IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel Astra GTC - истински спортист

Специален модел, а не просто купе-версия на Astra.

Opel Astra GTC - истински спортист

Още когато видяхме първите изображения на Opel Astra GTC, нещо ни подсказа, че това ще бъде много специален модел. Специален, не само заради привлекателната външност, а и заради специалното внимание, което инженерите на немската марка са отделили при конструирането му.

За разлика от много версии с три врати на съществуващи компактни хечбек модели, новият GTC ще заеме мястото си на самостоятелен модел в гамата на Opel, ориентиран към тези, които ценят поведението на пътя и динамиката.

За целта инженерите на Opel в Рюселсхайм и в инженерния център на Vauxhall в Милбрук, Великобритания, са създали специално предназначена за GTC платформа. Основните компоненти в нея – като например, използваните в предното окачване McPherson-модули HiPerStruts – са заимствани директно от Insignia OPC (325 к.с.), а в уникалното за GTC задно окачване с торсионна греда и Уат-звено са направени значителни модификации.

“С динамиката в поведението на GTC искахме да постигнем по-добри резултати от най-добрите в този клас,” отбелязва отговорният за динамиката на пътя инженер на Opel Михаел Хардер. “Искахме също да променим усещането за управлението и окачването при обикновената Astra с 5 врати в посока на по-фокусирано върху динамиката решение, което обаче да остане достатъчно комфортно за движение по най-предизвикателните отсечки по пътищата в Европа и Великобритания.”

Голяма част от развойната дейност по проекта е фокусирана върху внедряването на разработените от Opel McPherson-модули HiPerStrut в предното окачване при версията GTC – стъпка, която се предприема за първи път при модел на Astra. Използвайки основата на конструкцията, приложена при актуалната Insignia OPC, системата HiPerStrut използва съществуващите точки за монтаж на McPherson-елементите към каросерията на Astra, но се отличава с намален с 44 процента ъгъл на наклон на основната ос на MacPherson-модула и скъсена с 46 процента ос на главините (респ. намаляване на изместването спрямо основната ос) в сравнение с класическата MacPherson-схема при другите версии на Astra.

Всичко това спомага за намаляване на въздействието на въртящия момент на задвижващите колела върху управлението – познат проблем при много от мощните автомобили с предно предаване – и позволява на водача да използва пълните динамични възможности на GTC без негативен ефект върху управлението.

Използването на системата HiPerStrut е спомогнало за намаляване на промяната на страничния наклон на предните колела на версията GTC в завой, с което се гарантира по-добро сцепление с настилката. Усещането на волана също е подобрено вследствие и на мерките за намаляване на вътрешното триене в механизма на кормилната уредба. Промяната в геометрията на предното окачване вследствие на прилагането на HiPerStrut е позволила монтирането на колела с размер 20 цола.

В сравнение с версията с 5 врати на Astra, клиренсът на модификацията GTC е намален с 15 милиметра при едновременно увеличаване на междуосното разстояние с 10 милиметра – от 2685 на 2695 милиметра. Предната и задната следа също са разширени и възлизат съответно на 1584 милиметра (+40 мм) отпред и 1585 милиметра (+30 мм) на задния мост.

Системата на задното окачване на Astra GTC с торсионна греда и звено на Уат също е модифицирана със специални настройки с цел намаляване на накланянето на каросерията в завой и снижаване на центъра на тежестта. Tози тип окачване притежава редица предимства в сравнение с модерните многозвенни конструкции, сред които са по-компактните размери, по-високата устойчивост на страничния наклон на колелата в завой и намаленото триене в елементите на окачването.

Звеното на Уат се носи от малък напречен елемент, монтиран в долната част на автомобила малко зад оста на задните колела. То включва късо, подвижно монтирано на ос централно звено със сферични шарнири от двата края, към което са фиксирани страничните връзки към колелата.

При движение в права посока, тази конструкция осигурява по-добра стабилност, а в завой - намаляване на страничните отклонения. Според преценката на инженерите на Opel, допълнителното звено поглъща около 80 процента от страничното натоварване на задното окачване. В допълнение към това, звеното на Уат позволява използването на по-меки тампони, които вече не се налага да компенсират промените в сходимостта в задната част на автомобила и поради това могат да осигурят по-балансирана работа и комфорт на задното окачване.

Управлението на Astra GTC залага на кормилна уредба с назъбена рейка и пиньон, придружена от сервоусилвател с променливо действие в зависимост от скоростта на движение.

Ходовата част на Astra GTC разчита на адаптивната система на Opel за управление на окачването FlexRide. Тя спомага за повишаване на стабилността на автомобила на пътя с по-добро поведение в завой и реакция на кормилната уредба посредством автоматично адаптиране на работата на окачването към актуалното състояние на пътя, скоростта на движение в завоя, отклоненията на каросерията и индивидуалния стил на шофиране. Системата FlexRide предлага три различни настройки, позволяващи промяна в характера на поведението на автомобила по желание на водача само с натискане на един бутон – балансирания режим „Standard”, ориентирания към постигане на по-висока степен на комфорт режим “Tour” или насочения към водачите с активно отношение към шофирането режим “Sport”.

Opel Astra GTC вече се предлага на пазара, въпреки, че официална й премиера ще се състои на автомобилното изложение във Франкфурт на 15 септември 2011 година.

Гамата на Astra GTC в момента включва избор от двигатели с мощност от 120 к.с. дo 180 к.с.

Още за двигателите на Astra GTC.

0 от 500