IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Да гаснеш по светофарите е мода

Тест на новото Pеugeot 308 e-HDi.

Да гаснеш по светофарите е мода

Новото Pеugeot 308 с микро-хибридната технология e-HDi, е най-новият войн на френската марка в борбата с вредните CO2 емисии. Той също като скоропредставения 508 разчита на системата e-HDi, включваща няколко важни компонента за намаляване разхода на гориво и нивата на вредни емисии.

308 e-HDi има намалено с 25 килограма тегло, стъпва на гуми с ултра ниско съпротивление при търкаляне (16 инча), работи с оптимизиран алтернатор, пилотирана маслена помпа и подобрено серво на волана (GEP), и има коефициент на челно съпротивление 0,28.

Най-важния еко-компонент на 308 e-HDi обаче е системата STOP & START, която гаси двигателя при спиране и го пали мигновено при натискане на съединителя.

Тези нововъведения доставят на Pеugeot 308 e-HDi намаление с 15% на разхода на гориво в града и намаление с 5 г/км CO2 при хомологиран разход за цикъл.

Интересното при STOP & START системата на 308 e-HDi е, че гаси двигателя още преди колата да е спряла напълно. Прави го много плавно, като стрелката на оборотомера не пада рязко, а стига плавно до 0 об/мин, където работата на системата се индикира от синя лампа "ЕКО".

Спирането на двигателя при версията със шестстепенна ръчна трансмисия започва още при скорост 20 км/ч, като това не влияе по никакъв начин на управлението, спирачките или другите системи на колата.

Активирането става също толкова плавно, но и много бързо и неусетно, гарантирайки 40% по-бързо потегляне (400 ms) в сравнение със Stop & Start система с усилен стартер. Системата също така може да бъде деактивирана ръчно, чрез бутон на таблото в случай, че не искате да пестите гориво по светофарите или пък искате да чуете как мотора работи на празен ход.

Трябва да отбележа, че гасненето/стартирането на двигателя не пречи по никакъв начин, нито дразни. Напротив, когато колата чака зелен сигнал "мъркането на дизела" го няма, както и вибрациите от работата на двигателя.

Автомобилът, който тествах беше с почти базово оборудване. Липсваха обичайните за тестовите автомобили екстри като кожен волан, навигационна система, LED светлини и дори подлакътник, но въпреки това по време на пътуването се чувствах комфортно.

Карах новото Pеugeot 308 e-HDi през прохода Петрохан, а на връщане към София през автомагистрала Хемус, и разбира се в градския трафик.

По завоите на прохода колата стоеше стабилно без да се накланя особено, а изпреварвания си позволявах дори по стръмните нагорнища. Двигателят генерира 112 к.с. и 270 Нм, които при скорост от над 20 км/час се усещат много добре. При потегляне автомобилът не е особено динамичен, което е напълно очаквано и нормално, но още при превключването на втора предавка, пъргавината излиза на преден план.

На магистралата, мощността от 112 к.с. също е достатъчна за нормално пътуване, дори с четирима пасажери на борда, а в града - повече от достатъчна.

С Pеugeot 308 e-HDi изминах около 600 километра, 200 от които в града. Потреблението на гориво беше само 4.2 литра на 100 километра или точно толкова, колкото обещават от Pеugeot.

Приятно ме изненада и тишината в салона, както и солидната му изработка. Колата е базов модел, но атмосферата в салона й напомня на автомобилите от по-горен клас. Таблото например е покрито с мека на допир материя, приборите, както и отворите за въздух в купето имат хромиран пръстен, а седалките предлагат едновременно удобна и стабилна опора.


Удобен, икономичен и пъргав - така се представи 308 e-HDi в моите очи. За да не прозвучи като реклама последното, ще дам оценка 5+ на колата, въпреки, че заслужава поне още един +.

И още нещо. Ако чакате на светофар и колата до вас загасне не бързайте да й се присмивате. Шофьорът няма вина, просто колата му следва последната мода.

0 от 500
  • #20
    1 rate up comment 0 rate down comment
    Пацо Змея ( преди 14 години )
    Добър автомобил е 308.
  • #19
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Пичове, за цената, за която ще си купиш това Пежо, ще си купиш 1/3 БМВ и няма да имаш 1 /10 от екстрите и удобството. Така, че нищо против скъпите коли, но цена/качество си е страхотно предимство ;)
  • #18
    3 rate up comment 2 rate down comment
    Агент Славов ( преди 14 години )
    "гуми с ултра ниско съпротивление при търкаляне (16 инча)" . . ахаха вместо колела има телевизори на които да се "лъзга" . . агагхагхагха смяяхх смяяхх
  • #17
    9 rate up comment 2 rate down comment
    rbs ( преди 14 години )
    tova e nai dobroto za bg pazara...ne se 4udete.takav razhod nema.golema e....za 200 000 km izbiva6 vs ako raboti6 s neia..dr sa prazni prikazki.vse ste se nameri nekoi montior razbira4 koito da ne verva na tia cifri i fakti tipi4no po na6enski..
  • #16
    24 rate up comment 2 rate down comment
    Дъртия ( преди 14 години )
    Момчета, тя тая старт-стоп технология не е просто добавена електроника която да гаси и пали колата. Обикновено алтернатора и стартера са обединени и стартер/алтернатора е зацепен на коляновия вал. Пали и сапочва да генерира. Освен това и самият двигател има някаква оптимизация да пали "на първия зъб". Не си мислете, че е същото като на вашата таратайка като връткате ключа на светофара. Тези коли палят неусетно за по-малко от секунда. Хубаво е да се напише една статия с подробности.
  • #15
    8 rate up comment 1 rate down comment
    blago ( преди 14 години )
    времето ще си каже дали е крачка на пред или крачка назад :).И мен ме притеснява стартера, алтернатора и акумулатора, но не вярвам на сляпо да са го пуснали.
  • #14
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Добре де ама с тая стар стоп технология няма ли двигателя стартера да се прецакат бързо постоянно да се вкл и изкл според мен ще се прецака на 3 4 година ! Не ги разбирам мн тия нови технологии, но Б класата на мерцедес на водород - това е бъдещето според мен !
  • #13
    17 rate up comment 1 rate down comment
    anonimen ( преди 14 години )
    имам 406 HDI,110 PS,од 7 г,перфектна кола е за мен,на 270000 км,все още си е автомобил,без сериозни ремонти,ако някога имам вазможнос,пак бих си взел пежо
  • #12
    22 rate up comment 1 rate down comment
    Благо ( преди 14 години )
    ***, тук явно всичко под БМВ, Ауди и Мерцедес е под достойнството на долуподписалите се колеги.Аз пък от година и половина си карам едно Пежо 306 ХДИ и единственото нещо, което съм сменил по ходовата част са два външни накрайника на носачите, които ми струваха 7,40лв бройката, а всеки, който се е качил остава приятно изненадан, че не тропа. Може да съм изключение, но мисля, че колата е добра за парите си. И аз знам какво да си взема ако имам повечко парички, но уви.
  • #11
    3 rate up comment 21 rate down comment
    FORD MOTOR SPORT ( преди 14 години )
    Pejo reno i svirki ne pravim