IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Scenic или Seat Altea?

Renault и SEAT се опитват да получат по-голям дял от пазара на MPV автомобилите в Европа.

Renault Scenic или Seat Altea?
Актуалните модели на двете марки в този пазарен сегмент днес са Renault Scénic и SEAT Altea. В Европа са популярни и двата модела, все пак с предимство при продажбите за Scenic.
 
 
Какви са аргументите на двете марки при MPV моделите? И французите, и испанците предлагат своя модел в две версии - Renault Scénic и Grand Scénic, SEAT като Altea и Altea XL.
 
 
Ето и конкретните размери на Grand Scénic и Alteа XL. Дължина при Grand Scenic 4560 мм и съответно 4469 мм за Altea XL, широчина 1845 мм при Grand Scenic и 1768 мм при Altea XL, височина 1678 мм при Grand Scenic и 1581 мм при Altea XL, разстояние между осите 2770мм при модела на Renault и 2578 мм при този на Seat. Обемът на багажника при Grand Scenic 564 литра, а при Altea XL 532 литра.
 
 
Базисните бензинови двигатели за двата модела са при Renault Scenic 1.6 16V с мощност 81 kW (и цена в България от 33 700 лева), SEAT залага на турбобензиновия 1.2 TSI с мощност 77 kW (в България на цена от 31 450 лева. Испанският модел може да бъде купен и с атмосферен двигател 1.4 16V с мощност 63 kW (в България на цена от 33 550 лева).
 
 
В България Grand Scenic се предлага само с бензинов двулитров двигател (на цена 43 850 лева). Базисното оборудване (Authentique при Renault и Reference за модела на SEAT) имат сходно оборудване - ESP, климатик, кожен волан, електрически прозорци, дистанционно отваряне на вратите и др.
 
 
Базисният размер на джантите и на гумите е един и същ – 15 цола и 195/65 R15. При по-високите и скъпи версии Renault предлага джанти с размер 17 цола и гуми 205/55, а Seat джанти 16 цола и гуми 205/55. Турбодизеловите двигатели са популярни и при двата модела.
 
 
Базисните дизелови версии са с по малкия 1.5 dCi 110 при Renault Scenic (с мощност 81 kW и цена от 36 800 лева), и 1.6 TDI на SEAТ (с мощност 77 kW и с цена в България от 35 550 лева). Дизеловата версия с малкия dCi отново не се предлага на пазара в България за Grand Scenic, където може да се купи само dCi 130 на цена от 44 500 лева.
 
 
 
0 от 500
  • #20
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Наистина да предпочетеш сеника - вуйчото има такъв от пет години и през 2 месеца посещава сервиза - станал е редовен клиент :D Ама като му казвах че немските технологии сравнени с френските са като да сравняваш совалка с каручка не ми вярваше - някои трябва сами да си изпатят...
  • #19
    20 rate up comment 1 rate down comment
    mirko ( преди 12 години )
    За мен това сравнение не е много добро. Реното е модел от преди една година, а Сеата скоро ще има втора генерация. Сеата на снимките е XL (т.е. 7 местен), а Сценика е 5 местен. На снимките ли да вярвам или на текста. И като цяло за всеки влак си има пътници.
  • #18
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Ето я истината:http://***.autoexpress.co.uk/carreviews/grouptests/260647/ford_grand_cmax_vs_rivals.html
  • #17
    22 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Еееее Еспас-а къде го слагаш?Той е съвсем друга бира.Вози,като лодка,а вътре е като тристаен апартамент.Просто няма равен на него.Най-доброто от към комфорт и удобство.Направо се разливаш вътре.Единственият недостатък му е,че доста гори.Под 10 трудно пада както и да го караш.Все пак е голяма талига над 2 т.Ама те хората са казали,че кеф цена няма.
  • #16
    23 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Рендака е по як, и с по-як двигател и оборудване...Имах Сеат-Алхамбра 1.9 тди 131к.с.2003 г.голям зор с тая кола,честно...А след това Еспас-а и до ден днешен му се кефя.
  • #15
    15 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Зафирата никак не е зле,като избор,но возията е много твърда.Като се има предвид че тези автомобили се ползват предимно от семейства с деца то твърдото окачване е един голям минус.
  • #14
    3 rate up comment 15 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Opel Zafira
  • #13
    8 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ...и щом хвалят сервизите на Хюндай, смятай колко са добре ;)
  • #12
    17 rate up comment 2 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    хахахаха последният анонимен направо ме сцепи от смях хахаханаистина КАРАКУДА са трябвали да го кръстят.А Шарана по принцип е една от най-калпавите и трошливи коли разбира се след Тюрана на който сервиза беше втори дом.Който не го е чел в рекламното им списание Ауто Билд да си го потърси.Щом те ги плюят тези 2 модела смятайте колко са зле.
  • #11
    22 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Сеата е трябвало да го кръстят КАРАКУДА хем му прилича , хем ще се чувства по-близо до събрат си ШАРАНА Вземи едното удари в другото все вагини. Реното си е по-добро.