отговор: Важни за купувача фактори"са икономичността му, разходите за поддръжка, стабилността и сигурността, здравината и цената на автомобила." Кое е от най-малко значение за клиента при покупката на автомобил?"имиджът на марката, дизайнът и гаранционните и лизингови условия" натъртвам на гаранционните условия. Хората знаят че това е стръв за ***. Като не можеш да изпъкнеш с важните условия, компенсираш с ***.
  • #2
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    И то най-малко два пъти от средното-палячовците от "Мото-Пфое"
  • #1
    11 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Да бе, заможните само Фокус и Фиеста си купуват. хахахахаха