IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Fiat разширява използването на TwinAir

Fiat S.A. планира да разшири използването на новия бензинов двигател TwinAir и да увеличи производството му.

Fiat разширява използването на TwinAir

Както е известно TwinAir е само с два цилиндъра и обем от 875 см3. Засега това е единственият двигател от този тип монтиран на автомобилите на европейски производител. Той беше оценен по достойнство и определен за „Двигател на годината 2011”.

За първи път се появи в сериен модел на Fiat през юли миналата година при 500. През 2010 бяха произведени 14 хиляди TwinAir двигатели, а за тази година се очаква производството им да надхвърли 100 000 броя. За следващата година този двигател ще бъде произведен в обем от 250 000 броя.

Това естествено ще доведе до разширяване използването на агрегата. Той ще се появи и при Lancia, където ще го монтират на новия Ypsilon, чиито продажби започват от 24 май в Европа. Малкият двигател ще се монтира и на Fiat Punto малко по-късно тази година.

От Fiat планират появата на две нови модификации на TwinAir, като едната е с по-висока мощност, с турбина, като ще предлага 105 к.с. и ще се прави серийно от средата на 2012 година. Ще се монтира на малкия ван, който ще замени Fiat Idea и Multipla.Втората нова модификация е с мощност 80 к.с., също с турбина, но приспособен да работи с два вида гориво, природен газ (CNG) и бензин.

Той ще се монтира първо на новата Panda (от втората половина на следващата година), като ще има вредни емисии СО2 от само 80 г/км. Средният разход на гориво ще бъде около 4 литра на 100 км.

Малкият двуцилиндров двигател на Fiat се прави в завода на фирмата в Биелско-Бяла, в Полша. В същият завод се прави и четирицилиндровия дизелов двигател с обем 1.3 литра Small Diesel Engine (SDE). Това е двигател използван от  Peugeot, Opel/Vauxhall, Lancia, Fiat, Ford, Citroen и Alfa Romeo при леки и лекотоварни модели.

0 от 500
  • #56
    3 rate up comment 0 rate down comment
    6efa ( преди 14 години )
    doAZ; Mobile.De. ima mnogo predlojenia razgledai gi !Nemo,Bipper na Peugeot
  • #55
    1 rate up comment 9 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Покажи един Ситроен с такъв двигател!?Неможеш защото няма.PSA не го монтират на нито една тяхна кола а Форд само на КА защото е на платформа на Фиат 500.
  • #54
    13 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    Използва се в Citroen C3. От Полша се транспортира до Словакия- град Търнава и се монтира на Френския автомобил Citroen C3, който се произвежда само и единствено там- в Словакия.
  • #53
    5 rate up comment 7 rate down comment
    ??? ( преди 14 години )
    В статията пише, че 1.3 двигателя се използва от "Peugeot, Opel/Vauxhall, Lancia, Fiat, Ford, Citroen и Alfa Romeo" Знаели някой на кои модели Peugeot и Citroen се използва защото много се учудих, като го прочетох за другите я ясно на кои модели се използва но франсетата си имат 1.4 HDI защо им е да ползват фиятовия
  • #52
    6 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    А в немско изобщо не ги купуват.До нас има представителство на Фиат и Ланчиа,но почти никой не влиза и никой не пазарува.Отпред е пълно с този модел и все така си стоят от половин година автомобилите.Има много и Абарт тунинговани,но все така и те си стоят.Иначе ги харесвам и са стилни автомобили наследници на една легенда.Цената им обаче е висока.Може би това е причината да не са толкова търсени.
  • #51
    21 rate up comment 1 rate down comment
    Веселяк ( преди 14 години )
    До "коментатора" със смените на окачването на ФИАТ до 100 000 км.Рядко *** коментар. Всъщност един от най-тъпите, които съм чел.Имах Фиат Браво, купен на 130 000 км. Аз му навъртях 60 000 в БГ. Окачването не съм го бутал, освен нормалната смяна на амортисьори на около 150 000 км. Нищо друго. И в червата си мразех италианците, на всички спортове виках срещу тях, не съм пристрастен. Но не мога да си кривя душата - Фиат си е много добра кола в средния клас и най-добрите в класа на Панда и Пунто.
  • #50
    23 rate up comment 0 rate down comment
    KLASIKA ( преди 14 години )
    В Франция се е заринало с Фиат -500 !Но Рекламата за TwinAir беше равносилна на масова психоза!И ще ви кажа защо.Защото Фиат 500 наистина прилича на стария Фиат 500(легендата),нали?-а стария легендарен автомобил беше с двуцилиндров двигател,като имаше и до 75 к.с.при спортното изпълнение!!!!Е ,сега РОМАНТИКАТА е пуснала кълнове в сърцата на феновете на "500"и с трепет очакват двуцилиндровия двигател,който баш ще си отговаря на "мъничето"!Записват се за него още одтсега!!!Еуфория е!
  • #49
    0 rate up comment 12 rate down comment
    TURBO_CHARGED ( преди 14 години )
    тропа ли троп ли? ////?
  • #48
    4 rate up comment 7 rate down comment
    //// ( преди 14 години )
    Ха,ха,ха,смешния *** FORD MOTOR SPORT се издаде,че е казанлъшкия скъсан ром с ауди 80 на баща му,ха,ха,ха!Беден ***,гледай новите коли тук и си облизвай сополите,*** крастав!Това ще ти остане,ха,ха,*** е много зле,много зле!Издухан комплексар!
  • #47
    7 rate up comment 2 rate down comment
    AZ ( преди 14 години )
    Миризма не си изпускай нервите статията за легени е под тази.