Както е известно TwinAir е само с два цилиндъра и обем от 875 см3. Засега това е единственият двигател от този тип монтиран на автомобилите на европейски производител. Той беше оценен по достойнство и определен за „Двигател на годината 2011”.

За първи път се появи в сериен модел на Fiat през юли миналата година при 500. През 2010 бяха произведени 14 хиляди TwinAir двигатели, а за тази година се очаква производството им да надхвърли 100 000 броя. За следващата година този двигател ще бъде произведен в обем от 250 000 броя.
Това естествено ще доведе до разширяване използването на агрегата. Той ще се появи и при Lancia, където ще го монтират на новия Ypsilon, чиито продажби започват от 24 май в Европа. Малкият двигател ще се монтира и на Fiat Punto малко по-късно тази година.

От Fiat планират появата на две нови модификации на TwinAir, като едната е с по-висока мощност, с турбина, като ще предлага 105 к.с. и ще се прави серийно от средата на 2012 година. Ще се монтира на малкия ван, който ще замени Fiat Idea и Multipla.Втората нова модификация е с мощност 80 к.с., също с турбина, но приспособен да работи с два вида гориво, природен газ (CNG) и бензин.
Той ще се монтира първо на новата Panda (от втората половина на следващата година), като ще има вредни емисии СО2 от само 80 г/км. Средният разход на гориво ще бъде около 4 литра на 100 км.

Малкият двуцилиндров двигател на Fiat се прави в завода на фирмата в Биелско-Бяла, в Полша. В същият завод се прави и четирицилиндровия дизелов двигател с обем 1.3 литра Small Diesel Engine (SDE). Това е двигател използван от Peugeot, Opel/Vauxhall, Lancia, Fiat, Ford, Citroen и Alfa Romeo при леки и лекотоварни модели.


0