IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Mercedes-Benz планира да спести $6 млрд. до 2015 г.

Концернът залага на три платформа и се отказва от част от скъпите материали

Mercedes-Benz планира да спести $6 млрд. до 2015 г.

До 2015 г. Mercedes-Benz планира да икономиса сума в порядък на $6 млрд. Това обяви шефът на отдела за развитие и нови разработки към концерна Томас Вебер. Тази сума ще бъде спестена от внедряването на общи платформи за няколко модела, както и от използването на по-евтини материали за компонентите на автомобилите.



"Целта ни е ежегодно да пестим по 1.5 млрд евро, което прави приблизително $2 млрд - обясни Вебер (на снимката). - Тези пари обаче няма да дойдат от разработването на нови модели, за които само през тази година ще похарчим $ 4 млрд".
В Mercedes ще променят системата за създаване на нови модели. Ако досега всеки нов автомобил се правеше от нулата, то сега ще бъдат създадени 3 универсални платформи - за моделите със задно задвижване, за тези с предно и за всъдеходите), на които ще се произвеждат бъдещите модели във всеки класа. Освен това 90 детайли и агрегати ще бъдат еднакви за цялата моделна гама, като част от тях ще бъдат заменени с по-евтини аналози.



"Това е единственият начин да се пестят пари - каза още Вебер. - Виждаме какво правят нашите конкуренти от Volkswagen. На една платформа те правят модели не само от различни класове, но и от различни сегменти на пазара".
До края на годината Mercedes ще пусне на пазара 5 нови модела с предно предаване, които са на една платформа. За тях ще бъдат похарчени 3.2 млрд евро или над $4 млрд. Толкова бяха разходите и през 2011 г., като от концерна уточняват, че половината от тази сума е отишла за развитието на т.н. "зелени" технологии.
Mercedes смята да съсредоточи сили върху пазарите в Китай, Индия и Русия, където има сериозен интерес към луксозни автомобили, но основната при предлагането е тяхната цена.
 

Тагове: Mercedes-Benz
0 от 500
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 13 години )
    Аз лично съм за икономийте !И тази тенденция мисля ще се задълбочава повече,всепак нека не забравяме че живеем в затворена екосистема с ограничени ресурси и трябва да търсим баланс в потреблението,рециклируемост и прагматичен икономически подход,за да отцелеем и за в бъдеще !:) Но всепак немога да не се съглася че има момент в който се правят икономий от качество материали и после се продава на крайният потребител на цената на качествен продукт !Това е алчна измама!И дори още по-голямо ограване!
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    RS1600 ( преди 13 години )
    Дошо, нняма нужда да се чувстваш прецакан. Никой не може да граби клиентите - обикновено те си дават парите доброволно. Ако продуктите не са добри продължително време, то съответния производител просто ще бъде изхвърлен от пазара, който е и върховният регулатор.Няма нужда да чувстваш прецакан. Апропо, от 10 години не ми се е налагало да доливам масло, а съм сред малцината които проверяват изобщо.Аз се осланям на личен опит и специализирана информация, не на квартални афоризми.
  • #17
    1 rate up comment 2 rate down comment
    e най-сетне ( преди 13 години )
    ще им дойде акъла на МБенц. Иначе направо бяха тръгнали към музея(е като изключим ЕС класата и някои купета).
  • #16
    0 rate up comment 5 rate down comment
    sinbad0 ( преди 13 години )
    Остава единствено БМВ премиум автомобил.
  • #15
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Котоошу ( преди 13 години )
    Значи всички тръгват по стъпките на най-големите.А между другото днес продадох едно ПОЛО, на клиент с име Душко и страшно се смях, дойде ми наум за Дошо.
  • #14
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    "Виждаме какво правят нашите конглокенти от Volkswagen" eto tova e da si germanec - s visoko vdignata glava, koyto si priznava kogato drugiq e po-hitur v dadeno neshto. vie prosti bulgari mojete samo da mechtaete za podobna cennostna sistema!
  • #13
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Еми хубаво.Щом нямаш нищо против да плащаш повече за нещо, което струва далеч по-малко твоя си работа.Аз понеже съм *** ще се старая да не си давам парите за ***, а ти бъде пишман гъзар.
  • #12
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Slav78 ( преди 13 години )
    Дошо освен от коли разбира и от бизнес. Каквато му е колата такъв му е и бизнеса, демек НИКАКЪВ.
  • #11
    11 rate up comment 2 rate down comment
    Дошо до RS1600 ( преди 13 години )
    Пич разбирам да е бизнес като бизнес.Последните години бизнес значи да грабят клиентите.ДА продават некачествени продукти на високи цени.Е това им е бизнеса.Как до преди 20години двигателите на стари и тогава коли не харчеха масло, а сега нови моторите на някои фирми харчат като за двутактов двигател?ДА им е..а бизнеса!
  • #10
    12 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    абе това за икономията от евтини материали не е трябвало да го казва - да си бе казал само другото. тиква. сега сигурно му начукват канчето.