IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Рекорд на електромобил за изминати км

Експерименталният електромобил Schluckspecht E постави световен рекорд за изминати км с едно зареждане.

Рекорд на електромобил за изминати км
На пистата на фирмата Bosch в Боксберг автомобилът измина 1631 км в присъствието на инспектори от TÜV SÜD (организацията извършващи техническите прегледи на автомобилите в Германия), като сега следва и FIA да потвърди рекорда.
 
 
На трасето с дължина 3 км в Боксберг, Schluckspecht E се е движил без прекъсване 36 часа и 12 минути, като средната му скорост е била 45 км/час. За това време колата е била управлявана от четирима пилоти и е работила при променливо време.
 
 
Досега рекордът за най-много километри изминати с едно зареждане принадлежеше на японската кола Mira EV, която е изминала 1003.2 км след едно зареждане, като средната й скорост е била 40 км/час.
 
 
Schluckspecht E е с едно място и има собствено тегло от 320 кг. Задвижва се от два електромотора монтирани в колелата. Те са свързани с 14 комплекта литиево-кобалтови акумулатори с капацитет 23 kWh.
 
Schluckspecht E е изминал 100 км като е използвал само 1.43 kWh електроенергия, което е еквивалентa на 0.36 литра дизелово гориво.
 
0 от 500
  • #22
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    9 пост от долу нагоре. А ти се научи да си пишеш името, защото с този Анонимен не може да се различи кой какво пише. Ти може и да си на друго мнение, но под същия като твоя псевдоним е написано: "Трябва да се измисли напълно нов тип гориво или химическа смес. В последно време все повече се говори за антиматерията..."
  • #21
    0 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    И кой е писал за антиматерия? Я първо се научи да четеш, а после давай акъл!
  • #20
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Какви глупости говорите за антиматерии и тем подобни. То още не е открито, не е ясно с какви свойства е, как се държи, в какво се съхранява, а и двигател за него тепърва трябва да се измисля, а вие вече за бъдещето на автомобилите го обявихте! Бъдещето е ясно-електричество! Отдавна го използваме, има всякакви двигатели, изключително прости в сравнение с ДВГ. Изработва се в промишлени количества. Единствения проблем е съхранението му. Но не се безпокойте, ще се измислят друг вид батерии.
  • #19
    0 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Баварец пак ли ще се излагаш със "знания"? хехехе
  • #18
    1 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    Аh(амперчас) и Wh(ватчас). са на практика едно и също когато се знае напрежението. а то при батериите е почти константа. водорода за сега се ползва само в ракетите. защото съдържа повече енергия на килограм от другите горива. но там все още не ги интересува колко струва. затова го наливат в ракетата охладен до -140 по Целзий и го държат така до истрелването.
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    На германците все повече им личи,че губят надпреварата и при автомобилите като цяло.Преди това загубиха битката за електрониката.Това го очкава и при колите.Бай,бай!
  • #16
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Но и ел. колите не са бъдещето, защото батериите литиево йоните се правят от рядък материял, а другите видове батерии са доста токсични. Да не говорим за мащабната инфраструктура, която трябва да се развие (в това число влиза и водорада). Истината, според мен ще са горивата от водорасли. Армията на сащ задвижва част от хамърите си с такова гориво (био дизел и бензин 92 октана), дори в българия имаме "Биореактор" работещ тец изгарящ водорасли идващи от специална ферма.
  • #15
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Водородът не е бъдещето, защото е прекалено енергоемък. Демек изразходвасе голямо количество енергия за да се извлече.Веднъж извлечен, водорода трябва да се съхранява при ниска и постоянна температура. Водородът е и веществото, материята която се среща най- често във вселената, но лошото е че почти винаги е съединен с нещо друго. Изчислено е, че за да се изминат 100 км с водород, енергията която е вложена е в пъти повече за изминал път отколкото ел двигател
  • #14
    2 rate up comment 1 rate down comment
    до Bramvarec ( преди 14 години )
    Водорода се получава при пускането на ток през вода ;)
  • #13
    7 rate up comment 7 rate down comment
    expert ( преди 14 години )
    Добре че са немците да реализират прогреса в световното машиностроене