IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Кои са най-скъпите антикварни автомобили на планетата?

Машини на Ferrari, Bugatti и Mercedes-Benz се продават за милиони

Кои са най-скъпите антикварни автомобили на планетата?

Вчера ви показахме най-скъпият антикварен автомобил в света. Bugatti Type 57SC Atlantic, произведен през 1936 г. бе продаден на търга за $38 млн. от английска аукционна къща. С тази цена той е далеч пред конкурентите си за първото място.

Ето кои са 5-те му подгласници в подобна класация.

5. Mercedes-Benz 540K Special Roadster, произведен през 1937 г. Цена - $8,252 млн.

Това е върхът в предвоенно германско автомобилостроене. Флагманът на Mercedes-Benz от 30-те години на миналия век е дело на инженера Ханс Густав Рор и се прави само по поръчка.

От този модел са произведени едва 26 машини, като сред купувачите им са министри от правителството на Адолф Хитлер като Гьоринг и Гьобелс, както и холивудският магнат Джак Уорнър.

Mercedes-Benz 540K Special Roadster разполага с 8-цилиндров двигател с турбокомпресор, което го прави най-бързият сериен автомобил по това време. Той развива 180 км/ч.

До 2007 г. собственик на тази машина е бил босът на F1 Бърни Екълстън, който я продава на неизвестен, поне до момента, колекционер.

4. Bugatti Type 41 Royale Kellner Coupe, произведен през 1931 г. Цена - $9,7 млн.

Един от 6-те най-луксозни автомобили Bugatti от серията Royale, които започват да се произвеждат през 1930 г. Машината е с дължина 6.4 м. и тегло от 3.1 т.

Снабдена е с 12.7-литров, авиационен, 8-цилиндров двигател с мощност 300 к.с. Въпреки тежестта си този гигант развива без проблеми 160 км/ч.

След приозводството си той така и не си намира собственик и семейство Бугати го зазижда в една от стените на къщата си, за да не го намерят нацистите по време на Втората световна война и да го конфискуват.

През 1950 г. американският състезател Бригс Кънингам го купува за $3000. До 1986 г. автомобилът се намира в частния музей на пилота. Той обаче е затворен по финансови причини и Кънингам го предлага за продажба чрез търг на аукционната къща Christie’s.

Купувач става шведският милионер Ханс Тулин, който плаща $9.7. След това следите на колата се губят. Твърди се, че след фалита си Тулин продава колата на японската компания Meitec Corporation за цели $15.7 млн., но това не е доказано.

През 2001 г. са правени нови опити автомобилът да бъде продаден на търгове в Англия и САЩ, но те са неуспешни. Не се знае и кой е неговият настоящ собственк.

3. Ferrari 250 GT SWB California Spyder, произведен през 1961 г. Цена - $10.89 млн.

От този автомобил са произведени едва 100 екземпляра, като половина са с къса колесна база (SWB), а другите с дълга - (LWB).

Машините с дълга база са с дефорсиран двигател с мощност от 250 к.с., докато тези с късата база разполагат със „спортен” двигател с мощност от 277 к.с., благодарение на който достигат скорост от 240 км/час.

Този автомобил е изложен на търг през май 2008 г. от тогавашния си собственик – холивудския актьор Джеймс Кобърн, звезда от „Великолепната седморка” и „Кет Балу”. Той получава близо $11 млн., които са платени от английския радио и телевизионен водещ Крис Евънс.

2. Ferrari 250 Testa Rossa, произведен през 1957 г. Цена - $12.2 млн.

Това е един от легендарните състезателни автомобили - Ferrari 250 Testa Rossa,произвеждан между 1957 и 1958 г. в серия от само 22 бройки.

Те са снабдени с 3.0-литров, V12 мотор с мощност 300 к.с. и максимална скорост от 270 км/ч.

Тази машина е продадена на аукциона на RM Auctions в Маранело през 2009 г. Дори продавачите на колата признават, че не са очаквали подобен резултат.

Купувачът остава неизвестен и до наши дни, като се знае единствено, че плаща $12.2 млн. Сумата е рекордна за аукцион, организиран от RM Auctions.

1. Ferrari 250 GTO, произведен през 1963 г. Цена $17,7 млн.

Един от 36-е спортни автомобили Ferrari 250 GTO, произведени през 1962-1963 г. Машината е със задвижване на задните колела и разполага с 3.0-литров, V12 двигател с мощност от 290 к.с., който подсигурява максимална скорост от 280 км/ч.

Този екземпляр е продаден отново на Крис Евънс, който печели наддаването на канадския аукцион RM Auctions. Англичанинът, за който вече стана дума, е запален колекционер на машини Ferrari, от които има вече 6.

Твърди се, че това не е най-скъпото Ferrari 250 GTO, тъй като през 2008 г. анонимен купувач е платил $28 млн. за автомобил от същтата серия. Тази продажба не е потвърдена официално.

0 от 500
  • #24
    5 rate up comment 0 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Тъкмо мислих и аз да отговоря на изперкалото фенче на тойота лексус, но МС ми взе думите от устата хахаха :) 10Х за отговорът мС !!! ;) тази статия е за истински класически шедьоври на автомобилостроенето би било неуместно до тях да застане една токйска рикша...аа и едвали някой би платил 17.7 милиона за това класическо саморайско возило....хахахах :)))когато европейците са създавали ДВГ турбокомпресор саморайте са тичали впрегнати като катъри на рикшите си...хахаха :))
  • #23
    3 rate up comment 2 rate down comment
    ПРИЕМЧИКА ( преди 14 години )
    Аз също имам 11годишен нисан без следа от ръжда, та човека по долу е прав.А по темата най скъпия ретро а-бил е един от 5те бронирани Мерцедеса направени за Хитлер и обкръжението след атентат над един от генералите му не се сещам за имена, та след реставрацията купента от Украина кола за 6000$ сруваше 20 000 000$ и това беше преди 15-20 години. много здраве на АМ за поредния copy and paste.
  • #22
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Айдее, ВАГинчетата го подкараха на фантастика - чпонските коли били гниели. Сигурно, тези произведени преди 68-***..
  • #21
    9 rate up comment 3 rate down comment
    ms ( преди 14 години )
    Когато тези автомобили са произвеждани в Япониа са "правели" най-много велосипеди пак крадено изобретение от Запада !!!
  • #20
    10 rate up comment 1 rate down comment
    Горан ( преди 14 години )
    Японците правят здрави двигатели, но за купетата им, нищо хубаво не мога да кажа. След 7-мата година, не само изгниват, направо се разпадат!
  • #19
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Да ти снимам ли нисана да го видиш, и то не са само гнили прагове, цялата кола е кошница, бих казал доста ниско качество, а за возията няма да коментирам!
  • #18
    6 rate up comment 0 rate down comment
    Skyline R34 ( преди 14 години )
    иначе Ferrari 250 GTO за мен е една от наи-красивите ретро спортни коли :)
  • #17
    3 rate up comment 8 rate down comment
    Skyline R34 ( преди 14 години )
    аз имам в момента 11 годишен Nissan и няма и следа от ръжда. Яшпнските коли са доста издръжливи срещу ръжда .-ФАКТ !за разлика от повечето необразовани хеътърчета които спамят аз говоря от опит
  • #16
    8 rate up comment 0 rate down comment
    jok ( преди 14 години )
    California Spyder - отдавна за мен това е най-красивият автомобил,само да е в тъмносин цвят
  • #15
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    За японските автомобили се говорят само митове и легенди, но няма нищо общо с действителността, която е стряскаща и няколко фенчета не искат или не могат да го проумеят!