IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Турбо и за BMW M3

Следващата М3 ще разчита на 3.0-литров турбо мотор.

Турбо и за BMW M3

Така нареченият "даунсайзинг" няма да пропусне и следващото поколение М3. Спортното баварско возило, подобно вече представения М5 ще изхвърли атмосферния двигател за сметка на турбо-агрегат с по-малък обем и по-малко цилиндри.

Въпреки, че следващата М3 ще стъпи на пазара през първата половина на 2014 година, вече се знае, че колата ще използва 3.0-литров редови двигател с шест цилиндъра и турбо система. Той ще бъде много различен от настоящите 3.0-литрови турбо-двигатели на компанията - N54 и N55.

Новият агрегат, който вече се разработва от М-дивизията в Мюнхен, е би-турбо с напълно нова система за управление, нова цилиндрова глава, нови бутала и мотовилки. Въпреки по-малкия обем и по-малкото цилиндри, мощността му ще бъде по-голяма от познатия V8 с обем 4.0-литра и мощност 420 к.с., сочи информацията.

Очакванията са колата да получи около 450 к.с. и 540 Нм максимален въртящ момент (400 Нм при настоящата М3), за да може да се конкурира с Mercedes-Benz C63 AMG и Audi RS5.

Турбо-двигателят, който ще се поставя при следващата М3 ще бъде използван и от новото BMW 1-series M Coupé. При най-малкия М-модел обаче мощността и въртящият момент ще бъдат по-малки.

0 от 500
  • #20
    2 rate up comment 0 rate down comment
    blah ( преди 14 години )
    @triforce - не разбирам защо си буташ тойотата навсякъде. На кви обороти искаш да са 180 км/ч - на 1000?? Нали не си я купил с идеята че ще е бърза. Какво общо има градски автомобил с такъв с претенции за спортен. Вземи си МР2, селика, супра, камри, има и короли некои ама не нови и не с 1.4
  • #19
    2 rate up comment 0 rate down comment
    blah ( преди 14 години )
    не съм и споменавал конски сили никъде... Идеята ми за пореден път е за максимален въртящ момент. 450 Нм от бмв и 452 Нм от Ево 10. 100к паунда за бмв м3 и 49к за Ево 10. Ясно е и на слепите, че конските сили продават коли, обаче въртящия момент печели състезания. Това е. Харчело много, било натокано бегачка, износвал му се двигателя, това са глупости. Дори не говориме за това колко е трудно да задържиш бмв-то на пътя, защото винаги иска да се завърти (ок може да е забавно но не е прецизно).
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Това предполага по-бързо износване на двигателя, но пък то се компенсира с прословутата японска прецизност на изпълнението. Още по-грешно е да се сравнява ванкелов двигател с 4 тактов както прави t.t.
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    @ blah "Дали е от бързи и яростни или от бавни и спокойни е друг въпрос." Е, не е друг въпрос, защото ако ще сравняваш натокани бегчки сравнявай с G-power. Не съм гледал характеристики, но съм сигурен, че ще са по-... Ти сравняваш японски двигатели с европейски. Японците имат друга концепция. Те от край време вадят много коне от малко обем. Т.е. този даунсайзинг, който сега върви те го правят от много време. Как го правят не знам, предполагам с повече обороти. Това предполага по-бързо износв...
  • #16
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    blah - ти явно си фен на японските каручки, но нека те разочаровам с нещо от опит. Королата 1.4 ММТ е 90 коня по каталог. След 100 км/ч УМИРА! Няма никой. Само 1 път вдигнах 180 км/ч и това при 4600 оборота. Деу Нексия - 89 коня по каталог, даже май са по-малко. До 160 км/ч си лети без проблем. Максимална скорост не знам - пълни си километража за същото разстояние, което Королата. Пак е 90 коня. Мотора е 1.5 бензин. Мисълта ми беше - КОНСКИТЕ СИЛИ НЕ ОТГОВАРЯТ!!! А ти си пиши каквото си искаш!!!
  • #15
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    всеки може да "извади" много коне с турбина. БМВ са вадили 1100+ от 1,5л. кога аматиорите ще разберат че не е номера колко вадиш. номера е каква е волуметричната ефективност, а там БМВ са от майсторите. същото важи и за споменатите мотори на ферари и хонда. това напомпано FQ400 е с 8,5 компресия и се сети колко гориво *** дори и без да му даваш газ. а на БМВ мотора предполагам ще е близо до 10:1.
  • #14
    3 rate up comment 5 rate down comment
    blah ( преди 14 години )
    @бб -# FQ-400- Engine rated 410 PS (300 kW; 400 hp) and 542 Nm (400 lbft) of torque. Дали е от бързи и яростни или от бавни и спокойни е друг въпрос. Освен това никъде не съм и споменал конски сили, ама виж макс въртящ момент. Разликата в цената на е92 м3(предишният модел)и ево 10 FQ-400 е 2х. Но който има пари - да дава, не ме интересува, само да не се бута при спортистите. Било driving кола пф..
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    666 ( преди 14 години )
    М3ката е култ, настоящото поколение е най-добрата driving кола в класа си, че и много повече, със сигурност ще смачка многобройните и по-мощни AMG модели, дори да не е "атмосФерка", BMW пак ще са си едни от най-добрите в атмосверните двигатели, M6/М5 в по-високите обороти бият дори Gallardo, затова мижави сравнения от сорта на 2литра японско чудо тип Бързи и Яростни са безсмислени
  • #12
    8 rate up comment 2 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Тук "разбирачите" пак са се развихрили. @ blah, в статията пише, че се очаква 3 литровият двигател да вади 450 к.с. Хайде да ни обясниш къде японците вадят 450 коня от 2 л.!? А за следващите които ореваха орталъка за атмосферен двигател, то всеки го иска, даже и БМВ до последно се опъваха да не слагат на М-ките турбо, но вече няма как, има нови закони. Всички минават на турбо, въпреки че не искат. Само Ферари удържат засега, но няма да е за дълго. Какво да се прави, закони, екология...
  • #11
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    до тт пусни си кирилица.1986 м3 = 215 коня