IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

BMW 3-series е на пазара от 1975 година

Показахме ви съвсем новото BMW 3-series. „Тройката“ на Баварската фирма обаче, е на пазара от 1975 година.

BMW 3-series е на пазара от 1975 година
Първото поколение Е21 се прави до 1983 година. За първи път E21 обръща централната конзола към водача.
 
 
Днес това си е „запазена марка“ за дизайнерите на BMW.
 
През 1983 година пускат на пазара второто поколение на BMW 3-series, Е30, което се превръща в икона на фирмата и поставя началото на спортните седани. До 1994 са произведени повече от 2 328 000 автомобила от този модел.
 
 
В един популярен през 1986 година тест, колата показва по-добри качества от Mercedes 190E, Alfa Romeo 75, VW Golf GTI и Ford Escort RS Turbo. Наречен е „перфектната кола за юпита“ (млади професионалисти).  На базата на E30 през 1986 е произведен и първият M3.
 
Третата генерация на „тройката“, Е36 идва през 1990. Ново задно окачване позволява рязко подобряване на динамиката на E36 и затвърдява спортния имидж на автомобила.
 
 
Двигателят 1.8 става най-добре продаван с третата генерация, от която се реализират повече от 2 674 000 броя, нов рекорд за фирмата.  Новият двигател с 6 цилиндъра дава мощност от 282 к.с. на поредния M3. Успехът обаче все още предстои.
 
Следващата генерация, Е46 се прави от 1998 до 2006 година и е произведена в над 3 272 000 броя. Макар и посрещнат първоначално хладно заради дизайна си, този модел прави рекорд по продажби и заради сполучливите си дизелови версии.
 
 
Четвъртото поколение на „тройката“ засега остава рекордьор по продажби въпреки относително късия срок на продажби. M3 идва с нов 3.0 с мощност 333 к.с. от 6-те си цилиндъра.
 
На ред е новата генерация Е90. Идва през 2005, по-дълъг, по-широк и по-висок от предшественика си. Интериорът му също така е по-голям от този на E46.
 
 
Дизайнът на Крис Бангъл не се приема еднакво от всички, но изключителното шаси дава динамика която държи E90 на върха в своя клас. Но въпреки че това е най-конкурентния модел на „тройката“ той не може да достигне по продажби предходния модел. Наред с дизайна, причина за това е растящата популярност на SUV моделите и появата на 1-Series.  
 
Сега думата има BMW 3-series F30.
 
0 от 500
  • #17
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Well ( преди 14 години )
    Сори за поредният лапсус "носяД"!П.п. Има си лаф "Хвали старо, карай ново" и той верно доста важи, ама тук всеки ден се избиваме да оспорваме вкуса на другия, което е тотално грешно!
  • #16
    4 rate up comment 2 rate down comment
    Well ( преди 14 години )
    И да се стягаме и да не се стягаме всеки си има вкус!Аз също харесвам олдтаймерите! Много по-истински са и носяд духа на компанията! S type за 7-8К ли да избереш, щото е ново поколение или E type 70-та с 12 цилиндърчета при средна цена около 35-40К британски парици? И цялата тая пара за автомобил без тракшъни, троници и тем подобни булшиттроници! :)http://vectorcars.in/jaguar-e-type-top-gear.html
  • #15
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Я се стегнете малко! Новите модели са в пъти по-добри от е30. Тези носталгични изцепки са за хора които не гледат бъдещето а живеят в миналото.Карал съм и 30 и е36 сега имам е46 и от личен опит знам ,че всяко ново поколение е по-добро от старото.
  • #14
    15 rate up comment 0 rate down comment
    Не знам ( преди 14 години )
    Само не разбирам защо от медията са решили да слагат на някои модели снимки не на фабрични модели а някакви тунинговани с хромирани джанти и прочее.
  • #13
    3 rate up comment 2 rate down comment
    1! ( преди 14 години )
    Като човек притежавал няколко модела от тази серия, а именно 2002 1.5 после е21 1.6 е30 1.8 е30 2.0 6-ак е е36 1.8 мога да кажа ,че с изключение на последното автомобилете бяха страшно надежни и одоволствието от шофирането им беше невероятно и радващо. Шофирал съм доста модели на марката и смея да твърдя ,че е21 е12,е28 и е30 за мен са най-добрите представители на този производител. Моделите след е38 не ми допадат вобще. Но поглеждайки глобално БМВ останах единствени макар и размити от маркетинг
  • #12
    7 rate up comment 0 rate down comment
    до 66 ( преди 14 години )
    Допълнение: БМВ също направиха ретро-римейка на Мини едва когато марката Мини беше в клинична смърт.
  • #11
    9 rate up comment 4 rate down comment
    до 66 ( преди 14 години )
    Защото в БМВ знаят по-добре от теб (и мен) какви са желанията на клиента.Е90 се продаваше повече от всако предишно поколение на 3-ката, и освен това смаза конглокентите на Мерцедес и Ауди (по продажби). Явно дизайна е достатъчно добър (макар и аз да имам забележки към него). А що се отнася до ретро-римейка като Мустанг, Камаро и Чарджър: това бяха отчаяни изпълнения на американските производители във фактически фалит. Когато нямаш модерни идеи, правиш ретро-римейк.
  • #10
    12 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Като гледам доста хора въздишат по Е30. Аз също смятам, че след Е36 дизайна тръгва надолу. Та се чудя, защо вместо да се лутат в търсене, защо не направят някакво осъвременяване на дизайна на Е30 и ще удовлетворят очакванията на клиена. Нещо като това, което направиха американците с Мустанг. Много добре се е получило.
  • #9
    13 rate up comment 2 rate down comment
    до VGR ( преди 14 години )
    леле колко си прав,като собственик на едно от тези ,много ме е яд ,че заради глупави комплексарски изпълнения и мутенски физиономии един прекрасен автомобил и като двиагатели и най вече окачване и динамика е свързван с това,което описваш.И не са 1 и 2 марките - като всяка от тях има сериозни автомобили..А до дизайна - Е30 е и ще си остане Е30
  • #8
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Стефан ( преди 14 години )
    Като дизайн ми харесват по начина по, който са подредени.обърнатия ръб на муцуната на първата е много красив.