Кшищоф Холовчиц (Mini) спечели първата си етапна победа в Дакар. Полякът, който е добре известен с успехите си в нашето рали Албена бе най-бърз в петия етап от Чилечито до Фиамбала. Триумфа му го отведе на второ място в генералното класиране, на 4:18мин. след легендата от Дакар, Стефан Петерхансел.
За петте етапа до момента Холовчиц пропусна на два пъти да се запише сред победителите: в Санта Роса бе изпреварен от руснака Новицки, а в Сан Хуан от Нани Рома (Исп). Той продължи да е последователен и бърз и усилията му бяха възнаградени. Още преди началото полякът каза, че няма да се даде на деветкратния победител Петерхансел.
Общо пет от първите шест автомобила, финиширали във Фиамбала бяха Mini от тима на X-Raid. На четири минути след Холовчиц завърши Петерхансел, а на още толкова след французина са Рома и Новицки. Така първите три места в генералното подреждане бяха окупирани от пилоти на Mini.
След Петер и Кшищоф е испанецът Нани Рома. Триумфът вчера можеше да бъде за Hummer. Роби Гордън и Насер Ал -Атия, обаче продължават да търпят възходи и падения. Гордън завърши етапа втори, само на минута зад Холовчиц и продължава да преследва минитата, с 4-то място в генералното класиране. Що се отнася до Насер Ал Атия, той постигна най-добрите междинни времена в етапа и показа, че е убийствено бърз. На втората контрола обаче спря заради счупена тръба на входа на радиатора му, вследствие, на което мотора започна да прегрява. Той сега е на осмо място класирането, но това не означава, че катарският пилот няма да продължи да дава най-доброто от себе си.
Орландо Теранова (Toyota) също бе сред най-интересните претенденти, особено след второто му място в четвъртия етап. Въпреки това аржентинецът направи сеира зад кулисите (в бивака). Той върна уредите за навигация и безславно се отказа от състезанието. Причината е пререканията и кавгите с неговия навигатор Анди Гриййдър. Доскоро Анди бе мотоциклетен състезател и си партнираше с Роби Гордън.
„Никога не съм виждал подобно нещо, той е просто луд ", обяснява Жан-Марк Фортен, шеф на тима Оverdrive. За да участва в Дакар, Теранова и екипът му са похарчили стотици хиляди долари (минимум 400 000) от лични средства и спонсори и ги пропиляха просто така, с лека ръка. Подобни премеждия за сега не се очаква да има с другия пилот на Toyota Жинел де Вийерс, който въпреки, че изгуби 15 мин. в дюните се закрепи на четвърто място в генералното класиране, на 21 мин, след Петерхансел.
Най-оспорвана вчера, както и от началото на ралито бе битката при камионите и в частност между Жерар де Рой (Iveco) и Алеш Лопраис (Tatra). Де Рой спечели етапа с 14 сек. пред чеха.
С разлика от минута зад тях финишираха Мики Биазион и Ханс Стейси. В генералното класиране тези екипажи са в разлика от 13 мин., като след тях идват трите камиона Kamaz на Ардавичус, Каргинов и Мардеев.
Къде е Николаев ли? Той бе отстранен от състезанието заради неспортсменско поведение. На четвъртия етап, Николаев застигна автомобилът с номер 410 и предприе изпреварване. То обаче завърши с удар на джипа отзад, изхвърляйки го в канавката. В края на етапа Николаев дори направи искане до журито да му бъдат приспаднати 11 мин., лъжейки, че е помагал на удареният от него автомобил. А истината е, че след катастрофата Николаев отпраши към финала, без да окаже помощ.