IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

На път с новата Micra

София - Бургас - София.

На път с новата Micra


Когато от българското представителство на Renault-Nissan ме поканиха на тест на новата Micra с маршрут София – Бургас – София, реших, че това е някаква шега. Беше ми трудно да си представя защо тестът на един от най-изявените и популярни градски автомобили няма да се проведе в града.

Честно казано, не се натисках много-много за този тест, тъй като смятах, че дългото пътуване с Micra ще бъде тежко изпитание за крайниците, нервите и бъбреците ми.

След това обаче се зачетох в информацията за новия модел. Тя твърдеше, че Micra вече е по-голяма, вози по-меко и има двигател с принудително пълнене.

Това ме накара да се престраша и да тръгна към Бургас. Изненади обаче не липсваха. Първо се оказа, че в колата ще пътуваме трима колеги, а след това – че бързаме за откриването на нов шоурум на Renault, Dacia и Nissan в Бургас.

Няма как, вече се бях навил и затова се напъхах в колата. В нея обаче се оказа не така тясно, както си мислех. Смея да твърдя, че дори е широко, и то при наличието на още двама. Помислих си: добре, поне няма да е тясно... но със сигурност ще друса и няма да върви.

И тези ми прогнози се оказаха грешни. Колицата вози доста по-меко от предишното поколение, пък и ускорява добре, особено на първите три предавки. Да, в салона е доста шумно, особено на магистралата, където заради бързането поддържах скорост от 130-140 км/час.

При по-умерено каране обаче нещата стават съвсем други. Колата поема неравностите с почерка на Renault, а двигателят, който впрочем има само три цилиндъра, се развърта като типичен Nissan. Доказателството за това са 4-те часа, които ми коства пътуването до Бургас, и непробудният сън на един от колегите, който проспа разстоянието от Стара Загора до Петолъчката на задната седалка.

Идеята на производителите явно е била да затвърдят лидерската позиция на Micra сред компактните автомобили, като я направят идеална за градския трафик и подходяща за по-дълги пътувания.

За целта инженерите на марката са подготвили два икономични бензинови двигателя с директно впръскване на горивото, три цилиндъра и обем 1,2 литра, които могат са се куплират с ръчна или CVT трансмисия. Свели са радиуса на завой до 4,65 метра и са увеличили разстоянието между осите с 20 мм (2450 мм). Дължината на колата също е увеличена – с 61 мм (3780 мм), както и широчината (+5 мм до 1665 мм), а височината й е намалена с 10 мм, като вече е 1520 мм.

Напъхали са достатъчно екстри и системи за сигурност (ESP е стандарт) дори при най-ниското ниво на оборудване, за да направят пребиваването в Micra по-приятно, и са направили дизайна по-умерен, за да се хареса на по-широк кръг хора.

Използвали са и напълно нова платформа, която е създадена с идеята да е максимално здрава, да е с минимално усукване и оттам да спомага за осигуряването на по-точно и лесно управление. Новата платформа V е както по-лека, така и по-здрава, което осигурява на новата Micra впечатляващи качества: здравина, просторен интериор, нисък разход на гориво и ниско ниво на вредните емисии.

А разходът на гориво е настина малък. Уредите показаха потребление от 5,8 л/100 километра, и то при нашето каране. Все пак в колата бяхме трима автомобилни журналисти, които бързат към морето. Трябва да отбележа и факта, че моторът не беше разработен – с автомобила бяха изминати по-малко 100 километра, когато се качих на борда му.


Моделът, който карах, беше с по-слабия атмосферен двигател – 1,2-литра, мощност 80 к.с. и максимален въртящ момент 110 Нм. През януари ще се появи и версия със суперчарджър на този двигател. Тя осигурява 98 к.с. и 142 Нм, оборудва се със стар/стоп система и харчи с около 1,5 литра по-малко от атмосферната. Вредните емисии на СО2 са само 98 г/км.

За финал ще кажа, че в никакъв случай не искам да ви убеждавам, че Micra е идеалният автомобил за дълъг път. Няма обаче да откажа да измина този път отново, когато пристигне версията с принудително пълнене.

Цените на новата Micra стартират от 21 990 лева с ДДС.



Оценка на новата Micra (80 к.с.) по десетобалната система

Приложимост в ежедневието - 9
(идеална за града / подходяща за по-дълги пътувания)

Оборудване - 10
(серийното оборудване е доста богато за малка кола, ESP е стандарт)

Пространство - 9
(в колата могат спокойно да се настанят четирима възрастни)

Цена/Качество - 6
(цената от 21 990 лева с ДДС не е от най-ниските)

Качество на материалите - 6
(пластмасите в салона са твърди, но все пак изглеждат добре)

Разход на гориво - 8
(5.8 л/100 км при нашето каране и неразработен двигател)

Удоволствие от шофирането - 7
(карането в града е удоволствие, но извънградското изморява)

0 от 500
  • #24
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Еми вземи си самосвал тогава,за да имаш висок тестостерон.Аман от *** ей!Щом нивото на този хормон ти се определя от размера на автомобила значи си много зле.Върви на лекар,ама спешно!
  • #23
    3 rate up comment 16 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    От това ми пада тестостерона само като го видя, ако се кача сигурно ще си сменя пола.
  • #22
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Много ми харесва интериора, но е много малка :(
  • #21
    8 rate up comment 0 rate down comment
    85993 ( преди 13 години )
    щом сядат четери човека е идеално а не като в полото се чудиш оня отзад дали го болят коленете
  • #20
    13 rate up comment 2 rate down comment
    s p ( преди 13 години )
    хмм доста малък разход 5,8 л/100 за такъв малък двигател при скорост 130-140 км/час
  • #19
    8 rate up comment 0 rate down comment
    Нисанчо ( преди 13 години )
    Щракни на секция "новини" от менюто. Ще ти се покажат всички статии, подредени хронологично. До снимката за настоящата статия пише:На път с новата MicraАвтор: Диян Пенев, 21.09.2011, София - Бургас - София.
  • #18
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 13 години )
    "Пич, иронията ти ми харесва (дадох ти +), но е меко казано е неуместна, след като твърдиш, че "принудително пълнене","турбо" и "суперчарджър" значат едно и също ;) "Колега, и аз ти дадох +.Като изключим, че турбо и суперчарджър работят на различни принципи, в крайна сметка вършат едно и също - това имах предвид.Поздрави. ;-)))
  • #17
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    В самата статия никъде не пише името на автора, нито в заглавната страница на сайта. Това, че някъде на друга страница в сайта го пишело не ме топли въобще. Оправете това, не се излагайте!
  • #16
    13 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Ще ме прощавате но предпочитам тази микра пред онова фауве за 10000 евро. В крайна сметка си е кола макар и мега грозна подобна на предшественика си. Определено обаче избора ми би се спрял на новата Панда ако стоеше пред мен този въпрос.
  • #15
    10 rate up comment 6 rate down comment
    Георги ( преди 13 години )
    Аз пък мисля, че за тази цена е доста по-добре да се вземе Микра отколкото някой Фиат или не дай си Боже Шевролет. А за разхода 5,8 - като за бензинов двигател с тази скорост (по магистрала 130-140) си е повече от добре.