Повечето от участвалите в обсъждането имат общо мнение, че в основата на „новината" на АвтоВАЗ е серийния автомобил Audi A3. Централната част и особено страничните врати просто не се отличават от немския хечбек. Габаритите на двете коли си приличат - дължината се различава с 5 мм, а широчината със 7 см. Разликите при това се обясняват с различните брони и различните колесни арки.
Интериора на автомобила ни дава още по-голяма увереност в нашата правота. Волана определено е на А3. На А3 е и челното стъкло. Като цяло общата архитектура на таблото при Lada-C напомня Audi. За разнообразие отделните прибори по него са взети от Volkswagen Caddy.
От версията с три врати на Volkswagen Golf новата Lada е взела седалките, ръчките на вратите, подлакътниците разположени на вратите и регулирането на външните огледала. От Golf е и мултимедийната система на централната конзола. В Lada C има и „оригинални" решения главно по оформянето на предната и задна части на автомобила. Но дали е така?
Отпред автомобилът определено напомня на Volkswagen Iroc, а отзад на Volvo C30 и Fiat Stilo.
Шефовете на АвтоВАЗ уверяват, че за създаването на концепцията са били нужни 6 месеца. При това казват, че 60% от детайлите на автомобила са нови, както е нова и платформата. Освен концепцията, в Женева от ВАЗ представят и новата си емблема. Вярно е, в нея не намерихме сходство с тези на Volkswagen и Audi.P.S.
Редакцията на Auto.Lenta.Ru не знае колко фолксвагени и ауди са пострадали при създаването на Lada C".


0