Само месец след световната си премиера CR-V ще се появи на американските пазари, а в началото на следващата година идва и в Европа.
Четвъртото поколение е просто еволюция на един от най-успешните автомобили на Honda. За последните пет години компактният SUV спечели доверието на много от любителите на марката. Той стана предпочитан от търсещите практично, сигурно, икономично и в същото време авантюристично возило, независимо от възрастта им.
Може би за да не подведат привържениците си конструкторите на CR-V са останали консервативни по отношение на рестайлинга на модела за 2012. Автомобилът само е придобил промени, които да го вкарат в „крак с времето“. Новостите в излъчването включват по-дълбоки извивки на купето, „по-смела“ решетка и „помъдрели“ фарове, които освен че радват окото и придават по-агресивно излъчване. В сравнение с предшественика си кросоувърът е станал незначително по-къс и по-нисък (с по 2см.).
Дизайнът на интериора на Honda CR-V 2012 е претърпял по драстични промени. Японците са преработили изцяло облика на централната конзола и уредите по таблото. Противно на слуховете, че ще има седалки за 7 души, кросоувърът е останал петместен, но създателите му отчитат, че пространството вътре е увеличено. Важно за такъв тип автомобил е, че задната му седалка се сгъва в съотношение 3/2. Системата е направена така, че реорганизацията на пространството да става лесно и бързо.
В дългия списък от стандартни съвременни технологии на оборудването се открояват Bluetooth HandsFreeLink, камера за обратно виждане с широкоъгълен обхват, интернет-интерфейс Pandora, функция за четене на SMS-съобщения и централен сензорен пълноцветен дисплей, които са част от новата информационно-развлекателната система. Специално внимание е обърнато на безопасността.
Що се отнася до задвижването, то представлява еволюция на познатото от досегашния модел. Мощността на 2.4 литровият i-VTEC, 4-цилиндров двигател е нараснала с пет коня и вече е 185 к.с., като това се е отразило и на максималния въртящ (от 218 на 221 Нм). В стандартното оборудване влиза и 5 степенна автомотична скоростна кутия.
Японците акцентират на подобрената икономичност на CR-V, която възлиза на 9.0/6.5 л/100 км за FWD (само предно предаване) и 9.4/6.8 л/100 км с AWD(4х4). Новата CR-V разполага с Real Time AWD с интелигентно управление и Start Assist система при потегляне по наклон.