Първото поколение Е21 се прави до 1983 година. За първи път E21 обръща централната конзола към водача.

Днес това си е „запазена марка“ за дизайнерите на BMW.
През 1983 година пускат на пазара второто поколение на BMW 3-series, Е30, което се превръща в икона на фирмата и поставя началото на спортните седани. До 1994 са произведени повече от 2 328 000 автомобила от този модел.

В един популярен през 1986 година тест, колата показва по-добри качества от Mercedes 190E, Alfa Romeo 75, VW Golf GTI и Ford Escort RS Turbo. Наречен е „перфектната кола за юпита“ (млади професионалисти). На базата на E30 през 1986 е произведен и първият M3.
Третата генерация на „тройката“, Е36 идва през 1990. Ново задно окачване позволява рязко подобряване на динамиката на E36 и затвърдява спортния имидж на автомобила.

Двигателят 1.8 става най-добре продаван с третата генерация, от която се реализират повече от 2 674 000 броя, нов рекорд за фирмата. Новият двигател с 6 цилиндъра дава мощност от 282 к.с. на поредния M3. Успехът обаче все още предстои.
Следващата генерация, Е46 се прави от 1998 до 2006 година и е произведена в над 3 272 000 броя. Макар и посрещнат първоначално хладно заради дизайна си, този модел прави рекорд по продажби и заради сполучливите си дизелови версии.

Четвъртото поколение на „тройката“ засега остава рекордьор по продажби въпреки относително късия срок на продажби. M3 идва с нов 3.0 с мощност 333 к.с. от 6-те си цилиндъра.
На ред е новата генерация Е90. Идва през 2005, по-дълъг, по-широк и по-висок от предшественика си. Интериорът му също така е по-голям от този на E46.

Дизайнът на Крис Бангъл не се приема еднакво от всички, но изключителното шаси дава динамика която държи E90 на върха в своя клас. Но въпреки че това е най-конкурентния модел на „тройката“ той не може да достигне по продажби предходния модел. Наред с дизайна, причина за това е растящата популярност на SUV моделите и появата на 1-Series.
Сега думата има BMW 3-series F30.



2