IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Официално - BMW i3 и BMW i8

Немците ги представиха във Франкфурт.

Официално - BMW i3 и BMW i8

Преди броени часове немската автомобилна компания BMW представи официално еко моделите i3 и i8 - електрически хечбек със задно задвижване и спортен електрически автомобил с ускорение 0-100 км/час за под пет секунди.

“Днес ние правим следваща решителна стъпка в историята на BMW Group. Като Председател на борда на директорите и инженер по професия аз съм изключително горд с този проект,” коментира Норберт Райтхофер Председател на борда на директорите на BMW AG, по време на представянето на двете концепции във Франкфурт.

“Като водещ производител на премиум автомобили, наша цел е да предоставим на клиентите ни освен конвенционални автомобили и такива със електрическо задвижване, при това специално разработени за алтернативната система за задвижване,” добавя той.

BMW i3

Първоначално представен като концепцията MegaCity, моделът ще бъде първият автомобил на новосъздадената подмарка на BMW - BMW i. BMW i3 ще стъпи на пазара още през 2013 година, последван от i8 през 2014 година.

С изцяло електрическо задвижване и приблизително 150 км. автономност BMW i3 Concept е специално разработен за придвижване в града и ежедневно пътуване на кратки разстояния. Динамичният електромотор, с който автомобилът е оборудван е монтиран на задната ос и осигурява мощност от 170 к.с. и въртящ момент от 250 Нм още от старта.

Благодарение на иновативната LifeDrive-архитектура BMW i3 Concept съчетава ниско тегло от 1250 кг. с оптимално вътрешно пространство и висока сигурност при сблъсък. Предлага четири места и обем на багажника от 200 литра.

“Този автомобил поставя началото на масовото производство на автомобили, чиято каросерия до голяма степен е изработена от карбон. Това е революция в автомобилния дизайн,” подчертава Клаус Дрегер, Член на Борда на директорите отговорен за развойната дейност.

Използването на тази нова технология с въглеродни композити постига понижаване на теглото с около 250 -300 кг, в сравнение с конвенционалните автомобили, което допринася за динамиката на управление и постигане на по-дълъг пробег. BMW i3 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 8 сек., а с устройството за бързо зареждане на батерията зареждането до 80% отнема само 1 час.

BMW i8

BMW i8 ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 5 секунди при среден разход на гориво за 100 км. под 3 литра. Той е конструиран като plug-in hybrid със системна мощност от 354 к.с., която позволява постигане на пробег от 35 км. изцяло на електричество.

За по-динамично шофиране или за пътуване на по-големи разстояния електромоторът се допълва от високоефективен трицилиндров двигател с вътрешно горене. Спортният автомобил постига максимална скорост от 250 км/ч и разполага с четири места.

BMW i8 използва модифицирано електрическо задвижване от BMW i3 Concept, което е монтирано на предната ос, а задната ос се задвижва от мощен трицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 223 к.с. и въртящ момент до 300 Нм.

При съвместна работа двата двигателя ускоряват автомобила до максимална скорост от 250 км/час, след което се намесва електронния ограничител. Както и електрическото задвижване, мощният двигател с вътрешно горене с работен обем 1,5 литра също е изцяло собствена разработка на BMW Group.

И двата автомобила BMW i3 и BMW i8 ще се произвеждат във фабриката на BMW в Лайпциг, която ще се превърне в център за производството на електрически и хибридни технологии. В нея до 2013 г. ще бъдат инвестирани 400 млн. евро и ще бъдат открити нови 800 работни места.

Производството на автомобилите BMW i ще е CO2 неутрално и ще е базирано на възобновяеми ресурси. В момента компанията проучва възможностите за изграждане на собствени ветрогенератори в границите на завода.

ВСИЧКИ СНИМКИ

0 от 500
  • #28
    6 rate up comment 4 rate down comment
    muncho ( преди 12 години )
    bmw prosto kurti a sigurno vurvi kato raketa. Nqma nikakva prilika s audi a e dosta po leko zaradi karbona
  • #27
    11 rate up comment 1 rate down comment
    бб ( преди 12 години )
    Ти хубаво ги вадиш тези клипчета с концепти, но кога ще ги пуснат? А тзи две коли от статията след година и половина ще са на пазара! Тук става въпрос за СЕРИЙНИ коли на пазара! Едната електрическа, другата хибрид с карбонови каросерии. Кой друг прави такива? На фона на всичко това доста смешно изглежда спорът дали БМВ са иновативна фирма.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ето и една Алфа която даже сега е готова да се кара..
  • #25
    2 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    не знам защо си мислите ,че другите спят и само бмв имат такъв дизайн?
  • #24
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето това е брутално иновативно...
  • #23
    4 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Явно не знаеш за Ауди А9 ....мухахахаха нищо ново от бмв .И ауди и мерцедес са подготвени.
  • #22
    8 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    В Audi ще си направят харакири,ако имаха някаква чест "народните" селяни.BMW с лекота върнаха Audi в първи клас.
  • #21
    3 rate up comment 2 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    А, да и бутончето им по средата, което след това копираха всички конглокенти. Първо го оплюха, после никой не може без него.
  • #20
    9 rate up comment 4 rate down comment
    бъчваря ( преди 12 години )
    t.t. , изхвърляш се малко. BMW също вкарват бързо нововъведенията. Не случайно се смята за премиум марка и няма как иновациите да закъсняват с 4-5 години, както твърдиш. А Форд дръпнаха с Волво. Затова и сегашният Фокус е с най-много глезотии в сравнение с конглокентите. Опел все още нямат комбинация между променливо газоразпределение, турбина и директно впръскване на гориво. Това стана, заради кризата в GM. Не съм толкова голям фен на БМВ по простата причина, че нямам достатъчно мангизи, за да карам такива автомобили, но се сещам за нововъведение в БМВ, които дълго нямаше в други марки в Европа. Това е мобилният им интернет, колкото и несъвършен и бавен да бе. Сега БМВ изваждат и 3 турбини. Не съм чул друга марка да прави това. Нека сложим и новата им турбина, съставена от две части, вместо от два компресора. Има още много примери, в които БМВ ако не е лидер, то поне не изостава от останалите.
  • #19
    3 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Новите Ауди - модели на БМВ.