IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Volkswagen ще прави коли като с Lego

Германците планират обща платформа и взаимозаменяеми части за всичките си модели

Volkswagen ще прави коли като с Lego


Volkswagen Group e намерил нов начин как да икономиса милиарди евро. Така експертите окачествиха намерението на германците окончателно да преминат към конструирането на автомобили по метода на готови блокове (Baukasten). Нещо като конструктор Lego, при който от еднакви части и модули се получават различни неща.

Във Volkswagen са решили да приведат стандартизацията и съвместимостта на отделните компоненти на напълно ново ниво, което ще позволи на един конвейр да се сглобяват различни модели. Това ще намали производствените разходи с 20%.

Към момента Volkswagen Group ползва три платформи - Modularer Querbaukasten (MQB), Modularer Längsbaukasten (MLB) и Modularer Mittelbaukasten (ММВ) само за една от марките си - Porsche. Сега обаче се работи върху нещо, което може да се нарече "майка на всички платформи", на която се предвижда да бъдат произведени повече от различни 40 модели от марките на концерна - VW, Audi, Seat и Skoda.

Новата технология ще бъде най-значителната промяна в производството на автомобили от 90-те години на миналия век, когато шефът на Volkswagen Фердинанд Пиех подтикна компанията към използване на общи компоненти за различните марки и по този начин редуцира сериозно разходите. Ако преходът към принципно новото модулно конструиране бъде извършен успешно, то тогава Volkswagen Group ще се превърна в един от лидерите на пазара, твърдят експерти.

Според германския икономист Юрген Пипер новата технология ще помогне на Volkswagen да спести 5 млрд. евро до 2016 г. Това ще повиши рентабилността на марките на концерна, тъй като технологията никак не е проста и повечето от големите конкуренти на пазара няма да имат достъп до нея. Още повече, че в плановете на Volkswagen не влизат закриване на заводи или съкращенията на работници, а само и единствено по-бързото и по-евтино производство на автомобили.

Според компанията Bloomberg минаването към модулен принцип на производство ще намали времето за направата на една кола с 30%. Единственият проблем, който може да се появи е, че грешка в създаването на един елемент, може да се отрази пагубно на всички модели на компанията. Във Volkswagen обаче не се притесняват от подобно нещо и първите резултати са налице. Неслучайно Audi TT и Volkswagen Beetle, които по принцип са доста различни коли, са сходни един с друг. Просто и двата модела използват едни и същи модули. А първият модел, който ще бъде построен на новата технология ще бъде Audi A3, който трябва да излезе на пазара още догодина.

Тагове: Volkswagen Group baukasten
0 от 500
  • #61
    8 rate up comment 3 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    То да му е само предницата айде..обаче стигаме до скоростните кутии на А8.Ресурса им е малък и ремонта е четирицифрени суми.И като става въпрос за автоматици Мултитроника на колите от класа, за който до сега писах са една голяма трагедия.И те нищо не карат и ремонтите са накарали не един и двама да проклинат ВАГ.Има форуми четете.Двигателите.То не са турбини, разпределителни валове, кофти покрития на цилиндрите, проблеми с мазането.Който знае той ме разбира останалите се кефят на кожения салон.
  • #60
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо до Batito ( преди 13 години )
    Има една граница от която на долу частите не са еднакви.От А4 нагоре.На тая платформа са Патас, Октавия, А6, Сеат Ексео, Супърб нищо, че са с различни размери.Просто платформата е удължена в зависимост от модела.Окачване, двигатели, електроника, горивни помпи, реики....всичко е еднакво.На практика купуваш една и съща кола с други фарове и малки разлики в салона, но на доста различни цени.От тая платформа по-нагоре окачването е на А8.Тая голяма кола с окачване на А4 нали се сещаш ?
  • #59
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Много се интересувах от марката покрай проблемите, четох много и много неща научих за всички модели и знам много за тях.Ами отворих си очите и знам какво представлява целия концерн ВАГ и цялата му продукция.Купуваш Шкода плащаш като за Алуди.Знам им всичките недъзи на окачванията и двигателите.Аз за себе си съм решил Алди никога вече да не стъпи в гаража ми.За друга марка не съм срещал човек да каже повече никога няма да купя ама за Алди тия думи съм чул от много хора.
  • #58
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Batito ( преди 13 години )
    А дали А8 ще струва колкото Поло? Модулен въпрос?
  • #57
    7 rate up comment 7 rate down comment
    Дошо ( преди 13 години )
    Смешен аз пиша само с ника си Дошо и само на кирилица!Бях фен на Алди и си купих А4.После започнаха проблемите.Няколко месеца и значителна сума пари си заминаха.Викам край сега само ще карам.Обаче Алудито не прощава месеците станаха 4 години и най-накрая ми писна тоя дръгел да ми взима всичко, което спестя.И го продадох с 300зора за нещастна сума на фона на парите, за които го купих преди 4 години и парите за ремонти и все с оригинални части докато не ми писна.
  • #56
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Хаха ( преди 13 години )
    Очаквайте нови, по-евтини Голфчета и нов термин "ВАГИСПИЧЕН ПРОБЛЕМ"..ВАГ + ТИПИЧЕН + СПИЧАНЕ...Т.е. нещо, което ще бъде проблем за всички модели на фирмата и ще спича поколения фенове на марката. Представям си сервизна акция за цялата гама на ВАГ :) Хахаха.
  • #55
    5 rate up comment 8 rate down comment
    ВАГинален ( преди 13 години )
    До сега как ги правеше не ми е ясно? Като от час по трудово обучение вероятно предвид качеството. Значи сега вече стават по-модерни и ще са тип Лего. Хахаха, няма по-смотана марка от ВАГиналната. За пореден път се убеждавам в очевадното, което не се вижда само от заслепените Гоуф фенчета
  • #54
    2 rate up comment 6 rate down comment
    строител ( преди 13 години )
    Вие мий сте забравили че германците първи внедриха и панелното строителство.
  • #53
    7 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Няма нужда да плюете или да се делите на според държави или марки. Така или иначе до 2 години максимум всички коли ще се правят по този начин и всичко вие ПАК няма да си спомняте кой го е въвел първи. Това е същото, като системата "Common rail" при автомобилите. Пишеш в този саит, че първи са я въвели италианците при Алфа 156 и 200 лапета ти отговарят с гневни коментари... Ама то това не подменя истината! Нищо ново няма при Ваг днес! Просто стари песни на нов глас...
  • #52
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Slavo ( преди 13 години )
    Айде готово! Пак Ваг си прави дъвка с ГУВНОТО на някой друг (FIAT)!!! Модулната платформа от 2 години е в действие от 2 години МИНИМАЛНО и първата кола на направена на нея е Фиат Браво, после ЕСТЕСТВЕНО и Алфа Джулиета. Статии по въпроса в този сайт- колкото щеш! Например ето една:http://***.automedia.bg/news/article_9719_cp2.htmlОБАЧЕ, българина има къса памет!!! Ако, ви кажат, че това е измислено вчера от фирмата "Pampers"- то Вие ще повярвате! Ама дали е така? Май, НЕ Е.