IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Renault Scenic или Seat Altea?

Renault и SEAT се опитват да получат по-голям дял от пазара на MPV автомобилите в Европа.

Renault Scenic или Seat Altea?
Актуалните модели на двете марки в този пазарен сегмент днес са Renault Scénic и SEAT Altea. В Европа са популярни и двата модела, все пак с предимство при продажбите за Scenic.
 
 
Какви са аргументите на двете марки при MPV моделите? И французите, и испанците предлагат своя модел в две версии - Renault Scénic и Grand Scénic, SEAT като Altea и Altea XL.
 
 
Ето и конкретните размери на Grand Scénic и Alteа XL. Дължина при Grand Scenic 4560 мм и съответно 4469 мм за Altea XL, широчина 1845 мм при Grand Scenic и 1768 мм при Altea XL, височина 1678 мм при Grand Scenic и 1581 мм при Altea XL, разстояние между осите 2770мм при модела на Renault и 2578 мм при този на Seat. Обемът на багажника при Grand Scenic 564 литра, а при Altea XL 532 литра.
 
 
Базисните бензинови двигатели за двата модела са при Renault Scenic 1.6 16V с мощност 81 kW (и цена в България от 33 700 лева), SEAT залага на турбобензиновия 1.2 TSI с мощност 77 kW (в България на цена от 31 450 лева. Испанският модел може да бъде купен и с атмосферен двигател 1.4 16V с мощност 63 kW (в България на цена от 33 550 лева).
 
 
В България Grand Scenic се предлага само с бензинов двулитров двигател (на цена 43 850 лева). Базисното оборудване (Authentique при Renault и Reference за модела на SEAT) имат сходно оборудване - ESP, климатик, кожен волан, електрически прозорци, дистанционно отваряне на вратите и др.
 
 
Базисният размер на джантите и на гумите е един и същ – 15 цола и 195/65 R15. При по-високите и скъпи версии Renault предлага джанти с размер 17 цола и гуми 205/55, а Seat джанти 16 цола и гуми 205/55. Турбодизеловите двигатели са популярни и при двата модела.
 
 
Базисните дизелови версии са с по малкия 1.5 dCi 110 при Renault Scenic (с мощност 81 kW и цена от 36 800 лева), и 1.6 TDI на SEAТ (с мощност 77 kW и с цена в България от 35 550 лева). Дизеловата версия с малкия dCi отново не се предлага на пазара в България за Grand Scenic, където може да се купи само dCi 130 на цена от 44 500 лева.
 
 
 
0 от 500
  • #30
    2 rate up comment 6 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    ако търсех да си купя миниванза тези нямаше да се сетя, а дори и да се сетя нямаше да се спра на тях.щях да търся някой японец
  • #29
    1 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    имам aлтеа xl 1.4 tsi 125 к.с.закупенанова.На 20000 км съм досега-без проблеми.Предната ми кола беше сценик-по-комфортна е но постоянно в сервиза
  • #28
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 12 години )
    Дървото падна в/у Зафирата преди 2 години, а не преди една, но както и да е. Колата все още е ОК и няма проблеми:))
  • #27
    1 rate up comment 0 rate down comment
    OPC ( преди 12 години )
    За здравината не вярвам в случая няма да повярвам на едно списание а по-скоро на това което виждам. Зафирата я има един приятел от както излезна първия модел с новия фейс сега е на около 140 хил км няма проблеми при положение, че преди година едно дърво падна върху нея и я оправиха и пак си върви без проблем. За форда не познавам никой с такъв и реалноо нищо не мога да кажа.
  • #26
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Незнам кое се чупи много, но като напишеш в Гугъл проблеми с гаранцията на Хюндай, излизат стотици страници с оплаквания за непокриване на гаранцията от дилъра в БГ. Като се почне от изгърмели двигатели, та се стигне до авортисьори, които всъщност били с гаранция до 70000км. шарнирите 50000км. и много,много други. А допълнителното оборудване като екстри всъщност не били 5г. гаранция а само 2г. При никоя друга марка не можеш да откриеш такова нещо. Купуваш *** с гаранция *** и измама.
  • #25
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Специално Мазда 5 е най-здравата кола в този клас според АутоБилд и 100 хилядният им тест.Ако човек си взема колата за красота С-Макс наистина е най-хубав.Ако иска здрава кола то Маздата.Аз съм на принципа "по-добре грозна на пътя,отколкото гиздава в сервиза".Зафирата е най-грозна според мен,а за здравина горе-долу бива.
  • #24
    1 rate up comment 4 rate down comment
    OPC ( преди 12 години )
    Мъжа на сестра ми има Мазда 5. Задните врати се отварят с дистанционно ел някакви, вътре е широко но не ми харесва кой знае колко с 2.0 бензин. Бих си взел Зафира или S-Max но там вече ако почнеш да слагаш екстри и може да се самозабравиш с цената.
  • #23
    16 rate up comment 1 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    Иване,за японките си прав,че са много корави автомобили,но за вагините не съм съгласен.Абсолютни трошляци са.На времето имах голф 2,после джета2 и бях доволен.След 92-93-та много смъкнаха качеството.Голф 3,4 и Пасат пълно разочарование.Брат ми и той смени няколко докато и той се отказа от тази фирма.Рено 19 съм имал,Еспас3 и Лагуна 2.Прекрасни автомобили.Нищо лошо не мога да кажа така,че за мен Рено е по-качествената марка.Обаче Мазда,Тойота,Хонда и Нисан са най-здравите.
  • #22
    5 rate up comment 12 rate down comment
    иван ( преди 12 години )
    значи за рено едно знам те са най сигурните коли и защо ли защото през целия си съзнателен ,,живот''си стоят по............сервизите,виждам плюете сеат,може би и с право,но първо качете се на нов сеат,покарайте го 5 години,и тогава говорете,виждам мразите вагините ок,но да предпочитате френското пред останалите това вече е смешно,дори плачевно,да ми подарят френска кола няма да я взема,но това си е мое мнение,мазда тойота хонда това тройката по качество,и французите са в тройката но от другата
  • #21
    5 rate up comment 0 rate down comment
    Анонимен ( преди 12 години )
    сега вуйче ти да ходи да си вземе и нещо немско, та да се убеди, се всички батали са еднакви, от тата до бугати, все ще се чупи- навсякъде има бързовъртящи се елементи и ***, такава на електромагнитна възглавница не е създадена още