IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола

BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета, заяви един от мениджърите на концерна

BMW се отказва от идеята си за нова суперкола


BMW се отказва от намеренията си да прави кола, с която да конкурира Ferrari и Lamborghini. Това съобщи един от бранд-мениджърите на баварския концерн Мат Ръсел.

Той разкри, че германците сериозно са обмисляли възможността за създаване на нова версия на модела М1, който се появи в края на 70-те години на миналия век като резултат от сътрудничеството на Lamborghini и BMW.

В процеса на работа обаче в компанията са се замислили сериозно над въпроса, нужен ли е на BMW суперавтомобил със средно разположен на двигател. След консултация с маркетинговия отдел на концерна се е стигнало до отрицателен отговор и затова такава машина няма да се прави. Решението може и да спорно, но Ръсел го оправдава с думите: "BMW и сега прави суперколи, но просто са във вид на скъпи седани и купета".

Знаменитото М1 на баварците се появява през 70-те години на миналия век, когато BMW решава да създаде състезателен автомобил с хомологация за движение по обществените пътища. Возилото е факт само няколко години по-късно, като серийното му производство стартира през 1978 година.

Автомобилът е конструиран с помощта на Lamborghini, използва 3.5-литров редови двигател с шест цилиндъра и форми създадени от Джорджето Джуджаро. Серийната версия генерира 277 к.с. (204kW), достатъчни за ускорение от място до 100 км/час за 5.6 секунди и максимална скорост от 260 км/час.

Това е първата кола на BMW с означение "М". В последствие, в средата на 80-те години, 3.5-литровия двигател (с лека модификация) намира място под капаците на BMW M5 (E28) и BMW 635CSi (M6 в САЩ).

BMW M1 обаче остава в историята като първият ултраспортен модел на марката. Той е първата кола на BMW с обозначение "М" в името си, произведен е в къса серия от едва 455 броя, все още няма наследник, и е единствения модел на BMW с двигател в задната част на шасито.

През 2008 г. се появи концептуален модел, носещ същото име, който предложи много иновации и се предполагаше, че ще бъде пуснат и в серийно производство.

Очакванията бяха новото М1 да има нещо общо с двата концептуални модела на BMW - i8 и Vision Connected Drive, показани през лятото. Според слуховете шасито на новата версия на суправтомобила трябваше да бъде направено от карбон, а за двигател да се използва някой от агрегатите, слагани на новото поколение М3 или М5.
 

Тагове: bmw m1
0 от 500
  • #20
    4 rate up comment 2 rate down comment
    iliev555 ( преди 12 години )
    kakto kazax podmarkata (i) ste bade rodonacalnic na edno novo pocolenoe sportni superavtmobili na paraktika na bmw se nalogi da razrabotiat napalno novi koncepcii za proizvodstvo na avtomobili i i tova ne vagi samo za bmw a za cialata avtomobilna industria tova e firmata na koiato se nalogi da stane clen na saiuza na tekstilnite proizvoditeli v germania imenno poradi napalno novite proizvodstveni praktiki za celia avtomobilen otrasal izobsto
  • #19
    5 rate up comment 3 rate down comment
    iliev555 ( преди 12 години )
    po otnosenie na superkar BMW e firma sas izklucitelno stroga finansova politica na paractica bez probleem mogat da go napraviat no kakto kazax povece ot dvadest godini strategia veseki edin texen produkt triabva da nosi pecalba no modela i8 ste bade predvestnik na badest super kar edna ot pricinite za otkaza na bmw bese imenno sazdavaneto na novata podmarka I
  • #18
    6 rate up comment 2 rate down comment
    iliev555 ( преди 12 години )
    vav edinia ot komentarite procetox ce bmw sa plagiatstvasta marka istinata e ce sled parvata svetovna voina firmata osnovana ot karl rap triabva da vzeme resenie ili da prodalgi da se zanimava sas konstruiraneto na aviacionni dvigateli ili da poeme kam posoka avtomobilostroene resenieto e na dva etapa izvestno vreme sa proizvegdani samoletni dvigateli a paralelno s tiax se konstruira i avtomobil da naistina e vzet po licenz na ostin interesnoto e ce e napraven v pati po dobre ot originala
  • #17
    8 rate up comment 6 rate down comment
    VAYK ( преди 12 години )
    Със или без супер кар, BMW си остава брутална марка, мечта за всеки който не може да си я позволи !
  • #16
    9 rate up comment 9 rate down comment
    Triforce ( преди 12 години )
    Направо ме изумявате! :) БМВ, ако не са технологично развити, значи 50% от автомобилостроенето е в 1980-та година!!!
  • #15
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Дошо ( преди 12 години )
    БМВ и суперавтомобили - магаре и космос
  • #14
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 12 години )
    Те дори а заченати като марка-клонинг: първият им модел, Дикси е копиран от Остин 7. Освен това Изета, моделът който ги спасява от фалит през 1955 е копиран от италианска фирма. Няма друга толкова плагиатстваща фирма в историята на автомобилостроенето, като изключим китайските разбира се.
  • #13
    10 rate up comment 10 rate down comment
    Чичко Алуди ( преди 12 години )
    Баварските смешници са гола вода, само празни приказки. Всичките им технологии са копирани от други производители, единствения им суперавтомобил е копиран от Ламборгини. Иначе на приказки са много спортни и много премиум, въпреки че тия две категории си противоречат.
  • #12
    11 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Видяха се и във Ф1 колко струват.
  • #11
    10 rate up comment 12 rate down comment
    Котоошу ( преди 12 години )
    Просто не им стиска да се изправят срещу супер коли като Ламбо , Бугати , Ферари , Порше и др.Явно от БМВ не си вярват сами, шубето е голям страх.