Следващата година ще бъде една от най-сложните в автомобилната промишленост, обяви шефът на Audi AG Руперт Щадлер. Основната причина за това е, че активно растящите пазари на развиващите се страни ще отбележат далеч по-малко продажби от 2011 г. Според Щадлер обаче това не е повод за притеснение в по-далечен план, тъй като именно тези пазари ще бъдат главната причина за развитието на автомобилния бизнес през следващите 10 години..jpg)
Шефът на Audi (на снимката) говори и с цифри. Според него през следващите години пазарът в Китай ще нарасне с 8-9 %, като в „премуим-сегмента”, където германският концерн е много силен, ръстът ще достигне до 30 %. Именно Audi е лидер в този сегмент в Китай, като целта на германците е до 2015 г. да излязат на първо място в целия свят.
„Отделяме особено внимание на Китай, тъй като точни в такива държави производителите имат най-сериозен шанс да продават повече скъпи коли – обясни Щадлер. – Причината е една – в бързоразвиващите се икономики непрекъснато се появяват нови и нови милиардери, които искат да се обзаведат със скъпи и качествени коли”.
За да стане №1 в света обаче, Audi трябва да успее да се наложи на пазара в САЩ, който продължава да е най-големият в света. Там годишно се купуват около 2 млн. коли от „премиум-сегмента”. Засега концернът от Инголщад изостава зад двата гиганта BMW и Mercedes-Benz. Затова и Audi сериозно обмисля възможността за построяването на свой завод в САЩ. Другият вариант е автомобилите на компанията да се произвеждат в завода на Volkswagen в град Чатануга, щата Теннеси, като за това ще са нужни далеч по-малко инвестиции.


2