IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz планира да спести $6 млрд. до 2015 г.

Концернът залага на три платформа и се отказва от част от скъпите материали

Mercedes-Benz планира да спести $6 млрд. до 2015 г.

До 2015 г. Mercedes-Benz планира да икономиса сума в порядък на $6 млрд. Това обяви шефът на отдела за развитие и нови разработки към концерна Томас Вебер. Тази сума ще бъде спестена от внедряването на общи платформи за няколко модела, както и от използването на по-евтини материали за компонентите на автомобилите.



"Целта ни е ежегодно да пестим по 1.5 млрд евро, което прави приблизително $2 млрд - обясни Вебер (на снимката). - Тези пари обаче няма да дойдат от разработването на нови модели, за които само през тази година ще похарчим $ 4 млрд".
В Mercedes ще променят системата за създаване на нови модели. Ако досега всеки нов автомобил се правеше от нулата, то сега ще бъдат създадени 3 универсални платформи - за моделите със задно задвижване, за тези с предно и за всъдеходите), на които ще се произвеждат бъдещите модели във всеки класа. Освен това 90 детайли и агрегати ще бъдат еднакви за цялата моделна гама, като част от тях ще бъдат заменени с по-евтини аналози.



"Това е единственият начин да се пестят пари - каза още Вебер. - Виждаме какво правят нашите конкуренти от Volkswagen. На една платформа те правят модели не само от различни класове, но и от различни сегменти на пазара".
До края на годината Mercedes ще пусне на пазара 5 нови модела с предно предаване, които са на една платформа. За тях ще бъдат похарчени 3.2 млрд евро или над $4 млрд. Толкова бяха разходите и през 2011 г., като от концерна уточняват, че половината от тази сума е отишла за развитието на т.н. "зелени" технологии.
Mercedes смята да съсредоточи сили върху пазарите в Китай, Индия и Русия, където има сериозен интерес към луксозни автомобили, но основната при предлагането е тяхната цена.
 

Тагове: Mercedes-Benz
0 от 500
  • #9
    7 rate up comment 6 rate down comment
    Gosho ( преди 13 години )
    Ave stiga mu obrustahte vnimanie na toq Dosho toi trugnal Падаря да казва какво да прави Царя!!! на мерцедес акъл тръгнал да дава!!!
  • #8
    7 rate up comment 7 rate down comment
    d22 до RS1600 ( преди 13 години )
    Наистина имаш добро чуство за хумор - колко елегантно превърна във " лъвове", пък макар и клавиятурни, няколко форумни павияна.Хареса ми.
  • #7
    10 rate up comment 6 rate down comment
    d22 ( преди 13 години )
    Как всеки чете както му е угодно! Само за 1 платформа са похарчени 3.2 млрд. евро.Този продукт ще спести проектиране и развитие на платформи за всеки модел.И кой разбра,че не е качествена и добра.Не се превръщайте в едно плямпало,за което всичко немско по презуция е лошо.МБ винаги ще си останат премиум марка, дори и в малките автомобили. И винаги ще бъдат и един от признаците за статут. А оня нека си се оглежда за Civic от 2005 и коментира каските на Mercedes,BMW,Porsche и Audi.
  • #6
    12 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Това за модулните платформи не е икономия в буквалния смисъл, това е една качествена платформа от модули, според всеки модел, добавяш към нея. нещо като конструктор лего. За двигателите също е ясно, Това не значи че платформата ще е лоша, просто се пести от това да разработваш безсмислено за всеки модел нова платформа, когато само като добавиш няколко модула към общата платформа си готов. Сигурен съм че до 5-6 години това ще правят абсолютно всички автопроизводители.
  • #5
    18 rate up comment 6 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Пичове, разбирате от бизнес колкото магаре от ядрена физика. Няма нищо лошо в пестенето, когато е разумно. Пестеливо не значи задължително калпаво. Бъдещето е в икономиите от мащаба и модулните платформи. Иначе няма как да оцелее никой автомобилен производител.А икономиите или липсата на такива така или иначе са от джоба на крайния клиент. Много ми е забавно като незнайни клавиатурни лъвове седнат да плюят компании като Даймлер, които имат оборот 6 пъти колкото БВП на цялата ни държава...
  • #4
    15 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Тръгват смело по стъпките на ВАГ.Ще икономисват, но ще продават по-скъпо и балъците ще си въобразяват, че карат качествен автомобил.Като ги знам сега колко са зле представям си след години.Ще конКУРират ВАГ по ниско качество.Лъжливи алчни германчета
  • #3
    23 rate up comment 1 rate down comment
    Нисанчо ( преди 13 години )
    Това е драстична промяна в продуктовата стратегия, дори в цялостната бизнесстратегия. Явно това е начина да устояват на конку-ренцията. Дано само решението да е правилно.Преди около 30-тина години мисля, в Кока-кола са предприели такава драстична промяна/решили да направят напитката по-сладка/ и потребителите не били особено очаровани....
  • #2
    27 rate up comment 4 rate down comment
    W140 ( преди 13 години )
    Луксозни автомобили с евтини материали?Как я смятат тази работа с трици маймуни да ловят?
  • #1
    25 rate up comment 5 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 13 години )
    Смело напред! Икономията е майка на мизерията.