IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Hyundai ix35 FCEV с дебют във Великобритания

Водородното возило ще може да бъде изпитано в рамките на изложението EcoVelocity.

Hyundai ix35 FCEV с дебют във Великобритания

Корейският автомобилостроител Hyundai съобщи, че последният автомобил с горивни клетки на компанията (Fuel Cell Electric Vehicle -FCEV)- ix35  ще направи британския си дебют на фестивала за нисковъглеродни автомобили EcoVelocity, който ще се състои от 8 до 11 септември край лондонската електроцентрала Battersea.

Посетителите на EcoVelocity могат да бъдат сред първите хора в света, които да изживеят едно пътуване на бъдещето със захранвана от водород кола, тъй като в рамките на форума ще има възможност за пробни шофирания на ix35 FCEV.

Този автомобил е трето поколение FCEV на Hyundai и предлага автономност от 580 км, максимална скорост от 160 км/ч и се ускорява от 0 до 100 км за 1,28 сек. Задвижването работи безпроблемно при отрицателни температури - до -25°С, а за разлика от двигателите на обикновените коли отделя само водна пара.

Този автомобил приближава Hyundai към комерсиализацията на електромобилите с горивни клетки, като целта на компанията е да извади кола от този тип на пазара през следващите няколко години.

По-рано тази година Hyundai Motor Group подписа меморандум с четири северноевропейски страни, според който ще им осигури и ще поддържа флотилии от FCEV автомобили. В Корея и Копенхаген вече бяха проведени изпитателни шофирания.

На щанда на Hyundai ще бъдат представени още i20 Blue, който се отличава с емисии на СО2 под 100г/км и представения наскоро i10 Blue.

Hyundai i10 се задвижва от еднолитров трицилиндров бензинов агрегат Kappa, който осигурява комбиниран разход от 3,5л/100 км. Малко по-големият i20 Blue от своя страна разчита на 1.4-литров, четирицилиндров CRDi, чиито разход в комбиниран цикъл е едва 3,7 л/100 км.

Гостите на фестивала ще имат възможност да видят и двата най-нови модела на Hyundai – комбито i40 Tourer и купето Veloster.

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Ти *** ли си? Пак питам. На колко се развняват 98 грама CO2? Защото, ако е така както казваш, трябва да смъкнем от всичко останали автомобили по половин литър средно от разхода им на гориво!
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Момче,Форд за в каменната ера.Не ми говори за тях.А ти май изобщо не си наясно,че английската и американската миля за едно и също нещо,сухопътна миля.Морската миля се използва само в мореплаването и авиацията.Ето и ти да научиш нещо.Така,че разхода си е 3.08/100 колкото и да не ти е приятно.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    А ето ти и линк към същото изложение, но за Focus Econetic. Разходът на гориво е обявен 80 mpg, което по английската система се равнява на 3.53 л/100 км, а по американската на 2.94 л/100 км. Както искаш го смятай, това е по-голям автомобил, с по-голям мотор( 1.6 литра) и с 200 грама по-нисък разход на гориво. Така, че тоя Хюндай може да бъде повод за гордост, но Форд просто са с някоя годинка преднина :)http://***.ecovelocity.co.uk/one/exhibitor-list/ford/
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    А сега да ти кажа, откъде идва грешката. При конвертирането, хората от Хюндай БГ са използвали американската единица Mpg, която е различна от английската. Тогава наистина се получава 3.08 л/100 км, но това изложение е във Великобритания и се предполага, че се ползва тяхната мерна единица, а не американската. Ето ти и конвертор, да си сметнеш:http://***.eforecourt.com/l_100km_mpg_convert.htm
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Ето я оригиналната статия от изложението ecovelocity:Hyundai to Electrify EcoVelocity with UK Debut of ix35 FCEV - September 1, 2011Eco NewsHyundai has today announced that the ix35 Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) will have its UK debut at EcoVelocity. EcoVelocity visitors can be among the first in the world to experience future travel in a hydrogen-powered car, with passenger rides available in the ix35 FCEV. The vehicle is Hyundais third-generation FCEV and it demonstrates the companys work on cutting-edge alternative fuels.Boasting the same convenience as todays vehicles powered by traditional internal combustion engines, the ix35 FCEV has a driving range of 360miles (580 Km), a maximum speed of 100 mph and zero-to-62mph time of 12.8 seconds. The fuel cell stack can operate at sub-zero temperatures as low as -25 degrees Celsius, and unlike a petrol-powered car, the ix35s only emissions are water vapour. This vehicle moves Hyundai closer to the commercialisation of fuel cell electric vehicles, and the aim is to bring an FCEV to market in the next few years.Earlier this year, the Hyundai Motor Group signed a memorandum of understanding with four Northern European countries to operate test fleets of FCEVs. Test drives have already been carried out in Korea and Copenhagen.Hyundai UKs managing director, Tony Whitehorn, commented: We are extremely excited to be showcasing the ix35 FCEV in the UK for the first time at EcoVelocity. Hyundai is a world leader in the development of hydrogen-powered technology and is constantly researching and developing modes of transportation that use alternative fuels at the Eco-technology research institute in Mabuk, Korea.The ultimate goal would be to see zero-emission vehicles on UK roads within the next few years; however, the market and local infrastructure will be the real determinant of this. In the interim, Hyundai is working hard to make internal combustion engines as efficient as possible.Also featuring on the Hyundai stand will be the sub-100g/km CO2 i10 Blue and the recently launched i20 Blue. The i10 Blue is powered by a 1.0-litre Kappa three-cylinder petrol engine returning an impressive 67.3mpg combined. The i20 Blue is powered by a 1.4-litre CRDi four-cylinder engine with 76.4mpg on a combined cycle. Due to their low emissions, both vehicles offer exemption from VED and the London Congestion Charge.Visitors will also be able to see Hyundais two newest models on the stand the all-new i40 Tourer, due to go on-sale on September 8 and the Veloster coupe due to launch later this year.EcoVelocity will run from September 8 -11th at Battersea Power Station and will feature the latest green models, including electric, hybrid and low CO2-emitting cars, as well as providing test drives on a specially-constructed circuit in the shadow of the famous power station.Както виждаш, разходът на i20 Blue е 76.4 mpg, което се равнява точно на 3.7 л/100 км. Мисля, че спорът е приключен.
  • #12
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Ей, човек, загубих цял час да чета статии за Hyundai от последния месец и единственото което пише е, че гори с половин литър по-малко от стандартния 1.4 CRDi. Това ще рече 3.7 л/100 км и 98 g CO2. Обади се на твоите хора да си оправят статията. Допускам, че може би са имали предвид разход извън града, което е различно от среден разход.
  • #11
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Ами доста време загубих, за да чета статии за i20, но освен на сайта на Inde Commerce, не намерих информацията другаде. Може и така да е, ще разберем на 15 септември, като отвори IAA. Хубаво е да има поне 2 независими източника, за да твърдим, че разходът е 3.08 l/100 km. Ако намериш в друг сайт, дай линк, може и аз да греша.
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Моят линк е от 02.09.2011 и някъде не пише 98 г/км.Така,че добър опит,но греда!
  • #9
    1 rate up comment 0 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Пак ти давам линка от 23.08.2011 година:http://autoblog.bg/Hyundai-smakna-oshte-poveche-razhoda-na-i20-Blue-id9395.htmlКазах ти да ми кажеш, на колко се равняват 98 грама CO2 на 100 км, но ти не го направи. Ето ти линк от 24.08.2011 г. - от Autocar:http://***.autocar.co.uk/CarReviews/FirstDrives/Hyundai-i20-1.4-CRDi-89-Blue/258841/Ето и още един линк от UK Car News:http://***.ukcarnews.com/news.php?show=2021Ето ти и на немски език :http://***.billigstautos.com/der-hyundai-i20-blue-14-crdihttp://***.focus.de/***/news/hyundai-i20-blue-kleinwagen-mit-gezuegeltem-durst_aid_649930.htmlhttp://***.hyundaiboard.de/t8600-hyundai-i20-blue-1-4-crdi.htmlНе знам колко е старо инфото, но е отпреди една-две седмици. Сори пич, това е истинаата.
  • #8
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Дали пък e 3.08! http://***.hyundaibg.bg/bg/news/id/234 Опитваш се да пробутваш старо инфо,а!