IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Дизайнерски дуел между Delta и DS5

Във време на тотална глобализация, все повече автомобили придобиват идентичен вид.

Дизайнерски дуел между Delta и DS5
Създаваният десетки години индивидуален стил на марките започва все по-често да се губи, а неизкушените в автомобилната област често започват да ги бъркат.
 
 
Нещо подобно обаче, не е валидно за марки като Lancia и Citroen, или поне за моделите им Delta и DS5. Delta се прави на платформата на Fiat Bravo/Stilo, а DS5 е на платформата предназначена за компактните модели на концерна PSA.
 
 
Да се сравнят двата модела чисто дизайнерски е интересна задача, защото това определено са автомобили със стил, излизащи извън рамката на „масовата конфекция” и определено признавани за красиви.
 
 
Дължината на двата автомобила е идентична, Citroën е по-дълъг от Delta с 10 мм. Доста по-широк обаче е френският автомобил, с 53 мм повече от италианския. М същото време DS5 е с 30 мм по-нисък. В разстоянието между осите предимството е на Citroën с 27 мм. (2727 мм, срещу 2700 при Lancia).
 
 
Френският модел беше представен тази година на автосалона в Шанхай и засега е най-голям в луксозната серия DS (очаква се по-късно да се появи DS9). В профил ясно личи, че DS5 има двуобемна каросерия. Височината и „мускулестия” му вид обаче го сродяват със SUV моделите. Може да се каже, че това е типичен кросоувър.
 
 
При Lancia Delta се залага на по-спортен вид, като в основата е концепцията Delta HPE Concept от 2006 г. Предната част на Deltа е някак си по-опростена от тази при DS5. В същото време радиаторната решетка е с нестандартна форма а фаровете отговарят на спортната линия.
 
 
При сравнение на профила на двете коли се вижда ясно, че при Delta линиите са по-изчистени и прави, докато при DS5 са по-усложнени. Задната част на Deltа има повече светлина, като стъклата в тази част са повече и по-големи от тези при Citroën. Задните светлини при DS5 са по-скоро хоризонтални, докато тези на Deltas са вертикални.
 
 
 
 
0 от 500
  • #17
    16 rate up comment 2 rate down comment
    eddie ( преди 14 години )
    Deltata me kefi
  • #16
    3 rate up comment 16 rate down comment
    vancool ( преди 14 години )
    значи си имал предвид че е уникално грозна Lancia-та ли.. не е чак толкова зле... но думата ми бе, че DS5 е по-красив! а това какво означава и каква марка е Lancia е едно от последните неща който ме интересуват! Никога не са ми харесвали нито като дизайн нито като качество! то и как да ти хареса качеството им...
  • #15
    5 rate up comment 3 rate down comment
    A3 ( преди 14 години )
    Da i tozi vid avtomobili-BMW kato stupat na snqg i spirat da wurwat,za6toto nqma sceplenie :D
  • #14
    10 rate up comment 0 rate down comment
    pepino ( преди 14 години )
    Ситроена ми харесва повече, но Дътия е прав.Като видя тесис и ми харесва повече от връстниците в класа си, което не съм сигурен че е било така когато излезна..
  • #13
    20 rate up comment 2 rate down comment
    Дъртия ( преди 14 години )
    до vancool:Научи какво значи уникална! За теб 100 думи значат едно и също. Уникална не е превъзходна степен на хубава, а значи съвсем друго. Може да не е хубава и пак да е уникална. Грозните неща също могат да са уникални. Освен това на български се пише Ланча, така се произнася на всички езици, най-вече на италиански, родината на граф Ланча и там където се говори езикът на който ланча означава стрела. Ланча и Ситроен са със забележителна история, колко е останало в тях е дълъг разговор.
  • #12
    1 rate up comment 26 rate down comment
    Олд ( преди 14 години )
    Има два вида автомобили. Единият е БМВ а другите са тойоти.
  • #11
    1 rate up comment 19 rate down comment
    vancool ( преди 14 години )
    уникално празна статия... единия автомобил е хубав, другия е Ланчия... До Дъртия-това колко е уникална само ти го казваш...
  • #10
    4 rate up comment 18 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    tazi delta ima tolkova stranen dizayne che izobsto ne mi haresva, da ne govorim che malkite i diodcheta vuv farovete sa kato ot vsichko po 1 lev - lepnati na nqkoe taksi...
  • #9
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Дъртия ( преди 14 години )
    Ланчата е уникална. Тука няма харесва ми, не ми харесва - дизайнът е оригинален и стилен - това е обективно, вкусът вече е субективен. Ситроенът е направен повече в течение на съвременните модни тенденции при автомобилите. Дизайнът му е повече масов. Ланча ще запачи по-дълго време актуалност на дизайна си. Приема се по-трудно, но трае по-дълго. При Ситроена е обратното - харесва се от първия път, но ще се изхаби и ще "олекне" по-бързо. Иначе и двете са с отличен дизайн, много марки да се учат!
  • #8
    9 rate up comment 4 rate down comment
    smigul ( преди 14 години )
    Интересно само къде видя Алфа :)..Но и аз съм за Ситроена. Пък и смятам че държи цена доста по дълго време от ланчата.