IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: Volkswagen Group baukasten
0 от 500
  • #41
    9 rate up comment 7 rate down comment
    Чекора / Мамуля ( преди 13 години )
    Форумния ***, и на мен ми е писнало да ти чета простотиите под всяка статия за японски автомобили, ама не протестирам - демокрация, кво да правиш, всеки има право да изрази мнение. Колкото до ВАГ и новото им изобретение - супер, купуваш си Бентли, а под ламарините Шкода. Но един клиент на ВАГ точно това заслужава. Простотията трябва да се наказва. Гениални са, няма спор.
  • #40
    8 rate up comment 4 rate down comment
    d22 ( преди 13 години )
    Представям си какво AUDI си имал или по-вероятно какви са ти джобовете.Нещата трябва да са в хармония.По-вероятно нямаш нито AUDI, нито джобове.А ако я караш така, скоро няма да имаш и нормалност най-меко казано.
  • #39
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Доше, сам се оплиташ в лъжите си. Първо ти си имал А4, после двама приятели си купили А4 (заедно може би?)... накрая ще се окаже че дошето си играл като малък с моделче на А4 и до там са наблюденията му...
  • #38
    6 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Дошо ти работа, училище нямаш ли? Тук седиш денонощно и облъчваш. Ходи помогай на баща си таксиджията, недей да лентяйстваш, а се хвани в ръце. И най-некъдурните могат да си намерят работа.
  • #37
    6 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Двама приятели си купиха А4 преди години и оттогава не са спрели да съжаляват за това си решение. Колко псувни отнесоха тия А4-ки не е истина. Че и са непродаваеми за съжаление, пазарът е наводнен с тия ***, почти всички са имали катастрофи в миналото(понеже все отворковци ги карат) и сега си ги чукат в главата.
  • #36
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Хахахаха. Дошо притежавал ауди. Освен някое макетче на ауди да си притежавал друго няма да е... онзи стар и30, който сте го взели за 5 хиляди лева... за тези пари освен някое 20 годишно ауди в друго нямаше да се качиш.. ако това 20-годишно още може да се дефинира като ауди... :D Отивай си в клюндай-а и не давай акъл за истинските коли..
  • #35
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Че те вагините и досега ги правеха от лего. Съдейки по това, колко често висят в сервиза.
  • #34
    8 rate up comment 9 rate down comment
    Дошо до d22 ( преди 13 години )
    Аз ли бе пич?Аз ли не мога да си позволя такава кола бе?Влизал ли съм в поне едно Алуди?Ау божествената марка недостъпна за простосмъртните.Ставаш смешен.Имал съм нещастието да притежавам Алди и тая тояга ми съдра джоба.Алди НИКОГА ВЕЧЕ!
  • #33
    1 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    maykooo kolko ste jalki samo...
  • #32
    7 rate up comment 6 rate down comment
    d22 ( преди 13 години )
    Дошо, на кое А4 си вдигал капака? И ако все пак си вдигал капака, за да долееш вода в резервоара на чистачките,влизал ли си поне в едно AUDI? Не е необходимо да харесваш AUDI,а това едва ли е проблем, защото ти никога не можеш да си позволиш подобна кола.Опитай се да пишeш за нещо което харесвaш и обичаш.