IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Opel Astra GTC - истински спортист

Специален модел, а не просто купе-версия на Astra.

Opel Astra GTC - истински спортист

Още когато видяхме първите изображения на Opel Astra GTC, нещо ни подсказа, че това ще бъде много специален модел. Специален, не само заради привлекателната външност, а и заради специалното внимание, което инженерите на немската марка са отделили при конструирането му.

За разлика от много версии с три врати на съществуващи компактни хечбек модели, новият GTC ще заеме мястото си на самостоятелен модел в гамата на Opel, ориентиран към тези, които ценят поведението на пътя и динамиката.

За целта инженерите на Opel в Рюселсхайм и в инженерния център на Vauxhall в Милбрук, Великобритания, са създали специално предназначена за GTC платформа. Основните компоненти в нея – като например, използваните в предното окачване McPherson-модули HiPerStruts – са заимствани директно от Insignia OPC (325 к.с.), а в уникалното за GTC задно окачване с торсионна греда и Уат-звено са направени значителни модификации.

“С динамиката в поведението на GTC искахме да постигнем по-добри резултати от най-добрите в този клас,” отбелязва отговорният за динамиката на пътя инженер на Opel Михаел Хардер. “Искахме също да променим усещането за управлението и окачването при обикновената Astra с 5 врати в посока на по-фокусирано върху динамиката решение, което обаче да остане достатъчно комфортно за движение по най-предизвикателните отсечки по пътищата в Европа и Великобритания.”

Голяма част от развойната дейност по проекта е фокусирана върху внедряването на разработените от Opel McPherson-модули HiPerStrut в предното окачване при версията GTC – стъпка, която се предприема за първи път при модел на Astra. Използвайки основата на конструкцията, приложена при актуалната Insignia OPC, системата HiPerStrut използва съществуващите точки за монтаж на McPherson-елементите към каросерията на Astra, но се отличава с намален с 44 процента ъгъл на наклон на основната ос на MacPherson-модула и скъсена с 46 процента ос на главините (респ. намаляване на изместването спрямо основната ос) в сравнение с класическата MacPherson-схема при другите версии на Astra.

Всичко това спомага за намаляване на въздействието на въртящия момент на задвижващите колела върху управлението – познат проблем при много от мощните автомобили с предно предаване – и позволява на водача да използва пълните динамични възможности на GTC без негативен ефект върху управлението.

Използването на системата HiPerStrut е спомогнало за намаляване на промяната на страничния наклон на предните колела на версията GTC в завой, с което се гарантира по-добро сцепление с настилката. Усещането на волана също е подобрено вследствие и на мерките за намаляване на вътрешното триене в механизма на кормилната уредба. Промяната в геометрията на предното окачване вследствие на прилагането на HiPerStrut е позволила монтирането на колела с размер 20 цола.

В сравнение с версията с 5 врати на Astra, клиренсът на модификацията GTC е намален с 15 милиметра при едновременно увеличаване на междуосното разстояние с 10 милиметра – от 2685 на 2695 милиметра. Предната и задната следа също са разширени и възлизат съответно на 1584 милиметра (+40 мм) отпред и 1585 милиметра (+30 мм) на задния мост.

Системата на задното окачване на Astra GTC с торсионна греда и звено на Уат също е модифицирана със специални настройки с цел намаляване на накланянето на каросерията в завой и снижаване на центъра на тежестта. Tози тип окачване притежава редица предимства в сравнение с модерните многозвенни конструкции, сред които са по-компактните размери, по-високата устойчивост на страничния наклон на колелата в завой и намаленото триене в елементите на окачването.

Звеното на Уат се носи от малък напречен елемент, монтиран в долната част на автомобила малко зад оста на задните колела. То включва късо, подвижно монтирано на ос централно звено със сферични шарнири от двата края, към което са фиксирани страничните връзки към колелата.

При движение в права посока, тази конструкция осигурява по-добра стабилност, а в завой - намаляване на страничните отклонения. Според преценката на инженерите на Opel, допълнителното звено поглъща около 80 процента от страничното натоварване на задното окачване. В допълнение към това, звеното на Уат позволява използването на по-меки тампони, които вече не се налага да компенсират промените в сходимостта в задната част на автомобила и поради това могат да осигурят по-балансирана работа и комфорт на задното окачване.

Управлението на Astra GTC залага на кормилна уредба с назъбена рейка и пиньон, придружена от сервоусилвател с променливо действие в зависимост от скоростта на движение.

Ходовата част на Astra GTC разчита на адаптивната система на Opel за управление на окачването FlexRide. Тя спомага за повишаване на стабилността на автомобила на пътя с по-добро поведение в завой и реакция на кормилната уредба посредством автоматично адаптиране на работата на окачването към актуалното състояние на пътя, скоростта на движение в завоя, отклоненията на каросерията и индивидуалния стил на шофиране. Системата FlexRide предлага три различни настройки, позволяващи промяна в характера на поведението на автомобила по желание на водача само с натискане на един бутон – балансирания режим „Standard”, ориентирания към постигане на по-висока степен на комфорт режим “Tour” или насочения към водачите с активно отношение към шофирането режим “Sport”.

Opel Astra GTC вече се предлага на пазара, въпреки, че официална й премиера ще се състои на автомобилното изложение във Франкфурт на 15 септември 2011 година.

Гамата на Astra GTC в момента включва избор от двигатели с мощност от 120 к.с. дo 180 к.с.

Още за двигателите на Astra GTC.

0 от 500
  • #22
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Киро ( преди 14 години )
    И на мен ми прилича на реното.
  • #21
    7 rate up comment 0 rate down comment
    ... ( преди 14 години )
    Рено меган рс е много добра кола седи уникално на пътя и в тест на списанието на топ гиър я сравниха с Форд фокус и Сироко и Кларксан който няма кола която да харесва особенно ако е френска :Д каза че е най-добра не е по бърза от фокуса но седи мн добре на пътя и на планински път със завой форда няма как да дръпна на реното :)
  • #20
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    наистина прилича на меган рс
  • #19
    4 rate up comment 4 rate down comment
    Вярно ( преди 14 години )
    Меган Рс 250 е от края на 2008г. а в продажба е от началото или средата на 2009г.
  • #18
    5 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Чист Меган рс 250......КРАЖБА
  • #17
    2 rate up comment 3 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    Който си плаща той поръчва музиката. Последна справка сагата с Лукоил. ;)
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    Ами има си сайт за пресрелийзи и от там АМ копират понякога. Всички вносители си пускат новините там и трият мнения, ако не им изнася. Затова и никой не коментира там. Просто тоя сайт е направен с цел, автомобилните вносители да хвалят продукцията си, без никой да им прави забележки.
  • #15
    2 rate up comment 0 rate down comment
    бб ( преди 14 години )
    @ бъчваря, щях да обяснявам какво имах предвид, че статията е предоставена от Опел, но анонимния под мен го е обяснил много добре. Участвал съм в правенето на вестник и там има статии, които се предоставят от дадена фирма. Статията се предоставя от фирмата /в случая Опел/ готова написана с всичките хвалби, редакторът само я проверява и пуска без никакви промени. Затова тази е различна. Съгласен съм и с това, че "копирането" всъщност са модни тенденции.
  • #14
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Статията е почти 1:1 с медия рилийза на Опел. Ако се поровите в другите сайтове ще намерите същото.А за разбирачите кой от кого е копирал - Опел представиха новата Астра (която е дала гените си на новото GTC) преди Мегана и Алфата. И не смятам, че в съвременното автомобилостроене става въпрос за копиране - просто модни тенденции. Те се оформят с годините и могат да се намерят доста преповтарящи се елементи тук и там. Все едно до кажем, че всички модни дизайнери крадат едни от други.
  • #13
    3 rate up comment 0 rate down comment
    бъчваря ( преди 14 години )
    @66, най-вероятно си прав. Естествено, че ще трябва да го препишат отнякъде, защото все пак това е главно техническа информация, а не свободно съчинение.