IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално - BMW i3 и BMW i8

Немците ги представиха във Франкфурт.

Официално - BMW i3 и BMW i8

Преди броени часове немската автомобилна компания BMW представи официално еко моделите i3 и i8 - електрически хечбек със задно задвижване и спортен електрически автомобил с ускорение 0-100 км/час за под пет секунди.

“Днес ние правим следваща решителна стъпка в историята на BMW Group. Като Председател на борда на директорите и инженер по професия аз съм изключително горд с този проект,” коментира Норберт Райтхофер Председател на борда на директорите на BMW AG, по време на представянето на двете концепции във Франкфурт.

“Като водещ производител на премиум автомобили, наша цел е да предоставим на клиентите ни освен конвенционални автомобили и такива със електрическо задвижване, при това специално разработени за алтернативната система за задвижване,” добавя той.

BMW i3

Първоначално представен като концепцията MegaCity, моделът ще бъде първият автомобил на новосъздадената подмарка на BMW - BMW i. BMW i3 ще стъпи на пазара още през 2013 година, последван от i8 през 2014 година.

С изцяло електрическо задвижване и приблизително 150 км. автономност BMW i3 Concept е специално разработен за придвижване в града и ежедневно пътуване на кратки разстояния. Динамичният електромотор, с който автомобилът е оборудван е монтиран на задната ос и осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм още от старта.

Благодарение на иновативната LifeDrive-архитектура BMW i3 Concept съчетава ниско тегло от 1250 кг. с оптимално вътрешно пространство и висока сигурност при сблъсък. Предлага четири места и обем на багажника от 200 литра.

“Този автомобил поставя началото на масовото производство на автомобили, чиято каросерия до голяма степен е изработена от карбон. Това е революция в автомобилния дизайн,” подчертава Клаус Дрегер, Член на Борда на директорите отговорен за развойната дейност.

Използването на тази нова технология с въглеродни композити постига понижаване на теглото с около 250 -300 кг, в сравнение с конвенционалните автомобили, което допринася за динамиката на управление и постигане на по-дълъг пробег. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 сек., а с устройството за бързо зареждане на батерията зареждането до 80% отнема само 1 час.

BMW i8

BMW i8 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при среден разход на гориво за 100 км. под 3 литра. Той е конструиран като plug-in hybrid със системна мощност от 354 к.с., която позволява постигане на пробег от 35 км. изцяло на електричество.

За по-динамично шофиране или за пътуване на по-големи разстояния електромоторът се допълва от високоефективен трицилиндров двигател с вътрешно горене. Спортният автомобил постига максимална скорост от 250 км/ч и разполага с четири места.

BMW i8 използва модифицирано електрическо задвижване от BMW i3 Concept, което е монтирано на предната ос, а задната ос се задвижва от мощен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 223 к.с. и въртящ момент до 300 Нм.

При съвместна работа двата двигателя ускоряват автомобила до максимална скорост от 250 км/час, след което се намесва електронния ограничител. Както и електрическото задвижване, мощният двигател с вътрешно горене с работен обем 1,5 литра също е изцяло собствена разработка на BMW Group.

И двата автомобила BMW i3 и BMW i8 ще се произвеждат във фабриката на BMW в Лайпциг, която ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. В нея до 2013 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.

Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.

ВСИЧКИ СНИМКИ

0 от 500
  • #18
    4 rate up comment 8 rate down comment
    t.t. ( преди 12 години )
    ne haresvam bmw ama teq stavat i kato se ima v predvid 4e i3 e dizain na Bulgar4e GOOOD....ama za inovacii PLEASEeeeee....BMW ne e suvmestimo s taq duma v edna izre4enie,tova koeto za bmw e inovaciq go ima v FORD , honda ili OPEL ot predi 4 godini...taka 4e tiho i s ustroistvo se zarejda za 1 4as bateriqtaa a bez za 8 i kakvo kara6 150km 4e ti ako si v Moskva i jivee6 v ediniq krai a ima6 rabota v drugiq nemoje6 da se vurne6 hahahah
  • #17
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Карбонът е по здрав и по лек от композитните, но се произвежда доста сложно. Наситени въглероди ги вкарват в пещ на определена температура после се охлажда, слага се пак в пещ и т.н накрая се налага да престой няколко месеца и се навива като "плат". И двете коли са страшни, да видим ауди и мерцедес какво ще извадят.
  • #16
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Коментарите тук ми приличат като на едно *** пред рибарски магазин. То твърдеше, че съонгата е от най- вкусната част на прасето. Същото е и с карбона и композитните материали. Монококът е по евтин и лесен за производство и не толкова енергоемко, следователно е и по евтин. Вземете пример от ФВ Л1, който в началото беше с карбонова каросерия, но тя е струвала 48 хил. евро само тази част. Новият прототип на Л1 е с карбонов монокок и струва 12хил. Този материал е по- лек и здрав от стомана.
  • #15
    15 rate up comment 3 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    Айде на конвейра ;) Браво на БМВ, мислят за хората. Може би най-добрата премиум марка. Поне за мен :)
  • #14
    15 rate up comment 3 rate down comment
    delta ( преди 12 години )
    Това просто си е една от най-големите и прогресивни фирми в днешно време ... И сега го доказват за пореден път
  • #13
    14 rate up comment 3 rate down comment
    IT ( преди 12 години )
    БМВ номер 1 ! :)) само не разбрах каде някои видяха прилика с ауди приликата е като красив лебед в случая БМв и проскубана гъска сътоветно ауди хаха :)))
  • #12
    7 rate up comment 2 rate down comment
    123456 ( преди 12 години )
    Чак толкова иновативни едвали ,но за БМВ определено! Браво за пореден път доказват,че са най-иновативната немска марка.Това е правилната посока. Харесвани или не това са бъдещите автомобили.
  • #11
    9 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Революционно, революционно.. колко да е революционно? Едното си е обикновен електромобил а другото директно копие на Toyota Volta concept от 2004 - карбонова каросерия, хибридно 4х4 - електромотор отпред, ДВГ отзад.
  • #10
    4 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Бмв правят карбонов монокок по известен като въглеродни композитни материали. Между карбон и карбонов монокок има голяма разлика. Да i3 прилича на А2, но само външно, лично на мен не възприемам бмв с такава каросерия.
  • #9
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Subarufan ( преди 12 години )
    Всеки си има пристрастията и макар, че от 3 години минах на Суби заради стрхотното симетрично AWD, боксера и японското качество, все пак първата ми кола беше именно БМВ и тя винаги ме е радвала. Но харесвам БМВ заради това, че са иновативна фирма, постоянно се развиват и постигат добри резултати. Статията по-горе го доказва. Харесвам и АУДИ и Мерц, но не съм чул те да имат нещото подобно, което да излиза на пазара толкова скоро, поправете ме ако греша.