IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Да гаснеш по светофарите е мода

Тест на новото Pеugeot 308 e-HDi.

Да гаснеш по светофарите е мода

Новото Pеugeot 308 с микро-хибридната технология e-HDi, е най-новият войн на френската марка в борбата с вредните CO2 емисии. Той също като скоропредставения 508 разчита на системата e-HDi, включваща няколко важни компонента за намаляване разхода на гориво и нивата на вредни емисии.

308 e-HDi има намалено с 25 килограма тегло, стъпва на гуми с ултра ниско съпротивление при търкаляне (16 инча), работи с оптимизиран алтернатор, пилотирана маслена помпа и подобрено серво на волана (GEP), и има коефициент на челно съпротивление 0,28.

Най-важния еко-компонент на 308 e-HDi обаче е системата STOP & START, която гаси двигателя при спиране и го пали мигновено при натискане на съединителя.

Тези нововъведения доставят на Pеugeot 308 e-HDi намаление с 15% на разхода на гориво в града и намаление с 5 г/км CO2 при хомологиран разход за цикъл.

Интересното при STOP & START системата на 308 e-HDi е, че гаси двигателя още преди колата да е спряла напълно. Прави го много плавно, като стрелката на оборотомера не пада рязко, а стига плавно до 0 об/мин, където работата на системата се индикира от синя лампа "ЕКО".

Спирането на двигателя при версията със шестстепенна ръчна трансмисия започва още при скорост 20 км/ч, като това не влияе по никакъв начин на управлението, спирачките или другите системи на колата.

Активирането става също толкова плавно, но и много бързо и неусетно, гарантирайки 40% по-бързо потегляне (400 ms) в сравнение със Stop & Start система с усилен стартер. Системата също така може да бъде деактивирана ръчно, чрез бутон на таблото в случай, че не искате да пестите гориво по светофарите или пък искате да чуете как мотора работи на празен ход.

Трябва да отбележа, че гасненето/стартирането на двигателя не пречи по никакъв начин, нито дразни. Напротив, когато колата чака зелен сигнал "мъркането на дизела" го няма, както и вибрациите от работата на двигателя.

Автомобилът, който тествах беше с почти базово оборудване. Липсваха обичайните за тестовите автомобили екстри като кожен волан, навигационна система, LED светлини и дори подлакътник, но въпреки това по време на пътуването се чувствах комфортно.

Карах новото Pеugeot 308 e-HDi през прохода Петрохан, а на връщане към София през автомагистрала Хемус, и разбира се в градския трафик.

По завоите на прохода колата стоеше стабилно без да се накланя особено, а изпреварвания си позволявах дори по стръмните нагорнища. Двигателят генерира 112 к.с. и 270 Нм, които при скорост от над 20 км/час се усещат много добре. При потегляне автомобилът не е особено динамичен, което е напълно очаквано и нормално, но още при превключването на втора предавка, пъргавината излиза на преден план.

На магистралата, мощността от 112 к.с. също е достатъчна за нормално пътуване, дори с четирима пасажери на борда, а в града - повече от достатъчна.

С Pеugeot 308 e-HDi изминах около 600 километра, 200 от които в града. Потреблението на гориво беше само 4.2 литра на 100 километра или точно толкова, колкото обещават от Pеugeot.

Приятно ме изненада и тишината в салона, както и солидната му изработка. Колата е базов модел, но атмосферата в салона й напомня на автомобилите от по-горен клас. Таблото например е покрито с мека на допир материя, приборите, както и отворите за въздух в купето имат хромиран пръстен, а седалките предлагат едновременно удобна и стабилна опора.


Удобен, икономичен и пъргав - така се представи 308 e-HDi в моите очи. За да не прозвучи като реклама последното, ще дам оценка 5+ на колата, въпреки, че заслужава поне още един +.

И още нещо. Ако чакате на светофар и колата до вас загасне не бързайте да й се присмивате. Шофьорът няма вина, просто колата му следва последната мода.

0 от 500
  • #10
    9 rate up comment 10 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    вътре е пълна летва. отвън ок. разхода е супер с тези цени на горивата. никъде не се споменава за цена на автомобила?
  • #9
    10 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Туй чудо колко пари чини???
  • #8
    9 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    "Иначе колата не изглежда никак зле,а и с този разход(ако е верен)е просто перфектна.Вътре също е приятна". Пич твоето мнение по бие на реклама ;)
  • #7
    5 rate up comment 22 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    mani mani peugeot li e ni mi go fali
  • #6
    10 rate up comment 7 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Mnogo zawisi ot stila na 6ofirane,4e to i az s moita moga da go postigna toq razhod pri 90 km/h
  • #5
    17 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Френските автомобили определено са най-иконимични. Има една немска марка, която е още по-заслужила (БМВ), но прави премиум автомобил и затова не я броя. Но от френските предпочитам Рено. С Рено Меган правя същия СРЕДЕН разход, макар и да е от предишната генерация (модел 2002-2008)и да няма никакви такива подобрения, не е специален икономичен модел. Но е и по-маломощно, макар и същия двигател да го има и с по-голяма мощност и със същия разход.
  • #4
    12 rate up comment 10 rate down comment
    joroadjov ( преди 14 години )
    Ти пък голям разбирач ще излезеш!
  • #3
    15 rate up comment 30 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    лошото при пежи е че като изгасне на светофара после не моеш го запали.Това обаче не е проблем защото в гаранцията влиза и безплатна пътна помощ.Така че където и да закъсате ще дойдат и ще ви изтеглят.А зимата ако температурите паднат под -5 препоръчително е да се ползва градски транспорт вместо да изтощавате акумулатора и да скапвате стартера на автомобила,който така или иначе няма да запали.За това най-новата система е трявало да е кръстят не Старт-Стоп,а само СТОП с 0/100 потребление нагориво
  • #2
    15 rate up comment 24 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Много постна тази кола... чак пепелник няма!
  • #1
    30 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Нямате ли знак на статиите за платена реклама!?Иначе колата не изглежда никак зле,а и с този разход(ако е верен)е просто перфектна.Вътре също е приятна.Само с техниката,електрониката и надеждността не знам как са се справили,защото точно там много им липсва на Пежо.