IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Chernomore

Най-евтиното придвижване в града

Тест с електоромобил, хибрид, бензинов автомобил и влак.

Най-евтиното придвижване в града

Американското Сars.com направи интересен тест за икономично придвижване в града.

Града е Чикаго, а тестът включва няколко начина за транспорт - с напълно електрическа кола - Nissan Leaf, с електромобил с удължаващ пробега ДВГ - Chevrolet Volt, с пълен хибрид - Toyota Prius, с икономичен бензинов автомобил - Ford Focus, и с градски транспорт, в случая влак.

Резултатите от теста не са изненадващи, тъй като изпитанието е правено в централната бизнес част на града. Очаквано при такива условия най-тънко излиза придвижването с напълно електрическия Leaf - $2.4 за 103.8 километра пробег.

Втори се класира Volt, изхарчвайки $4.79, трети Prius ($5.02), четвърти Focus с автоматична трансмисия ($8.72), и на последното пето място остава градския транспорт, тъй като надпреварата важи за двама пътуващи, съответно два билета (плюс евентуални прекачвания).

От Сars.com уточняват, че при закупуване на абонамента карта, градския транспорт излиза по-евтино от използването на автомобил. Изключение прави само Nissan Leaf, който бие по цена за придвижване градския транспорт, и който след изминатите 103.8 километра е имал енергия за още около 18 километра пробег.

Подробна информация ще откриете на таблиците долу.

Под тях ще намерите и информация за цените на гореизброените автомобили, които е редно да се вземат предвид, когато се прави тест за пестене на пари.





(Volt) 84.9 MPG = 2.77 л / 100 км
(Prius) 53.4 MPG = 4.40 л / 100 км
(Focus) 30.7 MPG = 7.66 л /100 км

Пазарни цени на автомобилите в САЩ





0 от 500
  • #15
    17 rate up comment 2 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    И сега включете лизинговата вноска. Колко е тя при 18 000 долара? Колко е при 24 000? И накрая, колко ще струва колата ви? А за колко е готов да ви застрахова застрахователя? Тия неща не ги виждам в сметките.
  • #14
    18 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Тук трябва да се включат данъци, застраховки, пробег...Като казах пробег, ако един автомобил се кара в града до работа само, годишният пробег е нищожен. От порядъка на 7-8000 при мен при положение, че минавам 28 км на ден до работа. Дори да включа останалия пробег, числата остават под 15000, при положение, че не се кара на дълъг път. Значи, ето още едно предимство на бензина пред всички останали.
  • #13
    17 rate up comment 3 rate down comment
    BGRS ( преди 14 години )
    Ами явно не си запознат, кога се сменя ремък при Форд. Това става след около 200 000 км . също така има и ограничение в годините, но в момента не си ги спомням. В тая статия не е посочена и остатъчната стойност при тия автомобили. Нали се сещате, че една електричка поради своята природа, ще струва много малко след време. Що се отнася до смяната на акумулатор, аз примерно вече 5 години карам с оригиналния. Значи и това отпада. Остават масла и филтри, но такива има и при електричките...
  • #12
    25 rate up comment 2 rate down comment
    politics of ecstasy ( преди 14 години )
    Приусът също е с най-ниски разходи по експлоатация - няма акумулатор, ремъци и съединители за сменяване, батерията му издържа над 300 000 км, а накладките издържат двойно повече заради регеративното спиране. Волт и Лийф не е ясно още какъв им е живота на батериите, защото използват много по-дълбоки цикли на заряд от Приус.
  • #11
    19 rate up comment 1 rate down comment
    AS ( преди 14 години )
    Ако тва са 'представителни" изводи, този който ги е направил май е давал по 200 марки и едно прасе на изпит . . . смешно е . . има още много фактори които трябва да се вземат в предвид . . амортизация, разходи за 100 000, разходи за производство на батерии и прочие още поне дузина големи разходи като перо . . .тогава ще е що годе меродавно да се прави извод
  • #10
    18 rate up comment 2 rate down comment
    t.t. ( преди 14 години )
    32000$ zna4i v BG 6te se prodava za 100 000lv s DDC za teq pari 6te si kupq noviq cls disel i 6te gori 7,5 na 100 *** sum ti qpono-frenskiq kenef leaf i ako 80 % OT baretiite se zarejdat za 1 4as 6te6e da struva 320 000$ ..nqkoi mnogo lo6o te e izlugal 3-4 4asa moje bi v nai-dobriq slu4ei.....ideqta e elektrodvigateli koito se zarejdat ot mnogo malak benzinov turbo dvigatel da gori po 2-2.5l...karam durta astra 1.8 mono i v grada pod 10 ne pada i e ponosimo ako kolata mi gori 2-3 lt napravo NZ
  • #9
    29 rate up comment 4 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    За сега най-оправдан е Приуса.Нито е толкова скъп,като електричките,нито разликата в разходите е толкова голяма,че да си струва по-скъпата инвестиция.Конвенционалните автомобили все още не са за изхвърляне,но пък при тях ако се калкулират по-високите данъци и в бъдеще по-строгите еко-норми и увеличаване цените на горивата то те не са алтернатива в дългосрочен план.Електромобилите са хубаво нещо но само в града.Значи трябва да се калкулира+високата цена и 1 нормален автомобил за дълги пътувания.
  • #8
    26 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 14 години )
    ...а защо не направят най-накрая прилично изглеждащ Гоуф беееее!
  • #7
    25 rate up comment 5 rate down comment
    reventon ( преди 14 години )
    za6to nai-posle ne napravqt prili4no izglejda6t elektri4eski avtomobil wee..
  • #6
    28 rate up comment 1 rate down comment
    kiro666 ( преди 14 години )
    Интересувах се от Nissan Leaf, защото ми се стори интересен.Базовата му цена с ддс. която всъщност включва доста екстри е 32 000 долара, като от Нисан я обявяват без калкулират премията която американското правителство дава специално за този автомобил, а тя не е малка - между 6000 (за базовия) и 9000 (за върховия) модел. При това положение, Лийф който е с малко по-високо качество от конкуpенцията идва на същата цена. Проблемът е липсата на места за зареждане,А ЗА 80% ЗАРЯД Е ДОСТАТЪЧЕН ЧАС.