BMW стана №1 в сегмента на луксозните автомобили за 2011 г. По данни на компанията продажбите за изминалите 12 месеца са достигнали 1 668 982 машини, като в тази бройка са включени моделите на MINI и Rolls-Royce. Като цяло баварският концерн отчита ръст от 14.2% в сравнение с 2010 г.
Само от марката BMW са продадени 1 389 384 леки коли и всъдеходи, което е увеличение с 12.8%. Абсолютен лидер в "бизнес" сегмента е BMW 5-Series, докато най-голям възход е записал X3, чиито продажби са нараснали със 156.4%.
Продажбите на бранда MINI са нараснали с 21.7% и са достигнали 285 060 автомобила, което е рекорд в историята на марката. Както е известно, Rolls-Royce също записа най-доброто постижение в историята си през миналата година, като пласира 3 538 коли и отбеляза ръст от 31%.
BMW не за първа година печели битката в този сегмент, където за второто място жестока битка водят Audi и Mercedes-Benz. Досега компанията от Щутгарт удържаше втората позиция, то за първи път от 6 години насам положението се промени. През 2011 г. Audi е продала 1.3 млн. коли, което е с 19% повече в сравнение с 2010 г. Това се дължи най-вече на успеха на моделите A6, A7 Sportback и A8. За Mercedes-Benz остава третата позиция с 1.26 млн. продажби, като компанията също има увеличение на резултатите спрямо 2010 г. В тази бройка обаче не влизат резултатите на Smart и Maybach.