На базата на отговорите им е определено задоволството на притежателите на нови автомобили от тях. Интересно е, че като цяло немците са по-малко доволни от своите автомобили отколкото е било преди няколко години. Агенция J.D. Power е работила съвместно със списание Auto Test.
Изчисляването на общата степен на задоволство от автомобила е на базата на четири коефициента: Качество и надеждност на автомобила, изчислен на базата на няколко различни оценки (външен вид, двигател, трансмисия, контролни уреди, удоволствие от управлението, седалки, аудио и навигация, отопление и вентилация и интериор).
критерии е задоволство от това как изглежда самия автомобил и какви чувства буди у собственика си (отново няколко оценки – външен и вътрешен вид, обем на интериора, място за багаж, двигател, седалки, аудиосистема и др.). Трети критерии е цената на издръжката на автомобила (разход и цена на горивото, застраховка, цена на сервиза). Четвъртия критерии е сервизната и дилърска поддръжка на автомобила, като тук показателите са компетентност на сервизния персонал, качество на услугата, оборудване на сервиза и др.
.jpg)
Четирите групи имат различна тежест – качество и надеждност – 26%, Вид на автомобила – 32%, Разходи за издръжка – 22% и Сервизна и дилърска поддръжка – 20%. Отговорите на участниците в анкетата се трансформират в точки, като максималния брой за един автомобил е 1000. През тази година максималната оценка леко се понижаза от 813 при предишното изследване на 807 точки.
По марки класацията се води от Volvo (841 точки.), следва Mercedes-Benz (839 точки), a трета е Mazda (831 точки). Най-силната страна на Mazdа е качеството и надеждността на нейните модели. Интересно е, че тази година над средната стойност от 807 точки са получили марки като Skoda (820 точки) и Daciа (811 точки), докато марка като Porsche е получила 802 точки (т.е. под средното равнище).
Ето пълното подреждане по марки, както и подреждането на трите най-успешни модела във всеки от пазарните сегменти.
.jpg)
.jpg)


0