IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Германците най-доволни от Volvo и Mercedes

Агенция J.D. Power е направила изследване в Германия, засегнало 17 000 водачи.

Германците най-доволни от Volvo и Mercedes
На базата на отговорите им е определено задоволството на притежателите на нови автомобили от тях. Интересно е, че като цяло немците са по-малко доволни от своите автомобили отколкото е било преди няколко години. Агенция J.D. Power е работила съвместно със списание Auto Test.
 
Изчисляването на общата степен на задоволство от автомобила е на базата на четири коефициента: Качество и надеждност на автомобила, изчислен на базата на няколко различни оценки (външен вид, двигател, трансмисия, контролни уреди, удоволствие от управлението, седалки, аудио и навигация, отопление и вентилация и интериор).
 
критерии е задоволство от това как изглежда самия автомобил и какви чувства буди у собственика си (отново няколко оценки – външен и вътрешен вид, обем на интериора, място за багаж, двигател, седалки, аудиосистема и др.). Трети критерии е цената на издръжката на автомобила (разход и цена на горивото, застраховка, цена на сервиза). Четвъртия критерии е сервизната и дилърска поддръжка на автомобила, като тук показателите са компетентност на сервизния персонал, качество на услугата, оборудване на сервиза и др.
 
 
Четирите групи имат различна тежест – качество и надеждност – 26%, Вид на автомобила – 32%, Разходи за издръжка – 22% и Сервизна и дилърска поддръжка – 20%. Отговорите на участниците в анкетата се трансформират в точки, като максималния брой за един автомобил е 1000. През тази година максималната оценка леко се понижаза от 813 при предишното изследване на 807 точки.
 
По марки класацията се води от Volvo (841 точки.), следва Mercedes-Benz (839 точки), a трета е Mazda (831 точки). Най-силната страна на Mazdа е качеството и надеждността на нейните модели. Интересно е, че тази година над средната стойност от 807 точки са получили марки като Skoda (820 точки) и Daciа (811 точки), докато марка като Porsche е получила 802 точки (т.е. под средното равнище).
 
Ето пълното подреждане по марки, както и подреждането на трите най-успешни модела във всеки от пазарните сегменти.
 
 
 
 
 
0 от 500
  • #12
    4 rate up comment 5 rate down comment
    кеф ( преди 14 години )
    Малее, пак из излиза пяна от устата на бедните мишки ^^ Плюйте, щом така ви е по-добре че не можете да си купите една свястна нова кола...
  • #11
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Айде сравнявайте ми пак Мерцедес с Волво...
  • #10
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Това го обясни на разбирачаRS1600.За него не са важни %-тите,а бройката.Нещо,като: не врат,ами шия.Все едно да кажеш нас не ни интересуват 100%,а 100/100.То не само от статистика,ами и от математика нищо не вдява.Освен това трябва по-голям % статистическа извадка в случая,защото говорим за съпоставка на не 1 или 2 продукта,а цяла група продукти.Също така трябва да се обхванат различните слоеве на обществото,професии,социални групи,местоживеене и т.н.за да е до някъде вярна статистиката.
  • #9
    12 rate up comment 7 rate down comment
    jok ( преди 14 години )
    ....basi,nikoi ni6to ne e kazal i vednaga Audi,Vagini,prostotii,kompleksi pak prostotii....
  • #8
    16 rate up comment 2 rate down comment
    abvgd123 ( преди 14 години )
    Много е трудно да се направи съпоставка специално за критериите, касаещи доколко автомобилът заводолява нуждите на собственика си. Съгласете се, че човек дал куп пари за Porsche например би следвало да има тотално различни изисквания от човека купил си Dacia. В единия случай имаме емоциа от шофирането, имидж, а в другия що годе безопасно и евтино придвижване от точка А до точка Б.
  • #7
    9 rate up comment 8 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    RS1600, изобщо не си в час, а от статистика нищо не разбираш. Поне не се излагай да пишеш глупости!
  • #6
    8 rate up comment 10 rate down comment
    RS1600 ( преди 14 години )
    Не си прав, Анонимен. 17 000 е огромна извадка и резултатите от нея няма да се променят съществено даже да е 17 милиона. Обикновено се ползват извадки от 600-700 до към 2000, като по-важен е броя, не % от общата съвкупност. Както и да е, разбира се много фактори оказват влияние, като например и очакванията на клиента. Високи очаквания по-трудно се покриват от ниски и т.н.
  • #5
    20 rate up comment 13 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Силата на ВАГините е за сега Китай,но не и за дълго.Скоро и там ще ги разкрият.
  • #4
    34 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Браво на Волво!!!
  • #3
    21 rate up comment 19 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Нали сте номер 1 бе, ВАГини жалки? 200 милиона автомобила годишно да правите, пак си оставате селски каруцари! Даже немците вече не ви любят! Дръжте Китай, че май само там вече ви е силата....