IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Четири нови модела от BMW M Performance

Оборудвани с новия дизелов 3.0-литров двигател с три турбокомпресора.

Четири нови модела от BMW M Performance

BMW въвежда на пазара нова гама автомобили, с още по-изявен фокус върху динамиката. Става дума за спекулираните от известно време дизелови модификации, с 3.0-литров двигател с три турбокомпресора и xDrive задвижване, които са продукт на BMW M GmbH.



При старта на новата продуктова линия на пазара ще бъдат въведени четири модела, чийто най-важен общ елемент е новоразработеният редови шестцилиндров дизелов двигател с три турбокомпресора, максимална мощност 381 к.с. и максимален въртящ момент от 740 Нм. Този двигател позволява на моделите BMW M550d xDrive Седан, BMW M550d xDrive Туринг, BMW X5 M50d и BMW X6 M50d да постигнат динамика, която значително превъзхожда и най-мощните дизелови модели на съответното моделно семейство. Новата технология M Performance TwinPower Turbo осигурява значително по-висока мощност и въртящ момент в особено широк оборотен диапазон. В същото време въпреки по-високата мощност средният разход на гориво и нивата на вредните емисии са почти непроменени.

Автомобилите се оборудват серийно с 8-степенна спортна автоматична трансмисия, двойно задвижване BMW xDrive със специфични за съответния модел настройки, както и с модифицирани компоненти на окачването и разработените ексклузивно за автомобилите BMW M Performance алуминиеви джанти. Оптиката се допълва още от специфичен за М-моделите аеродинамичен бодикит. Оформлението на интериора също е подчинено на подчертано спортното изживяване при шофиране.

Най-важната подробност обаче е под капака. Там работи най-мощния дизелов двигател, монтиран някога в модел на BMW. Редовият шестцилиндров двигател, разработен за автомобилите BMW M Performance, е с работен обем 2 993 см3 и развива максимална мощност от 280 кВт/381 к.с. Това означава, че новият дизелов агрегат постига специфична мощност от 93,6 кВт/127,3 к.с. на литър работен обем. Не по-малко впечатляващ е и максималният въртящ момент от 740 Нм, който е на разположение още при 2 000 об/мин.

Главна роля при тази оптимизация на мощността играе технологията M Performance TwinPower Turbo. За пръв път при двигател на BMW се използват три турбокомпресора. Техният размер, подреждане и стратегия на съвместна работа са подбрани така, че да осигурят максимално разгръщане на мощността в широк оборотен диапазон. Системата включва два по-малки и един голям турбокомпресор, като тяхното взаимодействие е свързано с необходимата мощност във всеки момент. В зависимост от ситуацията на пътя се ползва както ниската инертност на малките турбокомпресори за особено спонтанни реакции, така и взаимодействието с по-големия турбокомпресор за постигане на възможно най-високо налягане на нагнетяваният въздух.

Иновативната концепция на каскадното свръхпълнене е особено ефективен метод за повишаване на мощността. Освен това коефициентът на полезно действие на новият дизелов двигател се оптимизира и от модернизираното директно впръскване Common-Rail, чиито пиезо-инжектори вече работят при максимално налягане от 2 200 бара.

Всичко това позволява на моделът BMW M550d xDrive Седан да ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,7 сек., а BMW M550d xDrive Туринг – за 4,9 сек. В същото време, според официалната информация лимузината изразходва средно по 6,3 литра на 100 километра пробег, а туринга – 6,4 литра/ 100 км. Съответните стойности на емисиите на CO2 са 165 г/км за BMW M550d xDrive Седан и 169 г/км. за BMW M550d xDrive Туринг, като тези показатели покриват изискванията на нормата EU6.

При новата версия на BMW X5 - M50d ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 5,4 секунди, а при BMW X6 M50d – 5,3 сек. Средният разход на гориво в ЕС тестови цикъл е 7,5 л/ 100 км. за Sports Activity Vehicle респ. 7,7 литра за Sports Activity Coupé. Емисиите на CO2 са 199 г/ 100 км за BMW X5 M50d и 204 г/ км за BMW X6 M50d.

0 от 500
  • #6
    13 rate up comment 13 rate down comment
    MC ( преди 12 години )
    Не знам дали сте запознати, но е доказано, че БМВ, АУДИ и МЕРЦЕДЕС лъжат с около 30% за разхода на гориво, така че едва ли ще гори 7-8 литра. Аз лично имам а6 3.0 тди с двигател пауър С 300 к.с. би-турбо и ми гори 12-12.8. Не искам да кажа, че това, което ще направят е помия, но преувеличават с данните...
  • #5
    17 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    BMW PERFORMANCE M POWER !!!!!
  • #4
    28 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Момчета 3.0 литра дизел с 381к.с. и 740Hm въртящ, Euro 6 и среден разход 7-8 литра. Просто нямам думи...БМВ са някъде недостижими на върха при двигателите.
  • #3
    19 rate up comment 3 rate down comment
    deadfox ( преди 12 години )
    И не напразно, карам Хь 5-ца(Е70) с 3-ка дизел (235 к.с) и такъв разход само по нанадолнище с прибрани огледала е постижим. Иначе очаквам да гори горе-долу9л/100 колкото харчи моята, но аз карам 80% извънградско.Иначе машината кърти отвсякъде искам я да я сменя за моята.П.П. тежи около 2,2 т.
  • #2
    23 rate up comment 2 rate down comment
    NANI ( преди 12 години )
    Абе аз съм малко Тома Неверни по отношение на разхода-381 кончета със среден разход 7,5 за машина тежаща около 2 тона и 4х4 задвижване....
  • #1
    24 rate up comment 2 rate down comment
    reventon ( преди 12 години )
    udivitelni harakteristiki naistina..