IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

В Кухнята на колите от Ловеч

Automedia направи предпремиерно посещение в автомобилния завод на Литекс Моторс в село Баховица, край Ловеч.

В Кухнята на колите от Ловеч


Тази събота новопостроеният автомобилен завод край Ловеч за първи път отвори врати за журналисти.

Посещението ни във фабриката на Литекс Моторс, където ще се произвеждат автомобили на китайската марка Great Wall, беше предпремиерно, тъй като производството ще стартира официално през февруари 2012 година.

Заводът обаче е напълно оборудван - поточните линии са монтирани и тествани, а екипът е обучен и готов за работа.

Уверихме се в това, по време на обиколката из предприятието, която домакините от Литекс Моторс бяха организирали.

Екипът ни беше допуснат до халето, в което ще се сглобяват автомобилите с марка Great Wall. Халето е оборудвано с модерна поточна линия, където производственият процес се осъществява по японски модел и по-точно по производствената система на Toyota - TPS (Toyota Production System).

Първоначално фабриката ще работи с готови компоненти от Китай. От пристанището във Варна ще пристигат конструкциите на автомобилите, които ще се окомплектоват с всички необходими елементи във фабриката. За да се превърнат в готови за употреба, автомобилите ще преминават през 88 станции за производство и 7 за контрол на качеството. В допълнение на това, всеки модел се тества финално и на писта с над 30 различни видове настилки, непосредствено до завода.

Планът предвижда до две години да бъдат завършени и халетата за боядисване и точкови заварки. Предвижда се и използването на части, произведени от други български предприятия.

Въпреки, че до откриването на завода има повече от два месеца, в халето всичко си е на мястото - от двете страни на поточната линия са прецизно подредени различните части, които ще се влагат в автомобилите, а на всяка работна станция са поставени снимките и имената на съответния екип.

Собствениците на фабриката са се доверили на млад екип, съставен от инженери със средна възраст 25 години и оператори, чиято средна възраст е 19 години.

Те, както вече знаете преминаха през обучение в Китай, а в България ще работят под ръководството на план директорът на завода Алекс Крамб.

Крамб идва от южноафриканския завод на Nissan, където е прекарал последните 20 години, превръщайки фабриката във втората най-добра в света.

"Очарован съм от българските специалисти. Те са млади, амбициозни, дисциплинирани, мотивирани и много интелигентни", заяви Алекс Крамб.

"Налагало ми се е да произведем 50 тестови коли, докато успеем да покрием всички изисквания на контрола по качеството. Тук в България, това стана още с първата кола", допълни с усмивка той.

Към момента в предприятието са произведени 10 тестови автомобила, които не са предназначени за пазара. Те са от моделите Voleex C10 и Steed 5, като изработката им представлява пробно производство, чиято цел е финално тестване и синхронизиране на оборудването и поточните линии, както и въвеждане на системата за качество на произвежданите автомобили.

Официалното производство ще стартира през февруари 2012 година с три модела - Voleex C10, Steed 5 и Hoover H5, а до края на 2012 година на поточната линия ще бъдат качени още два, единият от които ще бъде седанът със средни размери Voleex C30.

Моделите са сертифицирани във Великобритания, покриват нормата Евро 5 и европейските стандарти за безопасност, обясниха от Литекс Моторс.

Част от сглобените тестови автомобили

Плановете предвиждат през 2012 година в завода да бъдат произведени около 2000 коли, които са предназначени предимно за вътрешния пазар и за страните от Балканския полуостров.

До 2014 година капацитетът на завода ще достигне производството на 50 000 автомобила, които ще се продават в цяла Европа. Ще се произвеждат и автомобили Great Wall с десен волан, които ще се изнасят за пазара на Великобритания.

Както вече знаете всички пет модела, които ще се сглобяват в завода през 2012 година ще могат да се оборудват с газова уредба Vialle с течна фаза Lpi (Liquid Propane Injection). Тя работи без изпарител и освен, че намалява разходите за гориво, увеличава динамичните характеристики на автомобила.

Voleex C30

Great Wall е сравнително млада фирма. Създадена е през 1976 година, но бързо набира популярност. Моделите на марката се продават добре в Италия, Австралия и най-вече в Китай.

В родината си, Steed 5 е най-продаваният пикап, а Hoover H5 е втори при SUV-автомобилите, след Honda CR-V. Успешен е и моделът Voleex C30, който е носител на титлата Семеен автомобил на годината в Китай.

В България най-голям интерес предизвиква хечбекът Voleex C10, който заема около 50% от сделките на компанията. Steed 5 и Hoover H5 си делят останалите 50%, оформяйки около 200 продажби у нас от средата на октомври до днес.

От компанията обещаха до края на годината да ни предоставят автомобил за тест. Очаквайте нашето подробно ревю.


Една от машините, които ще разтоварват контейнерите от Китай

Тагове: Great Wall
0 от 500
  • #16
    28 rate up comment 8 rate down comment
    88 ( преди 13 години )
    Ало, *** които пишат срешу българското производство да се качват по каруците и право в катуна.Само бои ше ви оправи чугунените глави. И един болт да се завие тук пак е похвално , пак ще има работа и за един човек. А вие през живота си чергарски освен да крадете направили ли сте нещо.
  • #15
    21 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    там е работата. че тия всъщност не правят нищо !!реално производство няма, няма и да има !!!мога да се обзаложа с който на каквото каже, че това е кух балон за пране на кинти и ред други измами !!гриша ганчев е измамник !!! в неговата кратуна няма друго освен измами. вртърки, и далавери !!!който си мисли друго е наивник !!!
  • #14
    17 rate up comment 9 rate down comment
    хаха ( преди 13 години )
    Ало отворковци и разбирачи направете вие нещо бе.
  • #13
    9 rate up comment 7 rate down comment
    хахах ( преди 13 години )
    Ти какво искаш да видиш всичко си е съвременно. Явно си живееш в комунстическо с огромните машини.
  • #12
    12 rate up comment 10 rate down comment
    XaXo ( преди 13 години )
    Абе тая пройзводствена линия само на мен ли ми се вижда много празна, няма никакви агрегати покрай нея - сигурно всичко със винтоверчета ще става, всичко ще е ала бала май в тоя завод.
  • #11
    15 rate up comment 5 rate down comment
    Дебелия ( преди 13 години )
    Похвална работа!
  • #10
    46 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нека да се радваме, че започва някакво производство в България дори и само да сглабяме коли само. След време може да се развие производството и да има истинско производство. Стига сте оплювали ами стискайте палци да се получи нещо, зашото после пак ще ревете, че няма пенсии, образование и медицина.
  • #9
    10 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Нямам думи,глокник излезнало... Имах предвид KУРник!
  • #8
    18 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тоя малкия глокник VOLEEX по каталог го дават 10 на 100 градско и тва е за 1500 кубиков двигател!!! Кой знае оня туч с 2,4 бензин ше *** по 20 литра градско...
  • #7
    23 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много ясно,че всичко е ментос,ама нека будалите дето им се кара кош имитация на автомобил да вярват и да повтарят,че било родно производство! Кое е родно произовдство бе кратунковци? Тва да ти докара едно купе и да му сложиш двигател и четирите колела ли??? Родно производство е когато направят автомобил,СЪЗДАДЕН И КОНСТРУИРАН ОТ БЪЛГАРСКИ ИНЖЕНЕРИ,С БЪЛГАРСКИ ДИЗАЙН,СГЛОБЕН ИЗЦЯЛО ОТ БЪЛГАРИ И В БЪЛГАРИЯ В БЪЛГАРСКИ ЗАВОД ПОСТРОЕН С БЪЛГАРСКИ ПАРИ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!