IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Автомат на ZF с девет степени

В автомобилната индустрия скоростната кутия на ZF с осем степени става все по-популярна.

Автомат на ZF с девет степени

Сега обаче, от фирмата за трансмисии ZF изненадаха всички с представянето на първата автоматична скоростна кутия в света, която е с девет степени.

Създателите на трансмисията наречена 9HP, обещават реализирането на икономии от гориво в размер на впечатляващите 16% в сравнение с автоматична скоростна кутия с 6 степени. Друга положителна черта на скоростната кутия е, че е изключително адаптивна, може да работи с многобройни двигатели, както и със системите start/stop, с хибридни системи и със системи 4х4 (AWD).

Засега обаче, автомобилът има едно сериозно ограничение – може да поеме максимален въртящ момент само от 280 до 480 Nm.

0 от 500
  • #32
    0 rate up comment 0 rate down comment
    - V8 - do deadfox ( преди 14 години )
    Абсолютно си прав! Затова писах по-долу, че се надявам в скоро време да извадят нещо по-сериозно. :)
  • #31
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до анонимен ( преди 14 години )
    Колега допълвам за консумативите за ВАГдебитомеридроселови клаписензори за каквото се сетишбензинови помпиа за окачването то маий и официално си е консуматив и се сменя не с накладките ами с маслото :P.S. Карама *** и пиша от личен опит
  • #30
    0 rate up comment 0 rate down comment
    deadfox ( преди 14 години )
    Колега, не става тази от статията, все пак 3.0 дизел на X5 е около 600Нм. Тази от статията е до 480Нм.Иначе нямам оплаквания.
  • #29
    0 rate up comment 0 rate down comment
    - V8 - do deadfox ( преди 14 години )
    Колега, защо да не става за двигатели от 3000 нагоре? От около 5 години карам със ZF. Предната ми кола беше 4 литра, сегашната е 4.2 и се държат много добре.
  • #28
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До Пешо мистрията ( преди 14 години )
    Не обиждай!Превода не е правилен!Или и ти така си го превеждаш "между 280 и 480 Nm"????????
  • #27
    8 rate up comment 1 rate down comment
    gte ( преди 14 години )
    Първо не са скорости, а предавки. Скорости и полуоски са "термини" измислени от хора без образование.Второ: повишаването на броя на предавките при автомобили с висок въртящ момент в широк диапазон от обороти има смисъл и той е: понижаване разхода на гориво.
  • #26
    3 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Доказано е, че мотор с въртящ момент в широк диапазон, просто няма нужда от повече от шест скорости. Преди време във ВРЦ опитаха с кутии със 7 степени, но се върнаха към 6, защото просто седмата е излишна. Във Ф1 са 7-степенни, защото там често се кара с 300+ км.ч. На цивилен автомобил не са му нужни сложни и скъпи многостепенни кутии.
  • #25
    4 rate up comment 0 rate down comment
    deadfox ( преди 14 години )
    Четвърта година карам кола с кутия от ZF и от тогава не ми се кара кола с ръчни скорости. Само където тази не става за големи двигатели като 3.0 дизел и нагоре, какъвто карам сега. В началото бях много изненадан когато видях как в движени кутията влизаше в различни режими в зависимост от това с каква скорост караш и колко натискаш газта.
  • #24
    5 rate up comment 1 rate down comment
    До INJENER_JEEP ( преди 14 години )
    Абе в колко теми да ти пиша инженерче: "Човече дай си номера на сметката да ти преведа пари да ходиш на лечение и да си купиш хапчета. Май страдаш от обща атрофия."
  • #23
    9 rate up comment 0 rate down comment
    Marto ( преди 14 години )
    INJENER_JEEP: hodi se pregleday pitch!