Данните на Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България (ААП), публикувани от investor.bg, показват значителни размествания на върха на класацията по продажби на леки автомобили.
Така например Volkswagen се издига от трето на първо място, отчитайки ръст от 71 на сто на годишна база. През първите три месеца на миналата година в България са били продадени 331 автомобила от немската марка, докато през периода януари-март тази година продажбите са 567 на брой.
На Volkswagen се падат 12,2 на сто от всички продажби на нови автомобили за първото тримесечие.
Зад немската марка се нареждат Toyota и Ford, които през миналата година държаха съответно пета и втора позиция. При Toyota се наблюдава увеличение на продажбите от 37,3 на сто до 427 броя, докато Ford са постигнали увеличение от 9,5 на сто до 414 броя.
Интересен факт е, че тази година и трите марки от топ три по продажби са реализирали по над 400 сделки, докато миналата година тази граница бе премината само от Peugeot. За първото тримесечие на тази година от френската марка са продадени 369 броя, което е спад от 10 на сто.
Общото увеличение при продажбите в сектора се равнява 17,24 на сто, като броят на продадените нови автомобили в България от януари до края на март достига 4 638.
Вижте 10-те най-продавани автомобилни марки в България за първите три месеца на 2010 и 2011 година ТУК


3