Създаваният десетки години индивидуален стил на марките започва все по-често да се губи, а неизкушените в автомобилната област често започват да ги бъркат.

Нещо подобно обаче, не е валидно за марки като Lancia и Citroen, или поне за моделите им Delta и DS5. Delta се прави на платформата на Fiat Bravo/Stilo, а DS5 е на платформата предназначена за компактните модели на концерна PSA.

Да се сравнят двата модела чисто дизайнерски е интересна задача, защото това определено са автомобили със стил, излизащи извън рамката на „масовата конфекция” и определено признавани за красиви.

Дължината на двата автомобила е идентична, Citroën е по-дълъг от Delta с 10 мм. Доста по-широк обаче е френският автомобил, с 53 мм повече от италианския. М същото време DS5 е с 30 мм по-нисък. В разстоянието между осите предимството е на Citroën с 27 мм. (2727 мм, срещу 2700 при Lancia).

Френският модел беше представен тази година на автосалона в Шанхай и засега е най-голям в луксозната серия DS (очаква се по-късно да се появи DS9). В профил ясно личи, че DS5 има двуобемна каросерия. Височината и „мускулестия” му вид обаче го сродяват със SUV моделите. Може да се каже, че това е типичен кросоувър.

При Lancia Delta се залага на по-спортен вид, като в основата е концепцията Delta HPE Concept от 2006 г. Предната част на Deltа е някак си по-опростена от тази при DS5. В същото време радиаторната решетка е с нестандартна форма а фаровете отговарят на спортната линия.

При сравнение на профила на двете коли се вижда ясно, че при Delta линиите са по-изчистени и прави, докато при DS5 са по-усложнени. Задната част на Deltа има повече светлина, като стъклата в тази част са повече и по-големи от тези при Citroën. Задните светлини при DS5 са по-скоро хоризонтални, докато тези на Deltas са вертикални.
.jpg)



8