IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Рекорд на електромобил за изминати км

Експерименталният електромобил Schluckspecht E постави световен рекорд за изминати км с едно зареждане.

Рекорд на електромобил за изминати км
На пистата на фирмата Bosch в Боксберг автомобилът измина 1631 км в присъствието на инспектори от TÜV SÜD (организацията извършващи техническите прегледи на автомобилите в Германия), като сега следва и FIA да потвърди рекорда.
 
 
На трасето с дължина 3 км в Боксберг, Schluckspecht E се е движил без прекъсване 36 часа и 12 минути, като средната му скорост е била 45 км/час. За това време колата е била управлявана от четирима пилоти и е работила при променливо време.
 
 
Досега рекордът за най-много километри изминати с едно зареждане принадлежеше на японската кола Mira EV, която е изминала 1003.2 км след едно зареждане, като средната й скорост е била 40 км/час.
 
 
Schluckspecht E е с едно място и има собствено тегло от 320 кг. Задвижва се от два електромотора монтирани в колелата. Те са свързани с 14 комплекта литиево-кобалтови акумулатори с капацитет 23 kWh.
 
Schluckspecht E е изминал 100 км като е използвал само 1.43 kWh електроенергия, което е еквивалентa на 0.36 литра дизелово гориво.
 
0 от 500
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Зигмунд Фройд ( преди 14 години )
    Алоуууу, драскачите!Четете вИнимателно!КАПАЦИТЕТЪТ на батериите с е измерва в Аh(амперчас).ЕНЕРГИЯТА на батерията се измерва във Wh(ватчас).Юр ъндърстейн?
  • #11
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Тояа е колкото количка за пазаруване.Един човек стои сгънат като ***.Аз да го бях направил,щеше да измине двойно повече.Германците пак лапат мухите!
  • #10
    3 rate up comment 1 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    стига с тоя водород бре. той от къде ще дойде. не се копа като нефта нали - значи трябва да се произвежда. от какво - от електричество. е то електричеството и водорода за сега са еднакво трудни за съхранение. само дето след това на електричеството му трябва само един електромотор а на водорода това не му стига. чакаме анонимния да направи кола с антиматерия. или да измисли химическа смес с много енергия. хаха. то тротила няма толко енергия на килограм а той щял да измисли гориво. боже опази.
  • #9
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Бъдещето не е на ел. колите, не е на петрола. Може би водорода има алтернатива, но пак капацитета не е голям, поне се зарежда бързо и може да осигури дълъг пробег, но там също е доста сложно. Трябва да се измисли напълно нов тип гориво или химическа смес. В последно време все повече се говори за антиматерията, особенно след като откриха такава около земята, но тя е с много кратък живот, защото се анихилира моментално с материята. Ако намерят начин да съхраняват антиматерия, ето това ще е удара.
  • #8
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Пичове не се въодушевявайте, проблема винаги е бил един и същ. Капацитета на батериите, ел.двигателя е много просто нещо, да направиш батерия с голям капацитет е трудното вече повече от 100г. Улекотени версии с голям пробег има и с бенцинови и електрически и еднопилотни коли със слънчеви батерии. Но при голям автомобил нещата се неприложими. Трябва да се измисли нов тип батерия за съхранение на енергия с поне десеторно по-голям капацитет а това всеки който разбира ще ви каже че е абсурд.
  • #7
    6 rate up comment 1 rate down comment
    aaaa ( преди 14 години )
    Tova e hubava novina. Pokazva che ima razvitie. Sega pak ni izglejda smeshno i neseriozno takyv probeg s takiva kilometri, no zamislete se za pyrvite avtomobili s dvigateli s vytreshno gorene. Bili sa oshte po bavni, s oshte po malyk probeg (togava ne e imalo OMV i Shell na vseki 5km). Hubavo e che ima progres i napredvane na tehnologiqta.
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Кой ако не са немците
  • #5
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Ицо ( преди 14 години )
    Немците били по слаби от Японците ? :D
  • #4
    10 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    Трифорсе, може след 20години една 320кг кола да ни се вижда като "нормални условия" ама не и днес. да не споменавам че още преди 5-6г. едни френски студенти направиха една още по лека кола дето мина над 3000км с литър гориво...
  • #3
    10 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Конвеционално купе с 4+1 , багажник,пълния набор от батерии и всички основни системи за безопасност и комфорт ще увеличат теглото петкратно. А от там и разхода. Мого смисъл в тези рекордчета няма. Нали и Варненските студенти участваха в такъв проект и постигнаха добри резултати, но нито някой ги е поканил да правят коли, нито пък те имат такава възможност. По света много университети участват в такива и подобни проекти.