IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новата Mazda MX-5 ще тежи по-малко от 1 тон

Следващата версия на легендарния роудстър ще бъде готов в края на 2013 г.

Новата Mazda MX-5 ще тежи по-малко от 1 тон

Mazda MX-5 e един от моделите, превърнали се в легенда. Той влезе в Книгата на рекордите на Гинес като най-продаваният роудстър за всички времена. И затова неговите създатели работят много внимателно върху следващото поколение, което трябва да бъде ако не по-успешно, то поне на същото ниво.



Главната цел пред японските инженери е да запазят духа на оригиналния модел, който се появи през 1980 г. Същевременно в него е включена новата технология на Mazda, известна като SkyActive. Първото постижение от нейното използване вече е факт – автомобилът ще тежи под един тон или по-точно казано точно 900 кг. Това е със 150 кг. по-малко от настоящата версия.
Според обясненията на инженерите това се дължи на новия вид стомана, използван за каросерията и шасито на колата. Планира се също така модифициране на окачването и на кормилното управление, което да осигури безопасност на олекотения роудстър при висока скорост.



Обновена е и линията двигатели. Сега MX-5 е снабдена с 1.8 и 2.0 литрови атмосферни мотори с мощност 126 и 160 к.с. В новата версия ще има 1.3 литров SkyActiv и 1.5 литров атмосферен агрегат.



Радикални промени във външния вид няма да има. Автомобилът ще съхрани лесно разпознаваемия си вид, но ще има по-голяма радиаторна решетка и по-големи фарове. В основата на дизайна ще бъде концептуалният модел Takeri, показан на изложението в Токио през декември 2011 г.  Новата Mazda MX-5 трябва да се появи пред публика в края на 2013 г., а продажбите ще стартират година по-късно.
 

Тагове: mazda scyactive takeri
0 от 500
  • #18
    2 rate up comment 0 rate down comment
    dejo ( преди 12 години )
    Към Кеф!!!!:Ти ми подари една такава и после на когото искаш приказвай,че съм розов!!!MAZDA FOREVER !!!
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Ама поне ще знаеш, че кинтите ще отидат за нов производствен софтуер,алуминий, сплави, карбони,кевлари и разни нанотехнологии :).И аз ще събирам -старата си 1200 кг Тойота Карина я врътках на ръчната на сухо платно, широко 6-7 м.Сегашните "добитъци" по 1700 кг, можеш да ги хлъзнеш само на празни летища, като гледам Топ гиър.
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 12 години )
    АБС си требе. и е задължителен. както и вече ESP. браво на мазда. как ми се кара кола под 1 тон. почвам да събирам кинти.
  • #15
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Мазда си е Мазда пичове.
  • #14
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    И така стандартното вече оборудване (до преди било екстри) натежава доста:снопът кабели, серводвигателчета, хидравлични помпи на АБС-а, турбото прибавя около 30кг.и още кг.от другиустройства.Затова в каталозите фирмите указват, че теглото на модела според обхвата от фабр. екстри се увеличава до около 60 кг. над стандартното.
  • #13
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Cenitell ( преди 12 години )
    Модата, глезотиите, ги налагат производителите, заради конглокенцията помежду им, а от нас се очаква да се захласваме и да си казваме:Как съм могъл да живея досега с кола без климатик,ел. стъкла и осветление в.... жабката:)
  • #12
    5 rate up comment 0 rate down comment
    1! ( преди 12 години )
    Мога да се съглася с вас по въпроса със сигурността и аирбеците, Но от там на там според мен е друго! Явно просто не сте се сблъсквали с италианка/френск кола от 80-те години! Имаха си всички глезотийки и тежаха около тон! А за пътното поведение дори и с просто окачване автомобили като алфа ромео 33 или фиат ритмо си седяха доста добре на пътя! За мен истината е една станали сме някви яки консуматори! Преди години се задоволявахме с дребни компактни коли сега караме по 2-а тона пластмаса и сплав
  • #11
    0 rate up comment 6 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Не съм карал такова нещо, но сигурно е най-доброто, произведено от Мазда! :)
  • #10
    1 rate up comment 2 rate down comment
    d22. ( преди 12 години )
    Най-много теглото се увеличи през последните 10-на год. заради сигурността.Краш тестовете неумолимо показват къде е необходимо да се усилва конструкцията. Може би новите материали биха решили този проблем, но и цената е друга.
  • #9
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Скорпион ( преди 12 години )
    Да, така е. Едно време допълнения като сервото, климатикът, автоматичните скорстни кутии, ел. стъкла, многораменни окачвания и всякакви такива екстри са отсъствали (поне голяма част от тях). Всичко това е допълнително тегло. Колкото до тази мазда - страхотна е:)