Отборът на Технически университет - София зае рекордното в историята на българското участие в Shell Eco-marathon Европа 4-то място във финалното класиране в категорията „Градски тип” автомобили, задвижвани с водородна горивна клетка.
Със своя автомобил Lyna H2 студентите успяха да изминат 63 км с един киловат час енергия, което се равнява на около 480 км с еквивалента на един литър гориво. Това е четвърто поредно участие на софийския отбор в състезанието за икономия на гориво, но е първото с автомобил, задвижван с водородна горивна клетка.
Колата на ТУ-София Lyna H2 е първият студентски автомобил с този тип задвижване, направен в България. Студентите, ръководени от доц. Борислав Трайков, получиха и награда за особени постижения в областта на безопасността на автомобила, заемайки призовото трето място в нея.
.jpg)
„Изключително горди сме с класирането, което успяхме да постигнем тази година. То е резултат от натрупания опит, прецизните технически изчисления и дългата подготовка за тазгодишното ни участие”, заяви Благой Бурдин, капитан на отбора на ТУ-София.
„Радвам се на изключителните резултати, постигнати от отбора на Технически университет – София. Предизвикателството, което те поеха, преминавайки от хибриден автомобил към електромобил с водородна горивна клетка, даде заслужени резултати.”, сподели г-жа Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България.
Автомобилът на ТУ–Варна - Piranya 2, който тази година бе конструиран с уникален дизайн, за съжаление не успя да се класира, поради технически причини.
Ето и класирането в съответните категории:.jpg)
.jpg)


0