IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомобилната гума на бъдещето

Goodyear представи автомобилна гума с вграден компресор за въздух.

Автомобилната гума на бъдещето

Компанията Goodyear е разработила автомобила гума, която не се нуждае от помпане с въздух. Технологията е наречена Air Maintenance Technology (AMT) и премахва напълно необходимостта от проверка на налягането в гумите и помпането им с въздух или друг газ.

AMT системата на Goodyear използва миниатюрен компресор, интегриран в самата гума. Производителите не съобщават кога революционната гума ще стъпи на пазара, но уточняват, че въпросния компресор се захранва от енергия, генерирана при въртенето на гумата.

Според технически директор на Goodyear Jean-Claude Kihn, "тази гума е нещо, което шофьорите са искали в продължение на много години".

"Оптималното налягане в гумите гарантира по-ниски емисии, по-дълъг живот на гумата, по-голяма безопасност и по-добра ефективност на автомобила", допълва той.

Очаквайте подробности

0 от 500
  • #17
    4 rate up comment 0 rate down comment
    реве ми се ( преди 14 години )
    @cry моля те обясни какво ще рече "двупотопни"@nixi 5 минути тук, 5 минути там и накрая разполагаш с много повече време наистина да живееш, а не да помпаш гуми, да переш дрехи, да миеш чинии и други "продуктивни" дейности. Виж, ако ти не можеш да измислиш какво по-полезно би правил вместо да си проверяваш гумите - върни се в училище
  • #16
    2 rate up comment 1 rate down comment
    cry ( преди 14 години )
    Най-накрая нещо с което няма да използвам неточните, двупотопни помпи по бензиностанциите.
  • #15
    4 rate up comment 2 rate down comment
    nixi ( преди 14 години )
    Не спира да ме учудва на какви дивотии е способен човек поради мързел - не съм против НТП, но някои неща са прекалени. Несериозо е да нмаш 5 мин време седмично да си регулираш налягането. От цялата тази автоматизация накрая живота ни минава с натискането на един бутон.А погледнато чисто технически, всеки нов бутон е плод на редица компромиси, така че аз смятам, че някои неща е по-добре да си останат ръчни.
  • #14
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Val ( преди 14 години )
    Interesno mi e kak shte se spraviat nashite mili gumadjii s takava guma???
  • #13
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Георги ( преди 14 години )
    Ей тука много разбирачи!!!Сигурен съм, че тая статия е платена от Goodyear, за да ви следят коментарите и да разберат: възможна ли е тази технология, и ако да как точно да я направят.
  • #12
    2 rate up comment 0 rate down comment
    ICO ( преди 14 години )
    Според мен въпросният "компресор се захранва от енергия, генерирана при въртенето на гумата.", най вероятно е от промяната в центробежната сила при различни скорости. Това според мен би внесло дебалансиране на гумите при промяна в скоростта.
  • #11
    10 rate up comment 2 rate down comment
    бавареца ( преди 14 години )
    хахахха. викаш КАТ им обясняваш че ти трбява акт заради изхвърчали компресори на гуите.
  • #10
    43 rate up comment 0 rate down comment
    Смехурко ( преди 14 години )
    ТОВА НЕ Е НОВИНАТА ЗА БГ!!Една "по-нормална" нашенска дупка и гумата и джантата, че и компресорчето са излетели в небитието, поради "несъобразена скорост"!
  • #9
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Triforce ( преди 14 години )
    ТОВА Е НОВИНАТА!!!Ако това е вярно и ако нещата са така, както са описани, просто ще е супер! Винаги ще имате подходящо налягане и оттам нормален разход на гориво. Интересно ми е - как ще задаваме оптимално налягане на гумите? Може фабрично да е 2.5 атмосфери, а аз да искам 2.2? Тогава? :)
  • #8
    6 rate up comment 7 rate down comment
    МИМ ( преди 14 години )
    Въпроса е не дали има енергия, а дали тя е достатъчна за да напомпа гума до 2.2 бара .. аз с помпата едвам се справям представям си мини мотор !!