IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилната гума на бъдещето

Goodyear представи автомобилна гума с вграден компресор за въздух.

Автомобилната гума на бъдещето

Компанията Goodyear е разработила автомобила гума, която не се нуждае от помпане с въздух. Технологията е наречена Air Maintenance Technology (AMT) и премахва напълно необходимостта от проверка на налягането в гумите и помпането им с въздух или друг газ.

AMT системата на Goodyear използва миниатюрен компресор, интегриран в самата гума. Производителите не съобщават кога революционната гума ще стъпи на пазара, но уточняват, че въпросния компресор се захранва от енергия, генерирана при въртенето на гумата.

Според технически директор на Goodyear Jean-Claude Kihn, "тази гума е нещо, което шофьорите са искали в продължение на много години".

"Оптималното налягане в гумите гарантира по-ниски емисии, по-дълъг живот на гумата, по-голяма безопасност и по-добра ефективност на автомобила", допълва той.

Очаквайте подробности

0 от 500
  • #7
    11 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    bravos
  • #6
    12 rate up comment 2 rate down comment
    за баварецо ( преди 14 години )
    не са ми изпратили чертежи от Гуудиър, но предполагам знаеш думата индукция какво означава, щом я ползваш в коментара си по-долу. Надявам се че знаеш един електромотор че се състои от 2 компонента: ротор и статор и има там едни магнитни тела които като се завъртят индуктират променливо електор-магнитно поле, та на база тези открития смятам че има начин да се произвежда електричество от нещо което се върти и нещо което е статично, пък той Тесла може и да е направил генератор захранван от въртенет
  • #5
    5 rate up comment 6 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    бате, кажи как точно като много знаеш. я направо направи електроцентрала дето дава енергия от въртенето на земята. има два вида сензори за налягане в момента, едните са с батерия, а другите се захранват индуктивно при въртенето. вторите са по скъпи. но енергията е доста малко. а тук говорим за компресор макар и малък. да каже някой как точно.
  • #4
    11 rate up comment 1 rate down comment
    gogo ( преди 14 години )
    хубаво де, недей да го храниш веднага и ти де.... пиши за гумата
  • #3
    25 rate up comment 2 rate down comment
    до бавареца ( преди 14 години )
    бате, не четеш, а пишеш, цитирам от статията : "...но уточняват, че въпросния компресор се захранва от енергия, генерирана при въртенето на гумата."намали баварската горчица че ти прави жълти петна на кръгозора ...
  • #2
    16 rate up comment 0 rate down comment
    Wane ( преди 14 години )
    Като начало ще струва много, както е работата със всяка нова технология, но ако се наложат на пазара цените обезателно ще папднат съвсем близо до тези на конвенционалните гуми.
  • #1
    6 rate up comment 15 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    е нема лошо. само колко пари ще е тази екстра да кажат. също ми е интересно как точно мислят да захранят този компресор?