Американското издание TrueCar.com публикува проучване за предпочитаните от мъжете и жените автомобили и модели през 2010 година.
Резултатите от проучването показват, че жените подхождат разумно при покупката на кола (за разлика от покупките на други неща), докато мъжете реагират емоционално, водени от най-вече от марката, вида и характеристиките на колата.
Дамите залагат най-вече на практичността на колата, твърдят от TrueCar.com, като в същото време отбелязват, че моделът, който се купува най-често от жени, е Volkswagen New Beetle.
Както и да, автомобилите, зад волана на които най-рядко ще видите жена са най-вече екзотични марки. При Ferrari жените представляват едва 6.4% от всички клиенти през 2010 година, при Lotus - 7.2%, при Lamborghini - 7.4%, при Maybach - 8.0%, и при Rolls Royce - 9.3%.
През 2009 година проучването е показало сходни резултати - Bugatti - 0%, Maybach - 3.7%, Ferrari - 5.1%, Lamborghini - 5.5%, Rolls Royce - 8.0%, и Aston Martin - 9.0%.
Най-често дамите сядат за волна на MINI - 47.9%, Kia - 46.8% и Honda - 46.0%, сочи проучването.
Любимите им модели пък са Volkswagen New Beetle, Kia Spectra, Nissan Rogue, Volkswagen Eos, Hyundai Entourage, Volvo S40, Jeep Compass, Honda CR-V, Nissan Sentra и Hyundai Tucson, повече от 50% от продажбите на които са осъществени от/за дами.
При мъжете това са Porsche 911, GMC Sierra, Chevrolet Corvette, Chevrolet Silverado, Ford F-Series, BMW M3, Ford Ranger, Toyota Tundra, Dodge Ram и Audi S5.
*Резултатите обхващат единствено продажби на дребно.


1