Световната премиера се състоя днес в Барселона. Версия комби на новия модел беше показана през март в Женева.

Седанът Hyundai i40 ще се бори с конкуренцията от сегмент D на пазара. Колата е разработена специално за европейския пазар, като изцяло е конструирана в центъра за развойна дейност на корейската марка в Рюселсхайм, Германия.

Разстоянието между осите на автомобила е 2770 мм. Г седалките до тавана на колата разстоянието е доста щедро, 1025 мм, така е и на равнището на раменете на водача и пътника на предната седалка е 1455 мм. Дължината на колата е 4740 мм. Според Hyundai тези показатели са сред най-добрите в този клас.

Първоначално, колата ще се предлага с два бензинови двигателя, един с обем 1.6 литра и втори с обем два литра. Тяхната мощност е съответно 135 и 177 к.с. По-силният от тях ще се комбинира с механична скоростна кутия с 6 степени. В тази комбинация автомобилът ускорява от място до 100 км/час за 9.7 секунди.

Според производителите средният разход на гориво е 6.8 литра на 100 км. Вредните емисии СО2 са 159 г/км. Седанът i40 ще се предлага и с два дизелови двигателя с обем 1.7 литра, първият с мощност 115, втория с мощност 136 к.с. По-силният от тях ще се комбинира със системата stop/start и технология за регенерация на енергията използвана от спирачките.

Средният разход на автомобилът в тази комбинация е 4.3 литра на 100 км. Равнището на вредни емисии СО2 е 113 г/км. От Hyundai планират на година да продават в Европа по около 60 000 броя от модела i40, от които 25% да са седани.



4