Това ще е 1.0 с три цилиндъра от семейство Ecoboost. Според специалистите от Ford, двигателят предоставя същата динамика като четирицилиндров агрегат, но средният разход на гориво е значително по-нисък.

Двигателят е разработен в развойния център на Ford Dunton Technical Centre в Англия и постепенно ще започне да се монтира на всички по-малки модели на Ford, като Ka и Fiesta.
„Досега никой не е правил подобен двигател с три цилиндъра. Това е един от най-високотехнологичните и ефективни двигатели които някога сме проектирали“, казва шефът на отдела за двигатели във Ford, Джо Бакаж.
Според него при новия двигател е подобрена термичната ефективност и е намалено триенето при вътрешните части, особено когато двигателят не е загрял.
Във Ford разработват и нова трансмисия e-CVT, разработена специално за хибридните модели.


2