IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Ford и Toyota обединяват сили за хибриди със задно

Ще конструират съвместно хибридна технология за лекотоварни возила и SUV-та.

Ford и Toyota обединяват сили за хибриди със задно

Ford и Toyota съобщиха, че ще обединят сили за разработката на нова хибридна система, предназначена за лекотоварни возила и SUV-та.

Двете компании ще работят заедно, като равностойни партньори, за да ускорят развитието и редуцират разходите по разработката на новата хибридна система.

Към момента не се дават много подробности. От информацията става ясно, че технологията ще дебютира през следващите няколко години и ще бъде предназначена за возила със задно задвижване.

Освен за новата хибридна технология, Ford и Toyota ще обединят сили и при разработката на нова телематична система, която ще "постави нови стандарти".


0 от 500
  • #27
    1 rate up comment 1 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Пропускате, че Ford всъщност има хибриди, при това доста успешни. Само, че на американския пазар. Fusion Hybrid е изключително успешен и вече наложен като един от най-добрите на пазара с доста по-добри характеристики от Camry Hybrid. Апропо, той използва CVT, защото при хибридите това е сред най-удачните решения.За нормалните двигатели, CVT е пълна трагедия в сравнение с най-добрите кутии с 2 съединителя или хидравличен преобразувател на въртящия момент (класическите автоматици).
  • #26
    0 rate up comment 1 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Даже Фиеста :) Още преди повече от 20 години. Така, че и там Тойота на е открила топлата вода.http://***.car-transplants.co.uk/vehicle-museum-classic-car-rentals-tv-film-movies/vehicle-details/ford/fiesta/petrol/automatic/1309
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До КБ ( преди 14 години )
    Баце , а ти да си виждал Форд със CVT ?
  • #24
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Кухата Бъчва(КБ) ( преди 14 години )
    @The Passenger, избягвам да им вярвам, но понеже скоро си купих точно същата кола, която тестваха в един тест - Fiesta 1.4 Titanium, мога да кажа, че съм почти съгласен с дадените оценки. Коментарите са малко или много пристрастни, но гледайки оценките си мисля, че и аз бих дал подобни. Точно затова напоследък се замислих, че все пак оценяват безпристрастно. Толкова за АБ. Що се отнася до хибридите на Форд, да, знам го или поне съм го чел в някой коментар. Тогава, какъв е проблемът Тохота и Форд отново да си сътрудничат? Ама така, както го изкарвате, все едно Форд ще крадат от японците и нищо няма да дадат от своя страна. Чудя се, толкова ли са прости шефовете на Тойота, че са готови на равно участие, като дадат технологиите си? Ами това не сме аз и ти, дето ще седнем по случайност на една маса в кръчмата и ще се чукнем за здраве. Това все пак са ръководители и акционери на компании с десетки и стотици милиарди долари оборот. Няма нищо случайно. Явно е, че и едните и другите са преценили ползвата от сътрудничеството. Сега, кой по какъв път е тръгнал, е друг въпрос. Форд са тръгнали по пътя да произвеждат един продукт почти без промени за целия свят, а на Тойота поне 80 % от моделите са неизвестни в България и Европа. Сигурно си наясно, че в Япония още отпреди поне 30 години има закон, според който, данъците за автомобили до 500 кубика ( може и да греша точната кубатура на двигателите) са ниски или липсват ( пак ще излъжа). Поради тая причина, японците монтират турбокомпресори на тия автомобили, за да повишат мощността. И това е още от осемдесетте години. Само, че тия модели са за Япония. В тая криза, малко производители могат да си позволят цялостна програма за развитие във всички аспекти на автомобилостроенето. Всъщност, не се сещам за такива. Турбокомпресори съществуват много от отдавна, но сега се възраждат. Причината за това не са само новите закони, а и новите материали, които позволяват тоя компресор да изпълнява добре работата си и едновременно с това да има дълъг живот. Причината, да не се използват толкова масово досега турбокомпресори в бензинови двигатели, е по-високата температура на отработилите газове в тия мотори, която предопределя и късия живот на тая част. Така, че това е един голям напредък в автомобилостроенето, а не някакво просто действие, както искате да го изкарате. Хибридът е хубаво нещо и според мен, бъдещето е в него. Той повишава ефективността на бензиновия мотор, но според мен трябва да се действа внимателно. Сега гледам, някаква надпревара между фирмите. Всеки иска да изстиска по-голям пробег на електричество, без много много да се съобразява с тегло, пространство и цена на тоя автомобил. Точно по тая схема са тръгнали и Ауди. 3 км електрически пробег с до 100 км/ч, но стъпало в багажника на комбито за батериите. За мен нещата трябва да са много по-прости, като тия в Пежо с техния стартер-генератор. Едва ли някога бих си купил Пежо, но това, дето измислиха, е революционно.
  • #23
    5 rate up comment 0 rate down comment
    The Passenger ( преди 14 години )
    КБ, Тойота имаха електрически RAV4EV още през 97-***, а досегашните хибриди на Форд са по лиценз на Тойота. Аутобилд никога не са били безпристрастен източник на информация, така че по-добре не ги чети, освен ако не си решил да се зомбираш.
  • #22
    2 rate up comment 2 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Анонимния под мен, благодаря за корекцията. Но аз не искам да доказвам, че Тойота не стават, а Форд стават. Тезата ми е, че и Форд имат отлични разработки. Може би вложиха доста средства в развитието на турбомоторите, вместо в хибридите, но работата на няколко фронта явно не е по силите на една компания. Затова и тия кооперации - дизели с Пежо, турбомотори с Волво, хибриди с Тойота и така нататък. Това важи за всички компании и нека не омаловажаваме успехите на всяка една от тях.
  • #21
    1 rate up comment 4 rate down comment
    КБ ( преди 14 години )
    Това за А6 го пишат германците от АБ, което много ме изненада. Досега винаги са хвалели хибридите на Тойота, като най-съвършенните, но в тая статия пише ето това:Браво, Ауди!Този хибрид работи по-добре и екологично от Лексус и компания. Който обаче иска наистина да пести, включително и от покупната цена, ще бъде по-доволен от дизеловите модели на марката.... Всъщност, не е толкова просто да сложиш турбина в даден мотор. Едно е да го сложиш и да имаш голяма турбодупка, неравномерен ход на мотора и нисък оборотен диапазон, друго е да изчислиш работите си така, че колата да дръпне още при натискане *** на газта и така почти до края на работния диапазон. Всъщност, турбокомпресорите се произвеждат от отделни компании, специализирани в тоя бизнес. Но ми се струва, че и в Тойота, както при GM, липсват достатъчно средства, за да се работи на няколко фронта. Доказателство е и тая статия, която е малко неточна, но чак сега разбрах това. Все още споразумение не е подписано, а има предварителна договорка. Към края на годината се очаква подобно споразумение. А автомобилите, на които ще се монтират тия хибридни задвижвания са Пикапи и големи вседеходи. Форд и Тойота до момента имат отделни разработки и се очаква в бъдеще да се оеднаквят. Така, че Форд не тръгва от нулата, както някои се опитват да го изкарат. А при GM положението е такова, че горките все още не се навиват да монтират директно впръскване в моторите си. Толкова загуби им се струпаха на главата напоследък, че просто лепнаха по една турбина към старите си мотори. А за сериозността на въпроса с турбинираните двигатели говори намерението на Форд, до 3 години над 80 % от всички произведени бензинови двигатели да са от серията Ecoboost. Но дай да видим тия атмосферни мотори на Тойота. И Хюндай имат подобни, но се насочиха и към турбините. Ако всичко бе толкова лесно и лошо, както искаш да го изкараш, нямаше всички производители да се втурнат точно към тая схема на бензиновия ДВГ. Auris има мотори 1.3/101к.с, 1.6/132 к.с. и 1.8/147 к.с. 1.6 литровия мотор разполага със 160 Nm при 4400 об/мин. За справка, 1.6 л. Ecoboost на Форд има 240 Nm(270 Nm при overboost) при 1600-4000 об/мин, а версията със 180 к.с същите показатели за въртящия момент, но от 1600-5000 об/мин. 160 Nm разполага атмосферният мотор на Форд с 1.6 л. работен обем и 125 к.с., който е и базов за Фокус. Така, че не разбрах, къде е технологичното предимство на Тойота при бензиновите агрегати. А случайно да си срещал Тойота със скоростна кутия с два съединителя? Няма такова нещо.
  • #20
    5 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тойота няма какво да учи от Форд и при лекотоварните,защото има доказани машини и там-Хайлукс,Хайейс са незаменим автопарк по най-тежките терени . Тойота има е ел.автомобили- Това са IQ i Rav4 EV. Безспорно на върха са други японци- Nissan Leaf и Mitsubishi IMiev,които са на върха по продажби,но не и Форд.
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Аурис и Авенсис имат най-модерните двигатели на пазара,говорим за атмосферни двигатели,които изкарват много конски сили от малко обем,това са двигатели с евтина поддръжка,за това никой не им слага турбини. Valvematic технологията на Тойота премахва дроселната клапа и управлява сместа чрез клапаните. Точно атмосферните двигатели на Аурис и Авенсис са най-модерните в класовете си. Защото инженерното постижение в качествата на един двигател се виждат без турбини,иначе турбини се слагат от 35 годин
  • #18
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Ауди А6 хибрид, който е още прототип и не е на пазара е и доста по-слаб като мощност от хибридите на Лексус. Доста е неловко да сравняваш нещо,което не се продава и е с доста по-слаби показатели с нещо наложило се на пазара и пазарен лидер в класа на хибридите. Тойота е водещ производител в хибридната техника,не случайно държат около 80% от пазара на хибриди.Модерният турбо-мотор не е нищо особено технологично, това е просто оскъпен стандартен мотор.За никой не е проблем да прави турбо-мотори.