IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Електромобилите нямат бъдеще поне до 2020 г.

Според консултантската фирма Делойт (Deloitte), през следващите десет години електромобилите нямат шанс в Европа.

Електромобилите нямат бъдеще поне до 2020 г.
Малка изминавана дистанция с едно зареждане, дълго (6-8 часа) зареждане и най-вече много висока цена, са трите причини електромобилите да не станат популярни на Стария континент поне до 2020 г., според анализа на консултантската фирма.
 
 
До 2020 г. електромобил ще имат едва в 1% от европейските потребители, твърдят от Делойт. Проучването е направено в седем европейски страни, като над две трети от запитаните са заявили, че максималното време което биха чакали за зареждане на акумулаторите в електромобила е два часа. Три четвърти от запитаните са заявили, че биха се заинтересували от електромобил едва тогава, когато им предложат автомобил изминаващ поне 480 км с едно зареждане. Сега предлаганите електромобили изминават с едно зареждане около 200 км.
 
 
„По принцип хората заявяват, че биха имали интерес към евентуална покупка на електромобил, но не при параметрите предлагани в този момент на пазара”, пояснява Крег Гифи (Craig Giffi), ръководител на изследването и анализа на Делойт.
 
Около 63% от хората заявяват, че при сегашните цени на предлаганите електромобили биха се заинтересували от тях едва когато цената за литър бензин надхвърли 2 евро.
 
 
Като цяло, хората заявяват, че електромобилите трябва да имат същата или дори по-ниска цена от тази на конвенционалните автомобили.
 
Според анализа на Deloitte, бъдещето на електромобилите ще зависи в голяма степен от държавната политика в отделните европейски страни или от евентуалното налагане на общоевропейска политика по отношение на електромобилите. Бъдещето им ще зависи и от това, какви нови технологии ще се появят в бъдеще при моторите с вътрешно горене и доколко може да се понижи потреблението им на гориво.
 
0 от 500
  • #14
    6 rate up comment 1 rate down comment
    СС МАН ( преди 13 години )
    пълна глупост, поръчка от нефта.Голем ше го лапат и правят опити да мърдат ,обаче не знаят старата шумерска мъдрост за мърдането ,*** и ***. До 5 години над 80% ше са ел колите. За израел до 2013 90%.Скандинавието и то ше гони над 50 % до 2-3 години.Проблема на нефта е малките независими компании. Те не се контролират и искараха конглокентни модели ,като принудиха големите компании да хвърлят пари за да не изостанат изведнъж при неконтролирано покачване на нефта.Така ,че колелото се завъртя!
  • #13
    2 rate up comment 3 rate down comment
    Анонимен ( преди 13 години )
    Тея дето скоро представиха колите си в София от ПСА струват 35 000 евра,много е ,другото ,което е че пробега които е по документи е МЕчТАНИЯ пробег на производителя ,а не реалния ,след няколко хиляди км тая батерия ще е за изхвърляне (подобно на ДЖИ-ес-ем батерията ви),другото което е че гледах в едно предаване и казаха ,че ако тока за предвижването е добит от ТЕЦ се изхвърля повече въглероден оксид отколкото ако е с диесел например.За мен решението е във вятъра ,слънцето,водорода
  • #12
    7 rate up comment 1 rate down comment
    The Fan ( преди 13 години )
    Аз на рейтингови агенции не вярвам. Тези изнасят такива данни каквито им кажат и им платят. Пример ми е как на AIG 2 дена преди да фалира (да и дадат помощи) и бяха дали рейтинг АА - което за бизнес компания е направо върха. Сякаш не са знаели - да ама друг път. Просто от AIG са си платили за такива данни. Та и тези сега пак са интервюирали (или са си го измислили) определени хора и са извадили от контекста това което им харесва (или поръчано) Бензин по 3E е мечтата на петролните компании.
  • #11
    5 rate up comment 0 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    шеви волт не е ел.кола а хибрид. за мен хибридите имат голямо бъдеще. докато станат добри батериите това е бъдещето. но според мне хибриди с кондензатори а не с батерии.
  • #10
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Stevie B. ( преди 13 години )
    Wane, 80г/км от кола с ДВГ?! Не ставай смешен. Крайните емисии - горивото да се изкопае, превози с танкери, рафинира и транспортира с цистерни - тия 80 грама ги гледаш през крив макарон ;D Стават 800.Само че не ти го пишат в брошурката, да не вземеш да се откажеш да купуваш.180г/км са на електромобил в най-лошия случай, когато се зарежда от ТЕЦ. Но от АЕЦ, ВЕЦ, ВяЕЦ и Соларни панели е съвсем друга бирата.Кво му е на пробега,Теслата минава 500км, пък и това са коли главно за препълнени градове
  • #9
    4 rate up comment 1 rate down comment
    Shinkansen ( преди 13 години )
    Поредната пропаганда с нарочни снимки. Що не сложиха такива на Шеви Волт,Опел Ампера (и двете имат бордови генератор и НЕОГРАНИЧЕН пробег, но вървят само на ток), Рено Флуанс Z.E. или Tesla Sport.В Израел Renault-Nissan и Project Better place строят станции за двеминутна подмяна на батерията по всички пътища. Затова рената на ток (Fluence Z.E., Kango Z.E. Zoe и Twizy)се продават без батерията и колите струват колкото дизеловите. Дали израелецът обича да купува петрол
  • #8
    6 rate up comment 1 rate down comment
    Субарувич ( преди 13 години )
    Проблемът е не пробегът, а по-скоро времето за зареждане. И швабите и японците от години работят по батерии, при които зареждането става за няколко минути и дори секунди да се надяваме че до няколко годинки ще имат някакъв готов продукт. Факт е обаче че човечеството доста изостава с тези технологии.Днешното ниво трябваше да бъде достигнато още в края на 80-те и началото на 90-те когато компютрите вече го позволяваха но много проекти бяха задушени от лобита и бюрокрация и това доста забави нещата
  • #7
    1 rate up comment 2 rate down comment
    let33 ( преди 13 години )
    скоро време да речем 2014 като земе да привървшва петрола и бензина като стане 3 евро знайте кво хубаво ще си зимате тези електромобили и няма да ревете в момента само си чешете езиците
  • #6
    7 rate up comment 3 rate down comment
    бавареца ( преди 13 години )
    не е така. фундаментално дори централите, които горят фосилни горива изхвърлят по малко мръсотия на единица енергия защото имат КПД над 50% за разлика от ДВГто, което е 30% и макс 40% за най добрите дизели. отделно че през 2020 голям процент ще е зелена ел.енергия. и в добавка ел.колите регенерират енергия и от там правят допълнителна икономия. така че за мен проблема е в батериите,пробега и времето на заряд. ако това се реш стават перфектни.
  • #5
    5 rate up comment 4 rate down comment
    Wane ( преди 13 години )
    Да но със сегашните темпове на развитие и заложените планове и закони, до 2020 ДВГ ще изхвърлят средно 80г/км, което реално означава че ще са по-чисти от електромобилите. Това важи за почти всички държави в Европа, освен ако в рамките на 10 години не видим сериозно развитие в енергииния сектор, което от сега може да се каже, че просто няма да се случи.