IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat разширява използването на TwinAir

Fiat S.A. планира да разшири използването на новия бензинов двигател TwinAir и да увеличи производството му.

Fiat разширява използването на TwinAir

Както е известно TwinAir е само с два цилиндъра и обем от 875 см3. Засега това е единственият двигател от този тип монтиран на автомобилите на европейски производител. Той беше оценен по достойнство и определен за „Двигател на годината 2011”.

За първи път се появи в сериен модел на Fiat през юли миналата година при 500. През 2010 бяха произведени 14 хиляди TwinAir двигатели, а за тази година се очаква производството им да надхвърли 100 000 броя. За следващата година този двигател ще бъде произведен в обем от 250 000 броя.

Това естествено ще доведе до разширяване използването на агрегата. Той ще се появи и при Lancia, където ще го монтират на новия Ypsilon, чиито продажби започват от 24 май в Европа. Малкият двигател ще се монтира и на Fiat Punto малко по-късно тази година.

От Fiat планират появата на две нови модификации на TwinAir, като едната е с по-висока мощност, с турбина, като ще предлага 105 к.с. и ще се прави серийно от средата на 2012 година. Ще се монтира на малкия ван, който ще замени Fiat Idea и Multipla.Втората нова модификация е с мощност 80 к.с., също с турбина, но приспособен да работи с два вида гориво, природен газ (CNG) и бензин.

Той ще се монтира първо на новата Panda (от втората половина на следващата година), като ще има вредни емисии СО2 от само 80 г/км. Средният разход на гориво ще бъде около 4 литра на 100 км.

Малкият двуцилиндров двигател на Fiat се прави в завода на фирмата в Биелско-Бяла, в Полша. В същият завод се прави и четирицилиндровия дизелов двигател с обем 1.3 литра Small Diesel Engine (SDE). Това е двигател използван от  Peugeot, Opel/Vauxhall, Lancia, Fiat, Ford, Citroen и Alfa Romeo при леки и лекотоварни модели.

0 от 500
  • #6
    17 rate up comment 3 rate down comment
    до 123 ( преди 14 години )
    Какъв факт е,бе маруло проста!Написано е,Форф купуват от Фиат.***!
  • #5
    7 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Datira na babati hvar4iloto- to e napisano , 4eti.
  • #4
    2 rate up comment 18 rate down comment
    123 ( преди 14 години )
    Факт е ,че моторите на Форд са поделени от много марки(споменатите в стАтията) но друг факт е ,че разработката и производството им е инициирано и финансиран о от форд а не от другите марки който го произвеждат. Звучи странно и но е истина. За жалост това не прави тези двигатели по добри , но сиитната е че те са на Форд и се предоставят за прозйводство и ползване от съответните фирми. Това датира отще от 1.8 д през 90-те години ,който е мотор съвместно разработен от Форд и Пежо/ситроени
  • #3
    7 rate up comment 5 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Kade e onia *** FMS, aloooo kaput... v serviz rabotel,4e skoro i servizi niama da imate .
  • #2
    10 rate up comment 5 rate down comment
    drianov ( преди 14 години )
    Форд са сравнително добре на фона на Опел, които никога не са имали хубав собствен дизел, както 1.8 дизела на форд от преди например...Някой няма ли да поусне повече инфо за този TwinAir?
  • #1
    19 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Поне вече го написаха черно на бяло,че капутите от Ford купуват дизелите си от други фирми.Не е само 1.3,другите 1.6 , 2.0 и 2,2 ги купуват от Пежо.Ford винаги са били мега слаба фирма,особено за дизелите.Един свестен мотор нямат.Нито един!Купуват се от крайно бедната прослойка,еквивалента на москвицичите и заз-ките.