Малка изминавана дистанция с едно зареждане, дълго (6-8 часа) зареждане и най-вече много висока цена, са трите причини електромобилите да не станат популярни на Стария континент поне до 2020 г., според анализа на консултантската фирма.
До 2020 г. електромобил ще имат едва в 1% от европейските потребители, твърдят от Делойт. Проучването е направено в седем европейски страни, като над две трети от запитаните са заявили, че максималното време което биха чакали за зареждане на акумулаторите в електромобила е два часа. Три четвърти от запитаните са заявили, че биха се заинтересували от електромобил едва тогава, когато им предложат автомобил изминаващ поне 480 км с едно зареждане. Сега предлаганите електромобили изминават с едно зареждане около 200 км.
„По принцип хората заявяват, че биха имали интерес към евентуална покупка на електромобил, но не при параметрите предлагани в този момент на пазара”, пояснява Крег Гифи (Craig Giffi), ръководител на изследването и анализа на Делойт.
Около 63% от хората заявяват, че при сегашните цени на предлаганите електромобили биха се заинтересували от тях едва когато цената за литър бензин надхвърли 2 евро.
Като цяло, хората заявяват, че електромобилите трябва да имат същата или дори по-ниска цена от тази на конвенционалните автомобили.
Според анализа на Deloitte, бъдещето на електромобилите ще зависи в голяма степен от държавната политика в отделните европейски страни или от евентуалното налагане на общоевропейска политика по отношение на електромобилите. Бъдещето им ще зависи и от това, какви нови технологии ще се появят в бъдеще при моторите с вътрешно горене и доколко може да се понижи потреблението им на гориво.