IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

502 км/час с мотоциклет

Американецът Бил Уорнър постави нов световен рекорд по скорост с мотоциклет.

502 км/час с мотоциклет
Постижението беше регистрирано на специална модификация Suzuki GSX1300R Hayabusa, който е считан за най-бързият сериен мотоциклет в света.
 
 
Постижението е от 502 км/час. Рекордът е поставен на дългата 2.4 км писта на военната база на ВВС на САЩ, в град Лаймстоун.
 
Специалната версия на мотоциклета е била подготвена от фирмата Wild Brothers Racing. Мотоциклетът е с двигател имащ обем 1299 см3 с турбина Garrett. Мощността е 1000 к.с. (при стандартната версия на Suzuki Hayabusa е 197 к.с.).
 
Цената на специалната версия на мотоциклета е 160 000 долара. Колелата на мотоциклета са от карбон, изработени от фирмата BST, която скоро ще ги предлага и за серийни мотоциклети.
 
Предишния рекорд за скорост беше 448 км/час и отново беше на Уорнър.
0 от 500
  • #18
    7 rate up comment 2 rate down comment
    Peter ( преди 14 години )
    IT: "Бугати произвежда енергиия равняваща се на 3000 конски сили но реално до колелата на колата отива едва 1000"ахахахах явно си гледал предаването за Вейрон по BBC и си навръзваш разни факти. Това предавне е направено за широката публика и за да впечатляват дават горното изказване, което важи за ВСЕКИ един двигател с вътрешно горене :) Това се казва КПД - при бензиновите мотори е от 20 до 35% при дизеловите макс 45%. Което ще рече че всеки бензинов двигател използва около 3 пати повече ...
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    В крайна сметка 502 км/ч толкова ли са или не са толкова?Хората поставят рекорд, а някви *** недорасли започнаха да вкарват коли, вейрони, совалки и какво ли още не.Ако немските каски са толкова печени да са го поставили те този рекорд. Да, ама не са. Така, че замълчете и преклонете глава пред самураите!
  • #16
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Peter ( преди 14 години )
    IT не си прав. Конските сили са равни на въртящ момент умножен по обороти. Това означава, че и двата двигателя имат еднаква теглителна сила, стига да имат подходящата предавка за всеки от тях. Теоретично с този двигател бугатито също може да вдигне 400км/ч, но няма да има тази надеждност, като 8 литровия мотор, който влиза максимум във 7000 оборота. Обратното обаче не важи ... със мотора на вейрон не може да се подкара този мотоциклет :D
  • #15
    3 rate up comment 7 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Виш анонимни ми Аинщайне :)) ако има някои който реши да се прави на "умен" за да докаже колко велика е японската инженерна мисъл и колко изостанали са немските инженери това си ти хаха :)Само дето тук нестава въпрос до това на кой му е по-голяма пиш...та , а за 2различни типа возила :) и аз се опитах да ти кажа че за да задвижиш един автомобил с екстремна скорост от 400+ км.ч. опредлено си трябва много повече мощ от колкото на един мотоциклет :)всъшност това го знае всяко хлапе.:) ако космическите совалките можеха да излитат с двигател от симсонче с 2 турбо компресора в космоса всички щяхме да сме космонавти... хахах :)))
  • #14
    3 rate up comment 6 rate down comment
    !!!! ( преди 14 години )
    училият "Динамика" и разтягащ локумите, знаеш ли какво е хомологация???
  • #13
    8 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    IT, тъпо парче си!Правиш се на умен, обаче, когато са ти преподавали физика явно си броил паяците по тавана.Ако беше се напънал да завършиш висше техническо, някакво, по раздела Динамика щяха да ти се разяснят някой работи, но уви, прави се на IT, макар, че не си и си свиркай! Може някой по-*** от теб да ти повярва. Гледам имаш +сове, така, че явно има и хора на твоето ниво.В крайна сметка 502 км/час са си 502 км/час, каквито и локуми тука да разтягате.
  • #12
    6 rate up comment 7 rate down comment
    IT ( преди 14 години )
    Умни ми и интелигентни аноинимнико...:))) няма да оспорвам твоят интелект...но както сам спомена вътящият момент е много нисък а освен с ускорението този малък мотор трябва да се справи и с доста по високото тегло съответно по високото сцепление и въздушно съпротивление за да поддържа тази висока скорост...колкото по тежък и обемист е предметът който искаш да ускориш толкова повече енергия трябва да му приложиш а тази енергия умнико не идва от въздуха а от изгаряне на гориво на мноого гориво...:))) и тук стигаме до същността на нещата, двигателят на Бугати произвежда енергиия равняваща се на 3000 конски сили но реално до колелата на колата отива едва 1000 ето затова ти казвам че от тези 1000конски сили които прозвежда този малък мотор реално до колелата ще стигнат 100 :) както и да е...той Нютон отдавна го е казъл че на всяко деиствие се изисква равно по сила противодеиствие ;)
  • #11
    13 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    IT, "тягата" не се мери в конски сили. В конски сили се мери мощност. А онова дето ти убягва се нарича КПД, но ФВ колкото и да са загубени няма начин да работят с КПД 10%. Това е нелепо, момче. След като и този двигател е със същата мощнист, Бугатито ще развие подобна макс скорост. Проблемите ще са при потегляне, тука сигурно има нисък въртящ момент, но много високи обороти. Като цяло Бугатито ще дава много по-лоши резултати при ускорение, но подобна макс. скорост.
  • #10
    14 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    IT, много тъпо парче си. Ама, няма проблем, дрънкай си...
  • #9
    5 rate up comment 9 rate down comment
    Karutsar ( преди 14 години )
    "IT" е напълно прав