IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Новото поколение на „горещия” Swift

Suzuki представи серийната версия на „гореща” модификация на хечбека Swift, наречена Sport.

Новото поколение на „горещия” Swift
От фирмата съобщиха, че световната премиера на автомобила ще бъде следващия месец във Франкфурт. Дължината на тази версия е 3890 мм, (с 90 мм повече от сегашния модел), широчината му е 1695 мм, а височината 1510 мм.
 
 
Автомобилът има разстояние между осите от 2430 мм (с 50 мм повече от досегашния), като предната следа е разширена с 10 мм, а задната с 5 мм. 
 
„Горещият” хечбек е с бензинов атмосферен двигател с обем 1.6 литра. Според представител на фирмата, този двигател е бил разработен специално за модификация Sport. Мощността му е 136 к.с. (при 6 900 об/мин), а максималният въртящ момент е 160Nm, при 4 400 об/мин.
 
Засега от фирмата не дават динамичните характеристики на Suzuki Swift Sport, като това ще стане след тестове и измервания, които предстоят.
 
Спортният хечбек е с механична скоростна кутия с 6 степени, има изцяло ново окачване, както отпред, така и отзад.
 
Още в стандартното оборудване на Suzuki Swift Sport има седем въздушни възглавници, въздушни завеси и система за контрол на стабилността. Да напомним, че досега актуалното поколение на „горещия” Swift е също с бензинов двигател с обем 1.6 литра, но мощността му е 125 к.с.
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 0 rate down comment
    mun_cho ( преди 12 години )
    От линка който си дал ТИ: Форда струва с 1300 евро повече от Сусзукито. Форда харчи с 1.8 литра бензин повче на 100 КМ. градспи пробег. Форда е с "цели" 0.3 секунди по-бърз от суифта. Тва е достатъчно по темата за двигателя. Пак ти казвам че аутобилд си е пропагандно издание на немската индустрия, тях не ги чети. Разликата от 0.5 метра в радиуса на завой едва ли има някъкво значение, просто немците са се чудили за какво да оплюят колата.
  • #11
    4 rate up comment 0 rate down comment
    mun_cho ( преди 12 години )
    достатъчно по темата за двигателя. Пак ти казвам че аутобилд си е пропагандно издание на немската индустрия, тях не ги чети. Разликата от 0.5 метра в радиуса на завой едва ли има някъкво значение, просто немците са се чудили за какво да оплюят колата.
  • #10
    2 rate up comment 1 rate down comment
    G777 ( преди 12 години )
    MN DOBUR AVTOMOBIL,SUCHETAN S DINAMIKA,DIZAIN,KACHESTVO I CENA.VSE PAK TOVA E QPONEC NE MI GI SRAVNQVAITE S MASOVITE PLASTMASI NA IBIZA,POLO ILI NQKOQ FIESTA
  • #9
    2 rate up comment 2 rate down comment
    КБ ( преди 12 години )
    Аз гледам цените, които са дадени в сайта на Сузуки и са с намаление. Тоест, втората колонка. Понеже моята кола е с цена, колкото най-оборудваната тривратка на Сузуки, правя сравнение с моето оборудване. Например, при Сузуки не виждам отопляемо челно стъкло или гласови команди. Не виждам и блутуут, USB, AUX, но е възможно и да има. Например, от моята Фиеста, мога да набера гласово телефонен номер или име от телефонния указател, без да вадя телефона от джоба си с дни. Просто сам се свързва, когато вляза в колата, което не само е удобство, но спомага и за безопасността при шофиране. Няма информация и за фаровете. Признавам, че лично не съм разглеждал автомобил Сузуки, а само в сайта им. Не виждам и автоматични чистачки. Но да кажем, че оборудването и цената са подобни, защото аз пропускам нещо или Сузуки не са написали всичко. И да има някаква разлика, тя няма да е повече от 500 лева. Според теста на АБ, Сузуки изразходва с 400 грама по-малко гориво, което отчитам като предимство. Ако погледнем спирачния път, той също е еднакъв с леко превъзходство на Сузуки. При двигателите, Форд имат леко предимство заради по-големият работен обем 1.4 срещу 1.2 литра. Малко по-бързо ускорение и доускорение. Като погледнем шумът, там Фиеста е поне с 3 децибела напред, а това се възприема от човешкото ухо като 2 пъти по-малък шум. За окачването не мога да правя пряко сравнение, а само това, което казват по списанията. А никъде Фиеста не я представят с лошо окачване. Напротив, почти във всички тестове, в зависимост и от оборудването разбира се, комфортът на возене е изтъкван като силна страна. Кормилното управление също. Сега, това е въпрос на вкус, но едва ли някой би останал недоволен от управлението на Фиеста. Не знам какво е точно при Сузуки, защото не намерих информация. За качеството на изработка при Фиеста бих казал, че е на ниво. Всичко е стегнато, вратите се затварят добре, а когато натиснеш с пръст някоя пластмаса, тя не скърца. Това се отнася и при движение по лоши пътища. За Сузуки АБ споменават, че пластмасите му скърцат при лоши пътища. Айде, да кажем, че и там не са попаднали на бройка, защото явно и унгарците си имат проблеми. Ако погледнем DEKRA и TUV се вижда, че при първите Фиеста е на първо място при малките автомобили с пробег до 50 000 км, а старата Фиеста е на трето място при автомобилите между 100 000 и 150 000 км. Айде, да кажем, че и DEKRA лъжат. След това поглеждаме TUV и там Suzuki се мъдри някъде в средата на таблицата по надеждност, докато Фиеста е в челото. Единствено Мазда 2 е малко пред нея от автомобилите в тоя клас. Айде и тия да кажем, че не правят нещата както трябва. Ами да видим тогава радиусът на завой. При Сузуки той е 11.2 метра. С половин метър повече от тоя на Фиеста. Тук вече няма как да се излъже, освен ако не е печатна грешка. Но целта ми не е да покажа, колко лошо е Сузуки, а да отговоря на втория пост, в който се твърди, че Suzuki е с най-добро съотношение цена/качества. Според мен това не е така. Може би е добро това Сузуки, но не чак толкова, че да засенчи конглокентите си. А за купето, нека погледнем размерите, дадени в АБ. Разстояние за шофьора при Фиеста от *** до облегалката на седалката е 1120 мм. При Сузуки е 1095 мм. За раменете отпред при Фиеста имаме 1395 мм, а за Сузуки 1365мм. Единствено отзад Сузуки има малко повече място, но аз бих ти казал, че скоро направих една обиколка из България с 4 възрастни и едно 7 годишно дете. Зад мен седеше средно висока жена, а аз бях дал седалката докрай, понеже съм висок 185 см. Щом успяхме да обиколим БГ без проблем, значи мястото не е толкова свито. Разбира се, зад мен могат да седят с компромис само ниски хора, за да имат място за коленете. Ако седне някой като мен, би трябвало да вдигна седалката си поне с 4 степени и да дам облегалката малко напред. Тук Сузуки има предимство, според изнесените размери. Ако погледнем продажбите, пак ще видим, че Сузуки не може да се сравнява с Фиеста, дори в световен мащаб. Тогава защо да е най-добрата кола като съотношение цена/качество? За тая титла според мен, по-голям шанс имат Toyota Yaris и Hyundai i20, макар, че не ми се влиза в спор и за тях :)
  • #8
    0 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    С моя дизел 1.5 с 200 Нм при 1800 оборота ще наблюдавам как някой спортува с тази кола, форсирайки двигателя да извлече 160 Нм при 4400 оборота. Естествено, моето удоволствие ще струва два пъти по-малко.Иначе колицата изглежда добре.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    k ( преди 12 години )
    Strashen!
  • #6
    6 rate up comment 1 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    За по-доброто оборудване на фиестата не си прав! Ако сложиш същото оборудване на фиеста като на GLX модела на сузуки фиестата излиза по-скъпа (дори като включиш намаленията, които дават представителите) Ценовите листи съм ги гледал доста обстойно. Само за пример - ESP системата на форда се доплаща за всички нива на оборудване за а суифта е включена. В списъка с "екстрите" на форда има предимно декоративни елементи и темподобни.Също суифта е и малко по-голям и по-широк отвътре.
  • #5
    8 rate up comment 3 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    ......Недяй да четеш аутобилд, те едва ли някога биха написали позитивна статия за сусзки някога. Ходи виж колите на живо (аз съм го правил).За мотора на суифта пък не си прав въобще! Точно тоя двигател ФВ се чудят как да го откраднат от години! Разхода не е "по-нисък" а е много по-нисък от форда. Дори и ФВ със турбинираните си малолитражки не могат да го достигнат. Също така навсякъде по ревютата хората пишат че колата върви добре с тоя двигател. (защо ли само аутобилд са "недоволни" от него)
  • #4
    3 rate up comment 3 rate down comment
    мун_чо ( преди 12 години )
    .....Също и поведението на пътя на суифта е добро- форда го превъзхожда но не с много. също не знам какъв комфорт търсиш фиестата - тя от вътре прилича на детска играчка, не на кола. Може също и да потърсиш малко мнения за надеждността точно на форда - доста хора се оплакват че не е изработен качествено.
  • #3
    2 rate up comment 6 rate down comment
    кухата бъчва ( преди 12 години )
    Не съм много съгласен. Сега гледах ценовата им листа с отстъпките и бих казал, че моята Фиеста е с подобна цена + някоя друга екстра отгоре, която липсва при Сузуки. Освен това е и с по-голям, по-еластичен и по-тих мотор. Това моторче на Сузуки му трябва цяла вечност, за да доускори на някоя предавка при изпреварване. Да не говорим за окачването, което според АБ е доста "дървено", а радиусът на завой е над 11 метра(!). Пластмасите скърцат по лоши пътища. Единственото предимство на Сузуки са яките спирачки и по-ниският разход на гориво.Ето и тест на Swift, Fiesta и C3. В таблицата се вижда, колко е немощно моторчето с 1.2 литра и 94 к.с.http://***.autobild.de/artikel/kleinwagen-im-test-1284341.htmlВсъщност, исках да кажа, че това Сузуки не е нищо особено за цената си. Само скърцащите пластмаси би трябвало да откажат човек от покупката му. Фиеста на същата цена предлага много повече и като комфорт и като представяне на пътя.